  • 11. Data: 2009-10-06 10:54:24
    Temat: Re: Ranking sprzedazy w japonii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> napisał

    >[...] a jak wytłumaczycie pozycję PENa
    > prawie 20% w czerwcu i tylko
    > prawie 6 w sierpniu.
    >
    > lud się zachwycił folderami po czym zapoznał się osobiście i się
    > rozczarował? [...]

    Obstawiałbym raczej to, że po wprowadzeniu na rynek długo oczekiwanego
    towaru fala gadżeciarzy ruszyła do zakupów. Po kilku miesiącach ta fala
    opadła i teraz kupują ten aparat głónie ci, którzy faktycznie potrzebują
    takiego sprzętu. Przypuszczam, ze kształt wykresu sprzedaży różnych i-Phonów
    czy i-Podów po wprowadzeniu ich na rynek był dość podobny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2009-10-06 11:25:58
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

> [...]
    i-Phonów
    > czy i-Podów po wprowadzeniu ich na rynek był dość podobny.

    Dokładnie tak.

  • 13. Data: 2009-10-06 21:31:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Winetoo wrote:
    > Co ciekawe, jeśli chodzi o sprzedaż to u4/3 łącznie ma 15% rynku aparatów z
    > wymienną optyką, a sony ... brak.

    To wyjątkowo proste - sony nie bierze udziału w przedstawionym
    zestawieniu. Tej marki tam po prostu nie ma, co nie znaczy że nie
    sprzedano ani jednej alfy. Referencyjne ceny jak wiadomo są z czapy, by
    mieć właściwe trzeba podpisać stosowną umowę, w której zobowiązujesz się
    do różnych spraw, w tym do braku szczegółów na temat wielkości sprzedaży.
    Dlatego w wielu rankingach nie znajdziesz sonego.

    > Ranking obejmuje tylko japonię, gdzie Sony nigdy nie miało dobrej marki, ale
    > i tak to zestawienie jest ciekawe. Mnie najbardziej cieszy bardzo dobra
    > sprzedaż u4/3.

    Tak sobie może tłumaczyć to Ludwin i wmawiać, że sony jest złe i niedobre,
    ale Tobie się dziwię.
    W Polsce są podobne zestawienia i podobnie z czapy dane. W jednym z
    poprzednich numerów CRM było śliczne zestawienie sprzedaży aparatów, autor
    piał nad przyszłością m4/3 i wielkim sukcesie, a jednym słowem dane miał
    podobnie lewe.

    Polecam troszkę zastanowić się następnym razem nad pewnymi wnioskami, a do
    takich kłamst jak statystyka podchodzić stosownie :D

    d.

  • 14. Data: 2009-10-11 01:52:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Winetoo wrote:
    > Ranking obejmuje tylko japonię, gdzie Sony nigdy nie miało dobrej marki, ale
    > i tak to zestawienie jest ciekawe. Mnie najbardziej cieszy bardzo dobra
    > sprzedaż u4/3.

    Wprawdzie nie Japonia, ale cały świat i to do 2008.
    Ranking uwzględnia sony, więc się można przekonać jak tym idzie.

    http://www.photoscala.de/Artikel/DSLR-Welt-im-Wandel

    Co ciekawe panasonika zaliczono do DSLR.
    Ciekawe jak to zestawienie wyglądać będzie za 2009.

    d.

  • 15. Data: 2009-10-11 08:26:00
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

> [...]
    >
    > http://www.photoscala.de/Artikel/DSLR-Welt-im-Wandel
    >
    > Co ciekawe panasonika zaliczono do DSLR.
    > Ciekawe jak to zestawienie wyglądać będzie za 2009.

    I tak masz sporo danych - w tym zmiana od 2006.

    Oszałamiająca jest płytkość rynku dSLR - 7-9 mln egzemplarzy. M.in. to
    oznacza, że 1% Panasonica to zaledwie 70-90 tys. sprzedanych modeli.

    Dla porównania ocenia się, że w 2009 sprzedanych zostanie 750 mln
    komórek z aparatami - z czego 98 mln to aparaty 5MPx i więcej.

    http://www.cellphonedigest.net/news/2009/09/samsung_
    announces_new_5mp_imag.php

    m.
    --
    Nie uniknie się grzechu w gadulstwie,
    kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19

  • 16. Data: 2009-10-11 11:19:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:
    > I tak masz sporo danych - w tym zmiana od 2006.

    Chyba naprawdę trudno jest o porządne i wiarygodne dane, a jeszcze takie
    żeby obejmowały sony to tym bardziej.
    Któremuś z chłopaków z SFT wymknęło się, że w tamtym roku w PL sprzedało
    się 300k lustrzanek sony. Jeśli to prawda to nie dziwi pierwsze miejsce na
    naszym rynku. Ale o tym nikt nie napisze w jakimś zestawieniu.

