  • 21. Data: 2010-10-27 23:45:54
    Temat: Re: Ranking aut dajacych frajde z jazdy
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 27 Oct 2010 23:34:45 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale to się chyba dość bezboleśnie naprawia.

    Z tego co wiem, to w Polsce Nicasilu chyba nikt nie naprawia.

    > Ostatnio słyszałem o tym wynalazku u kolegi który z tej okazji oddawał
    > silnik do tulejowania.

    Ale tu jest sześć cylindrów (co daje też sześć tłoków i
    kompletów pierścieni), a czy da się tulejować ten konkretny
    silnik? Nie wiem.

    r.
    _____________

  • 22. Data: 2010-10-27 23:52:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 23:45, Robert Rędziak pisze:

    > Z tego co wiem, to w Polsce Nicasilu chyba nikt nie naprawia.

    > Ale tu jest sześć cylindrów (co daje też sześć tłoków i
    > kompletów pierścieni), a czy da się tulejować ten konkretny
    > silnik? Nie wiem.

    To tu zabawa wyszła taniej, bo problem z gładzią cylindra wyszedł przy
    przeglądzie silnika i akcja z tulejowaniem szła z wyprzedzeniem - bez
    zatarcia silnika.
    Więc tłoki zostały stare, dał tylko nowe pierścienie i te tuleje.

  • 23. Data: 2010-10-27 23:53:19
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 27 Oct 2010 23:52:07 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Więc tłoki zostały stare, dał tylko nowe pierścienie i te tuleje.

    Czyli odwalił gównolepstwo.

    r.
    _____________

  • 24. Data: 2010-10-28 00:04:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-27 22:53, Robert Rędziak pisze:
    > M52 też ma problem, nazywa się Nicasil.

    Do ktorego roku stosowali ten wynalazek??

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 25. Data: 2010-10-28 00:12:49
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 28 Oct 2010 00:04:20 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > Do ktorego roku stosowali ten wynalazek??

    Wg wikipedii do września 1998:
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

    r.
    _____________

  • 26. Data: 2010-10-28 00:18:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-28 00:12, Robert Rędziak pisze:

    > Wg wikipedii do września 1998:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

    hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 27. Data: 2010-10-28 00:18:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-28 00:18, DoQ pisze:

    > hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

    Przyznaj się, na co polujesz/polowałeś? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 28. Data: 2010-10-28 00:29:24
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 28 Oct 2010 00:18:26 +0200, DoQ <p...@g...com>
    wrote:

    > hmm czyli jest szansa ze M52B28-286S1 z '97 bedzie to mial...

    Dopiero TU miały zmienione tuleje, a w E36 TU były chyba tylko w
    Z-kach. Przy czym jeśli auto nie jeździło na benzynie z dużą
    zawartością siarki, to nie ma się czego bać.

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2010-10-28 00:35:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-27 23:53, Robert Rędziak pisze:

    > Czyli odwalił gównolepstwo.

    Dlaczego?
    Jeżeli tłok trzyma te wymiary które powinien, to nowy nie będzie w
    niczym lepszy.

  • 30. Data: 2010-10-28 00:52:04
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 28 Oct 2010 00:35:22 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jeżeli tłok trzyma te wymiary które powinien, to nowy nie będzie w
    > niczym lepszy.

    Jeśli tłok współpracował przez kilkadziesiąt-set kkm z gładzią,
    która powoli przechodziła z walcowej w stożek/baryłkę z
    owalizacją, to o trzymaniu których wymiarów chcesz mówić?

    r.