  • 111. Data: 2023-07-26 02:05:20
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > To stary laptop. Ma opcje aby sie budzic o danej godzinie. Nie ma opcji
    > aby pamietac status sprzed padu zasilania.

    Może jest jakaś aktualizacja BIOSu, która by to zrobiła?

    > A ze stary to bateria trzyma chyba 3 czy 5 minut.

    Może taniej i lepiej wyszłoby wymienić baterię :)

    Albo dodać kondensator równolegle do przycisku włącznika...

    > Ta, wiekszosc tych automacji to drobne detale. Nie wiaze z nimi jakichs
    > wiekopomnych czy przelomowych planow.
    >
    > Dlatego zapytalem bo moje zdanie jest wlasnie takie. Ale moze ktos robi
    > cos przelomowego i wtedy warto zmienic opinie...

    Ja jestem ogólnie do tych wszystkich "smart" rzeczy sceptycznie
    nastawiony. Znaczy, fajne to jest, ale jakbym miał w tym mieszkać, żyć z
    tym na co dzień, to musiałoby być naprawdę dobrze przemyślane. A przede
    wszystkim faktycznie potrzebne. Mi nie jest.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 112. Data: 2023-07-26 09:13:27
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 4:09:35 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Uważaj. Piszesz do człowieka, który ciężko kombinował jak zasilić
    > urządzenie nadawczo/odbiorcze z akumulatora w samochodzie, przez 2
    > tygodnie, który musi kontrolować zdalnie i ten akumulator jest na
    > zdechnięciu, zamiast wymienić akumulator lub go odłączyć na czas
    > nieużywania (opcja z podładowaniem odpada). Teraz włącz logikę :D

    Cos ci pamiec siada.
    Kombinowalem jak monitorowac aku a nie jak zasilic monitoring.

    No ale coz, to bylo pol roku temu pamiec masz juz nie ta...

    No chyba ze to mnie ostrzegasz bo sie jednak nie pomyliles....

  • 113. Data: 2023-07-26 09:36:53
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 4:43:25 p.m. UTC-5, io wrote:
> [...]
    byc automatyczne takie juz od jakichs 50 lat jest.
    temperature, kostki lodu robi, czujka swiatla zaswieca i gasi co tam trzeba, pralka
    sie kreci raz tak raz smak, nikt jej nie musi wajchami mowic ze teraz szybciej albo
    wolniej.
    timer zrobi. BA! nawet jebany budzik sie radiem z rana wlacza.

    skomplikowane zeby dzialaly ok.
    > A było, że niby wszystko już jest.

    Bo jest. To co zasugerowales to taka automatyzacja na sile, Zeby zrobic jedna rzecz
    trzeba teraz pamietac i paru warunkach i "tanczyc" tak jak automatyzacja pozwala.
    A bo to pies wlacza tv a bo to sie nie wlacza od razu a to gasnie i wlacza sie ale na
    inny kanal bo jak zona wczoraj wychodzila to dzis wraca na film pierwsza z kuchni
    itp..
    Pozytek nikly a cudowania duzo.

    > To jak źle zautomatyzujesz, jak dobrze to wręcz przeciwnie.

    No to daj przyklad na "dobrze".
    Ostrzegam, przyklad musi byc uzyteczny dla populacji wiekszej niz paru zapalencow.
    Rekomendowane jest zrobienie tak aby starsza osoba i dzieci te automatyzacje uzywaly
    i nie bylo narzekan/problemow...

    > To przecież ja nie wymyśliłem kompletnego rozwiązania. Podałem tylko
    > przykład na to, że gotowy tv jak na razie nie oferuje oczywistej
    > funkcjonalności kamerki. Może zresztą jakieś oferują, ale już raczej nie
    > ogarną, by użytkownikowi poruszającemu się po pomieszczeniach załączać
    > ten tv w którym pomieszczeniu akurat znajduje się. I masz akurat
    > pożądaną funkcjonalność, że jak przechodzi to ma mu się załączyć.

    A czyli masz teze ale konkretow juz nie. No ok.
    Przypomne ze dyskusja jest o sensie automatyzowania czegos.
    Ja rozumiem ze fajnie jak sie w tv pokaze geba z dzwiowego judasza ale jednak ta
    logika musi byc jakas sensowna.
    Nawet blinkowe kamery nie zawsze ogarniaja kiedy warto sie wlaczyc zeby cos
    uchwycic...

