  • 121. Data: 2023-07-26 11:42:58
    Temat: Re: Radiowy wyłącznik 5 V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Pewnie jakby zaprząc sztuczną inteligencję, to by nie stawał.
    > Może nawet już ktoś zaprzągł.

    Teraz wszyscy wszędzie widzą sztuczną inteligencję i wszystko by chcieli
    tym terminem nazywać. Nadawanie morsem to transmisja szeregowa z modulacją
    jak każda inna. W modemach nikt nie zaprzęga sztucznej inteligencji, tylko
    używa uczciwych algorytmów. Tutaj jeszcze trzeba dodatkowo uwzględnić
    poczucie swingu u telegrafisty, ale i to da się stosunkowo łatwo unormować.

    Jarek

    --
    Na stacji Chandra Unyńska
    Gdzieś w mordobijskim powiecie,

  • 122. Data: 2023-07-26 11:53:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Teraz wszyscy wszędzie widzą sztuczną inteligencję i wszystko by chcieli
    > tym terminem nazywać.

    To prawda. Ale są algorytmy AI do rozpoznawania mowy. Podobny mógłby być
    do rozpoznawania CW.

> [...]
    > algorytmów. Tutaj jeszcze trzeba dodatkowo uwzględnić poczucie swingu u
    > telegrafisty, ale i to da się stosunkowo łatwo unormować.

    No i właśnie z tym poczuciem swingu jest zaskakująco duży problem.
    Dekodery działają... jakoś. Ucho w przypadku nierównych sygnałów działa
    lepiej.

    Maszynowo nadawanego Morse'a (albo ręcznie, ale nie kluczem sztorcowym) da
    się łatwo zdekodować.

    --
    Studentka, bliska placzu, po oblanym egzaminie:
    - Panie profesorze ja naprawde nie zasluzylam na pale.

  • 123. Data: 2023-07-26 12:29:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > To prawda. Ale są algorytmy AI do rozpoznawania mowy. Podobny mógłby być
    > do rozpoznawania CW.

    Mógłby, ale po co ma być? Białkowy analizator nie działa algorytmicznie
    (w niczym nie przypomina modemu), ale wcale nie musimy się na nim wzorować.

    > No i właśnie z tym poczuciem swingu jest zaskakująco duży problem.
    > Dekodery działają... jakoś. Ucho w przypadku nierównych sygnałów
    > działa lepiej.

    Działają algorytmy, które w ogóle nie przewidują swingu. Ale do pewnych
    granic, które nawet da się wyliczyć i opisać konkretną liczbą. Można też
    swing przewidzieć. Podobny problem mają programy, które zapisują nuty ze
    słuchu. Początkowo ten zapis wychodził bardzo skomplikowany, z całą masą
    kropeczek i innych takich. Bo muzycy swingują, nawet jak nie chcą. Ale
    da się już kazać takiem skrybie pisać tak, by nie wychodził np. powyżej
    uczciwych ćwierćnut i ósemek. To nie wymagało stosowania AI, opanowane
    zostało już dość dawno.

    --
    Jarek

  • 124. Data: 2023-07-26 13:02:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 10:52, heby wrote:
    > Ale to wszystko jest możliwe do zrobienia w ZM + HA jeśli masz ciśnienie
    > na bajery.

    A, bo zapomniałem.

    Zainteresuj się tym:

    https://docs.frigate.video/

    Oczywiście w pełni integruje się z HA i co najciekawsze, działa to ze
    sprzętowym akceleratorem AI:

    https://coral.ai/products/

    One (te akceleratory) są śmiesznie tanie. W efekcie koszt hardware
    nagrywającego z detekcją AI jest w cenie 1 kamery z bajerami.

    Innymi słowy świat nie stoi w miejscu.

  • 125. Data: 2023-07-26 15:29:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nachuj kontrolować nowy jak jest gwarancja? Nie lepiej odłączyć i
    > cieszyć się pojemnością bez pierdolonej kontroli/dojenia?

    Nie może się rozładować?

    > W domu sobie postaw i kontroluj jak będzie zjebany to oddasz na
    > gwarancji :] a jak będzie ok,  to se podładujesz :]
    >
    > Jprdl co za zjeb.

    Nie większy niż Ty.

  • 126. Data: 2023-07-26 15:30:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.07.2023 o 09:38, ptoki (ptoki) pisze:

    > Sie nieco zmieszalem bo takiej dyskusji nie pomne. Ja pytalem o co innego ale moge
    zrozumiec kogos kto nie chce aku wymieniac bo to jednak 3-4stowy a podpiecie go w
    odpowiednim czasie daje kolejny sezon "za darmo"

    Nie kolejny, każdy aku samochodowy można rozładować jak się samochodu
    nie używa. Szczególnie nowego nie warto.

