    Date: Mon, 17 Jun 2013 10:13:20 +0200
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi

    W dniu 2013-06-17 01:37, Stachu Chebel pisze:
    > 1) Czy RPi pociśnie 1+ MB/s transmisji po GPIO?

    Jeśli używasz Linuxa to szybkość zależy od tego na jakim poziomie
    zaimplementujesz sobie to machanie GPIO.
    Jeśli napiszesz skrypt shella to nie osiągniesz nawet ułamka takiego
    transferu.
    Jeśli napiszesz moduł do jądra to jest ogromna szansa, że uzyskasz to
    bez problemu. Pytanie czy to może być [przesada] jedna sekunda 2MB/s i
    jedna 0 MB/s czy też to ma być niezakłócony przepływ 1MB/s z
    dokładnością do 0,01%?
    Linux to system operacyjny i nawet w wersji RT czasem musi zrobić swoje
    zatrzymując twój transfer. Wersja RT robi to na krócej i bardziej
    przewidywanie.

    > 2) Czy macie jakieś namiary na projekt RPi + TouchScreen (800x600)?

    Jeśli ten panel ma wyjście SPI lub inne w miarę "normalne" to powinno
    się to dać oprogramować.

    > 3) Jakie narzędzia programistyczne są dostępne pod RPi?

    Jak to każdy Linux daje nam gcc z przyległościami.
    Są duże szanse, na zbudowanie dowolnej aplikacji jeśli mamy do niej i do
    bibliotek źródła.
    Ja buduje sobie a RPi, ale jest to bardzo powolne, pewnie jest dostępny
    jakiś kroskompilator na zwykłego PCta.

    Ogólnie RPi to zabawka edukacyjna, jeśli to projekt komercyjny to bym
    się zastanowił dwa razy.

    --
    AWa.