    > Pewnie w miarę tradycyjnie, jakoś go załączasz a potem jak wyżej, podąża
    > za użytkownikiem a niezależnie od niego kamerkę mu pokazuje.
    > Jak przy załączaniu.
    > Jak mnie nie ma to na pewno nie chcę na nim niczego oglądać.
    > A jak byś chciał? :-)
    > A jak byś chciał? :-)
    moze wykrywac manekina stojacego obok albo jakas nieszcesna lampe w ksztalcie
    afrykanskiego korzenia...
    > Możesz sobie zrobić analizę całej przestrzeni w pomieszczeniu :-)
    > To nie wiem :-)
    > No to właśnie mowa, że jakoś przewidział tylko timer.

    Bo wiecej sie prosto nie da. A nieprosto przerasta usera. A to co nie prerasta robi
    sie upierdliwe.
    Czemu tak sadze? Bo obserwuje andorida, ios-a i winde. Skala popierdolenia logiki w
    tych produktach jest gigantyczna.
    Pare razy pokazalem "mlodym" jak pracuje to oczy jak 5zlotowki zrobili "to tak sie
    da!?"
    No kurwa, ustawienie file explorera czy klikniecie zwin liste i skondensuj w
    lastpassie ich przerasta.
    Albo, "jak ci sie tyle miesci na ekranie? to 4k?" Nie, to fullhd ale okienka
    ustawione tak zeby nie marnowac przestrzeni.
    Rozumiem starych ze nie ogarniaja ale dzis nawet mlodzi nie ogarniaja...
    Ten bul jak widze ze przebieraja w okienkach bo wszystko na pasku "skombinowane" i
    trzeba kliknac dwa razy i mysza pojezdzic zeby znalezc poprzednie okienko.
    I nie, Alt-Tab nie przenosi do poprzedniego jak sie ma jakies Vmki czy inne citrixy
    otwarte

    To taki maly aspekt ciemnej strony automatyzacji.

    ios to te automacje zazwyczaj prymitywne sa i czesto nie dzialaja jak trzeba...
    > Z tego właśnie wychodzę, że obecnie dostępne automatyzacje są raczej
    > prymitywne.

    Zle patrzysz.
    Automatyzacje mozna zrobic naprawde zaawansowane. Mozna. I nie drogo.
    Ale automatyzacje maja wazne ograniczenie. Mianowicie "lejkuja" warunki na rezultaty.
    Stanow koncowych jest zazwyczaj niewiele, warunkow wejsciowych duzo.
    Trzeba nie tylko dobrac jak decydowac o zachowaniu systemu majac parenascie/dziesiat
    warunkow,
    nie tylko rozmywac granice aby nie przeskakiwalo bez sensu (histereza) ale i dac
    userowi latwa
    kontrole nad tym jak calosc dziala.

    Niektorych z tych rzeczy sie po prostu nie daje zrobic bo zalozenia sa sprzeczne.
    A jak sie zrobi to sie moze okazac ze i tak jest niewygodnie mimo ze sie robi samo.

    Kolejny przyklad:
    Jedno auto bezstacyjkowe nie rygluje drzwi samoczynnie.
    Odchodzisz i zostaja otwarte. Rygluja sie same tylko jak odryglujesz i nie otworzysz
    w 30 czy tam 60 sekund.
    Kiepsko. Jak sie zamotasz i nie zamkniesz (zamkniesz ale jakis pasazer mial swoje
    drzwi otwarte i nie widziales wiec auto sie nie zaryglowalo) to nie zarygluje i
    bedzie stalo otwarte. Tak, tak zjebane - japonczyk.
    Drugie, amerykaniec, rygluje sam. Ale tak szybko ze czasem jak obchodze auto dookola
    zeby wyjac zakupy to jak jestem przy masce czy bagazniku to juz sie rygluje i musze
    otworzyc na nowo.

    A to prosty scenariusz jest....

    czesto przelozenia na realny swiat.

    sa rozwiazywane inaczej niz sie inicjalnie wydawalo.