  • 127. Data: 2023-07-26 15:36:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A niech będzie automatyka. Ale taka mądra, która faktycznie coś ułatwia.
    >
    > Ja się cieszę, że nie muszę patrzeć na temperaturę silnika w samochodzie,
    > żeby kliknąć włącznik wentylatora. Cieszę się, że nie mam dźwigni do
    > opóźnienia zapłonu (choć akurat w Dieslu byłoby o to trudno). Cieszę się,
    > że jak wciskam pedał hamulca, to hamulec sam się zapala i nie muszę
    > dodatkowo włączać lampki.

    Nie na tym właśnie polega automatyzacja?

  • 128. Data: 2023-07-26 22:33:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 10:50, heby pisze:

    > Na moich 5 kamerach obskakują to dwa wydzielone rdzenie i7-6600.
    > Detekcja ruchu w określonym rejonie obrazu -> lista eventów.

    > Ale tu piszesz nagle o AI, a przed chwila liście eventów.
    >
    > Zdecyj się co krytykujesz, bo wygląda na to że "U mnie mam zbuforowany
    > materiał +10sec przed i po + gotowy film/zdarzenie. On musi szukać"
    > musiało Ci już umknąć. Nic nie muszę szukać, jeśli event istnieje w ZM.

    Krytykuję brak konkretnego powiadomienia w apce na telefonie, po za
    domem w formie alarm AI. Ja mam od razu gotowy film na wierzchu, z
    dźwiękowym powiadomieniem (jak z jakiegoś komunikatora czy innego
    programu). Dotykam palcem powiadomienie i oglądam konkretne zdarzenie
    sprzed minuty. To pozwala na szybką reakcję w przypadku zagrożenia
    obojętnie gdzie się znajduję.
    Niczego nie przeglądam i niczego nie szukam. Samo przychodzi
    natychmiast. Dla mnie to idealne porównanie do zwykłego alarmu ale z
    opcją "sprawdzam natychmiast" czyli wykluczam fałszywy alarm + możliwość
    podjęcia natychmiastowej reakcji, czy to zawiadomienie czy cokolwiek.

    Teraz rozumiesz to "szukanie"?

    > Super, a do czego to ma być potrzebne, tak praktycznie? Bo etap bajerów
    > mam za sobą, przestało mnie interesować wykrywanie listonoszów bo nie
    > potrafię znaleźć zastosowania.

    Dla mnie ma konkretne zastosowanie, bo dostaję powiadomienie o
    konkretnej "zatagowanej wcześniej" osobie, że jest w polu widzenia
    kamery. Tak, jest mi to potrzebne do wielu celów, choćby do najprostszej
    detekcji osób, które "przychodzą"...np do pracy.

    > Ba, po kilku miesiącach używania przestawiłem się na nagrywanie
    > wszystkiego, cała dobę i do tego dodatkowo eventy. Dzięki temu byłem w
    > stanie pewnego dnia znaleźć miejsce, gdzie wchodziły myszy do szopy.

    Ja od zawsze nagrywam wszystko 24/h. Myślałem, że to oczywiste dzisiaj
    ale jak widać świat gdzieś jest jeszcze z tyłu :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 129. Data: 2023-07-26 22:35:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2023 o 10:52, heby pisze:

    > Dlaczego uważasz, że zaletą jest brak VPN?

    VPN przeszkadza w takich sprawach (w sensie smartfona).

    > Ale to wszystko jest możliwe do zrobienia w ZM + HA jeśli masz ciśnienie
    > na bajery. Ale mało użyteczne w praktyce, szczególnie jak jesteś na
    > Karaibach. W czym problem?

    Właśnie najbardziej użyteczne, jeśli nie ma mnie w domu. Jak jestem w
    domu, to mi nawet kamery nie są potrzebne :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 130. Data: 2023-07-26 23:14:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2023 22:35, LordBluzg(R)?? wrote:
    > VPN przeszkadza w takich sprawach (w sensie smartfona).

    VPN zapewnia bezpieczeństwo, głównie przez izolację sieci lokalnej i
    dostęp tylko zaufanych urządzeń.

    Jak zapewniasz bezpieczeństwo bez VPN?

    Jesteś na Karaibach i przebiegł kot.

    I co dalej?