    > Oszałamiająca jest płytkość rynku dSLR - 7-9 mln egzemplarzy. M.in. to
    > oznacza, że 1% Panasonica to zaledwie 70-90 tys. sprzedanych modeli.

    Ale panasonic miał na to niewiele czasu, zanim aparat się pojawił, zanim
    doszedł do ceny itd... to i tak sukces, że z niczego zrobili 1%. Obrali
    sobie zdecydowanie dobrą ścieżkę rozwoju i fajnie że się jej trzymają. W
    DSLR nie mieli szans.
    Dopiero po tym roku będzie można ich rozliczać naprawdę.

    > Dla porównania ocenia się, że w 2009 sprzedanych zostanie 750 mln
    > komórek z aparatami - z czego 98 mln to aparaty 5MPx i więcej.
    >
    > http://www.cellphonedigest.net/news/2009/09/samsung_
    announces_new_5mp_imag.php

    No ale co z tego? Sam kupiłem ze cztery komórki z aparatami i ani razu nie
    użyłem tych aparatów, chyba że żeby się zawieść i wiedzieć że o nich
    trzeba zapomnieć. Komórki w tradycyjnym wydaniu nigdy nie będą mogły
    konkurować z DSLR. To jak byś mówił, że osobówki są konkurencją dla
    traktorów bo oba jadą do przodu.

    d.

  • 17. Data: 2009-10-11 20:38:19
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

> [...]
    > się 300k lustrzanek sony. Jeśli to prawda to nie dziwi pierwsze miejsce na
    > naszym rynku. Ale o tym nikt nie napisze w jakimś zestawieniu.

    Chyba się jedno zero dodało. Oznaczałoby to, że lustrzanki Sony w Polsce
    to 3% globalnego rynku lustrzanek cyfrowych - czyli co 4 dSLR Sony
    sprzedał w Polsce. Naprawdę trudno mi w to uwierzyć.

> [...]
    > DSLR nie mieli szans.
    > Dopiero po tym roku będzie można ich rozliczać naprawdę.

    Napisałem to raczej z uznaniem. Poza tym mój błąd (na ten artykuł
    trafiłem już jakiś czas temu i pisałem trochę z pamięci) Panasonic miał
    w 2008 2%. Jego poprzednie modele są dość stare więc można bezpiecznie
    założyć, że sprzedaż G1 to ok. 150 do nawet 200 tys. W 3 miesiące.

> [...]

    > trzeba zapomnieć. Komórki w tradycyjnym wydaniu nigdy nie będą mogły
    > konkurować z DSLR. To jak byś mówił, że osobówki są konkurencją dla

    Ale kompaktom mogą już zagrozić. A to zmieni finansowe relacje między
    firmami - bo to sprzedaż kompaktów w dużej mierze finansuje R&D.

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope

  • 18. Data: 2009-10-11 21:29:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:
    > Chyba się jedno zero dodało. Oznaczałoby to, że lustrzanki Sony w Polsce
    > to 3% globalnego rynku lustrzanek cyfrowych - czyli co 4 dSLR Sony
    > sprzedał w Polsce. Naprawdę trudno mi w to uwierzyć.

    Może zero więcej, a może też miało być do końca 2008 (czyli 2006, 2007 i
    2008). Liczba mnie też trochę zdziwiła.

> [...]
    > w 2008 2%. Jego poprzednie modele są dość stare więc można bezpiecznie
    > założyć, że sprzedaż G1 to ok. 150 do nawet 200 tys. W 3 miesiące.

    Przy końcach zakresu ciężko o dokładne liczby. Wątpie trochę w tak dobre
    wyniki tak szybko :) Ciężko by było wyprodukować tyle tak :)

    > Ale kompaktom mogą już zagrozić. A to zmieni finansowe relacje między
    > firmami - bo to sprzedaż kompaktów w dużej mierze finansuje R&D.

    Kompakty nie pozostają dłużne. Nowe matryce, po dwa wyświetlacze, gps,
    wododporność. Tego szybko evilki nie nabędą :)

    d.

  • 19. Data: 2009-10-12 07:00:56
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
    > Może zero więcej, a może też miało być do końca 2008 (czyli 2006, 2007 i
    > 2008). Liczba mnie też trochę zdziwiła.

    Bardziej prawdopodobne.

    > Przy końcach zakresu ciężko o dokładne liczby. Wątpie trochę w tak dobre
    > wyniki tak szybko :) Ciężko by było wyprodukować tyle tak :)

    Powtarzającym się motywem przy aparatach Panasonica jest trudna
    dostępność. Być może ledwo wyrabiają z produkcją.

    > Kompakty nie pozostają dłużne. Nowe matryce, po dwa wyświetlacze, gps,
    > wododporność. Tego szybko evilki nie nabędą :)

    Pisałem o komórkach, ale zarówno komórki jak i EVILe szybko nabędą te
    funkcje (może z wyjątkiem dwóch wyświetlaczy :) .

    m.
    --
    Matrix 1: There is no spoon
    Matrix 2: There is no lipstick