    > Zwykle nie są w ogóle podejmowane i potem ktoś pisze, że od 50 lat
    > wszystko już ma automatyzowane :-)

    Sa podejmowane. Tylko czesto nie wprost. Jak pisalem, nie mamy robotow kuchennych co
    nam gotuja potrawy ze skladnikow.
    Robi to fabryka, mrozi a potem tylko sie z zamrazarki wyciaga albo z puszki wybiera
    co sie lubi.
    Niby nie automatyzacja a jednak czesc roboty zrobiona bez uwiklania domownika.

  • 114. Data: 2023-07-26 09:38:46
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 4:56:37 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Surury. Nachuj kontrolować zdechły aku i mnożyć brednie? Oddaj go do
    > śpitala na OIOM :D

    Sie nieco zmieszalem bo takiej dyskusji nie pomne. Ja pytalem o co innego ale moge
    zrozumiec kogos kto nie chce aku wymieniac bo to jednak 3-4stowy a podpiecie go w
    odpowiednim czasie daje kolejny sezon "za darmo"

  • 115. Data: 2023-07-26 09:44:45
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 5:33:37 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Nie wiem. Mi się w apce smartfon/pc/rejestrator pokazuje zdarzenie z
    > konkretnym filmem na pierwszym planie w "zdarzenie". Niczego nie szukam
    > już jest. Na dodatek mam powiadomienie i nie są to ćmy/pająki.

    U mnie niestety tak rozowo nie ma. Wole podejscie hebego.
    Mialem nieco kamer (juz kiedys wspominalem) od byle pasciakow po jakies hikwirzony z
    recyklingu (nie takie dramatycznie stare) poprzez blinki z amazona i nie jestem
    zadowolony z wykrywania ruchu.
    W domu to tam pies walil, w robocie czasem szefu przychodzi i pyta czy widac jak xyz
    wychodzil i ja patrze ze no widac ze idzie do drzwi na jednej kamerze a na drugiej
    przy drzwiach sie nie nagral.

    W domu zrobilem 3-5 sekundowe screenshoty i pakuje to mp4 jako timelapsy. Wychodzi
    jakies 30 sekund na godzine w 25-50MB.
    Jak cos trzeba znalezc to trwa to max 3-5 minut.

    To tak praktycznie.

    Jakbym mial juz te radary podpiete to bym se w malinie na osd markera wrzucal ze ktos
    chodzi (albo do pliku eventsowego dodawal) i szukanie bylo by jeszcze szybsze.
    Ale nie mam czasu narazie i w sumie to juz fanaberia bardziej niz potrzeba.

  • 116. Data: 2023-07-26 09:48:49
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 6:35:38 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Kurwo gupia. Wystarczy odpowiedni IR/program i masz TV smart w sensie
    > użycia starocia bez smart. Jedyny problem to start/standby przy
    > staruchach, chociaż te nowe też startują >1min...a minuta to megadługo.
    > Musiałbym iść tiptopami po 100 pokojach albo mieć livigroomy po 50m :>

    No nie do konca.
    z IR nie dowiesz sie ze ktos zmienil zrodlo sygnalu i jak masz przelaczyc z TV na
    HDMI3 (monitoring) to sie rozjedzie.
    A pchanie wszystkiego przez jakies chromecasty to imho kolejne dlubanie.

  • 117. Data: 2023-07-26 09:53:04
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 7:01:57 p.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > Najgorzej, jak ktoś właśnie nie łapie. Tłumaczysz i widzisz, że on nie
    > łapie. Nie ogarnia. Jak nie ma wiedzy, ale łapie, to nie problem, bo
    > szybko nadrobi. Gorzej jak nie ma w głowie hardware, żeby przyswoić sobie
    > ten software.

    Mam wlasnie takie rozdarcie. Jedni rzeczywiscie lapia szybko i sluchaja co sie mowi.
    Robia po swojemu ale widac sens tego co robia.
    Inni to jak wyzej wspomniane, dobrze platna ciepla posadka. Zero rozumu...

  • 118. Data: 2023-07-26 09:57:25
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, July 25, 2023 at 7:07:53 p.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > Może jest jakaś aktualizacja BIOSu, która by to zrobiła?

    Chyba nie, laptok stary. Chyba nawet z jakiegos innego powodu sprawdzalem i nie ma.
    Co ciekawe on ma tez taki feler ze mu sie ficzer zmiany taktowania zawiesza i system
    nie umie zmienic taktowania na normalne i zostaje na 800MHz.
    Pisza ze trzeba zrobic kompletny powerdown (wyjac baterie) bo reboot nie pomaga.
    A laptop daleko, i nie ma kogo wyslac :)

    > Może taniej i lepiej wyszłoby wymienić baterię :)
    >
    > Albo dodać kondensator równolegle do przycisku włącznika...

    Moze. Ten kondensator to nie glupi pomysl...
    Narazie dzialam za pomoca esp8266.

    BTW w innym zastosowaniu mam pikvm. Dziala calkiem fajnie. Polecam mimo ze drogawe.

> [...]
    > tym na co dzień, to musiałoby być naprawdę dobrze przemyślane. A przede
    > wszystkim faktycznie potrzebne. Mi nie jest.

    Ta, ciekawie sie patrzy na np. jakies startreki czy podobne. Nawet tam nie ma
    wszechogarniajacej automatyzacji.

  • 119. Data: 2023-07-26 10:50:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 00:50, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    e/viewevents.html
    > Szukasz tego, czego Ci ZM nie obskoczy na wszystkich kamerach naraz
    > :]...

    Na moich 5 kamerach obskakują to dwa wydzielone rdzenie i7-6600.
    Detekcja ruchu w określonym rejonie obrazu -> lista eventów.

    >bo masz za mało mocy obliczeniowej. Nie kombinuj, bo Ci linknę do
    > tego co sam napisałeś jakiś czas temu. Procki&algorytm z obecnych kamer
    > (2023/ AI czy rejestratorów) są megaznacznie zaawansowane niż
    > kilkusetletni ZM na starym kompie :) Więc nie musisz kozaczyć :)

    Ale tu piszesz nagle o AI, a przed chwila liście eventów.

    Zdecyj się co krytykujesz, bo wygląda na to że "U mnie mam zbuforowany
    materiał +10sec przed i po + gotowy film/zdarzenie. On musi szukać"
    musiało Ci już umknąć. Nic nie muszę szukać, jeśli event istnieje w ZM.

    Jeszcze raz: ZM ma listę eventów. I ma mechanizmy wzbudzania tych
    eventów, od prostych zmian w okreslonym obszarze kamery, po złożone AI
    które mogę sam modyfikować do własnych potrzeb.

    > Dodam jeszcze rozpoznawanie twarzy z ładną bazą + audio= Dziędobry Panie
    > Listonoszu, cóżto ma Pan dzisiaj do zaawizowania? :D...bo to w pakiecie
    > za grosze.

    Super, a do czego to ma być potrzebne, tak praktycznie? Bo etap bajerów
    mam za sobą, przestało mnie interesować wykrywanie listonoszów bo nie
    potrafię znaleźć zastosowania.

    Ba, po kilku miesiącach używania przestawiłem się na nagrywanie
    wszystkiego, cała dobę i do tego dodatkowo eventy. Dzięki temu byłem w
    stanie pewnego dnia znaleźć miejsce, gdzie wchodziły myszy do szopy.

  • 120. Data: 2023-07-26 10:52:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 01:13, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W apce w smartfonie (gdziekolwiek jestem, nawet na Karaibach) UWAGA! Bez
    > VPN

    Dlaczego uważasz, że zaletą jest brak VPN?

    > :D mam natychmiastowe powiadomienie "człowiek"
    >  czy "samochód" lub "człowiek i samochód"/przykład i obrazek do
    > kliknięcia z gotowym filmem. Jest to znacznie lepsza opcja niż np: SMS
    > alarmu, gdzie czujka zauważyła kota i muszę to sprawdzić jakimś chorym
    > logowaniem, które opóźnia akcję/reakcję czy przeglądaniem z zatęchłego
    > dysq :) albo podróżą do domu, czy to była fałszywka czy nie.

    Ale to wszystko jest możliwe do zrobienia w ZM + HA jeśli masz ciśnienie
    na bajery. Ale mało użyteczne w praktyce, szczególnie jak jesteś na
    Karaibach. W czym problem?