  • 11. Data: 2024-07-26 10:53:24
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jul 2024 00:18:52 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > "[...]zażądał [...] informacji dotyczących adresacji IP[...]A gdyby
    > trafiły w niepowołane ręce, mogłyby posłużyć m.in. do przejęcia
    > kontroli
    > nad łącznością kolejową[...]"

    W dalszej części art.:

    "Samo uzyskanie adresu IP nie pozwoli przejąć kontroli nad
    urządzeniem. Mamy tak zabezpieczony system, że podpięcie obcych
    urządzeń nic nie da bez autoryzacji. Urządzenie nie będzie bez tego
    działało w sieci "

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-07-26 11:04:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jul 2024 10:53:24 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > urządzeniem. Mamy tak zabezpieczony system, że podpięcie obcych
    > urządzeń nic nie da bez autoryzacji. Urządzenie nie będzie bez tego

    Ale ale

    "Zadzwonił do niego ktoś podający się za przedstawiciela PKP PLK i
    zażądał pod rygorem nieuzyskania odbioru prac, przekazania w trybie
    pilnym informacji dotyczących adresacji IP urządzeń systemu
    radiołączności. Te informacje nie były potrzebne PKP PLK do
    użytkowania systemu. "

    Podwykonawca wie, a nabywca/użytkownik nie będzię wiedział?

    W przypadku pociągu może i tak - producent odpowiada za pociąg,
    nabywca w zasadzie nie musi znac (ha ha - ale remontował będzie kto
    inny).
    Ale tu jak rozumiem mówimy o kawałku sieci, który nabywca nabywa.

    Na ile to powiązane z resztą systemu, to nie wiem.

    J.

  • 13. Data: 2024-07-26 12:34:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 10:52, Marek wrote:
    > Oboje wiemy, że nie o ten adres pytał.

    To tutaj masz adres o który podejrzewam, że pytał, zgodny z informacją,
    jaką chciali pozyskać ruscy:

    172.16.3.2

    Oboje mam nadzieję rozsądnie zakładamy, że systemy radiołączności PKP
    nie stoją na publicznych adresach.

    I co dalej?

  • 14. Data: 2024-07-26 12:56:52
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 12:34, heby wrote:

    > 172.16.3.2

    Dawaj zewnętrzny, nie pajacuj.

    > Oboje

    Które z was to ona?
    Chyba, że to tak "nowocześnie" żeby nie urazić [rzyg].

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2024-07-26 13:12:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jul 2024 12:34:16 +0200, heby wrote:

> [...]
    > jaką chciali pozyskać ruscy:
    >
    > 172.16.3.2
    >
    > Oboje mam nadzieję rozsądnie zakładamy, że systemy radiołączności PKP

    Jakies tam bramki zewnętrzne może miałyby sens.
    Ale chyba lepiej VPN dla zaufanych partnerów.

    > I co dalej?

    Moze byc to dość istotna informacja, jesli np urządzenia
    dyspozytorskie mają numerki 172.16.*.*, a pociągi 172.17.*.*

    Albo chcemy złamać szyfrowanie w transmisji radiowej, i wiemy,
    ze gdzies tam jest sekwencja bajtów 172, 16, 3, 2 ..

    J.

  • 16. Data: 2024-07-26 13:49:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 12:56, Mirek wrote:
    > Które z was to ona?

    Musze pojerzewać, że możesz się nazywać np. Agnieszka Mirek. Więc aby
    nie strzelić gafy używam konstrukcji neutralnej.

  • 17. Data: 2024-07-26 13:52:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 13:12, J.F wrote:
    > Moze byc to dość istotna informacja, jesli np urządzenia
    > dyspozytorskie mają numerki 172.16.*.*, a pociągi 172.17.*.*

    OK, ale co z robisz z tą informacją mając ją już?

    > Albo chcemy złamać szyfrowanie w transmisji radiowej, i wiemy,
    > ze gdzies tam jest sekwencja bajtów 172, 16, 3, 2 ..

    To nie czasy enigmy. Znajomość takiej sekwencji jest dzisiaj mało uzyteczna.

    Rzecz w tym, że jeśli atakujacy uzyska dostęp do sieci fizycznej, to
    numeracja IP nie będzie żadną tajenicą, będzie można ją sobie
    najzwyczajniej podsłuchać, poczekać na broadcast albo zenumerować.

  • 18. Data: 2024-07-26 13:53:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 12:56, Mirek wrote:
    > Dawaj zewnętrzny

    Przepraszam za nieporozumienie, natychmiast podaję:

    185.136.93.23

  • 19. Data: 2024-07-26 14:00:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.07.2024 13:49, heby wrote:

    > Musze pojerzewać, że możesz się nazywać np. Agnieszka Mirek. Więc aby
    > nie strzelić gafy używam konstrukcji neutralnej.

    A wyszukać ci przykłady, że pisałeś "zrobiłeś", "napisałeś" i jakoś nie
    miałeś z tym problemu?

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2024-07-26 14:04:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2024 14:00, Mirek wrote:
    > A wyszukać ci przykłady, że pisałeś "zrobiłeś", "napisałeś" i jakoś nie
    > miałeś z tym problemu?

    Przyznaje, nie ogarniam jeszcze tych zasad uważania na płeć w
    internetowych dysputach zawsze, ale przynajmniej staram się nie uważać
    od razu jakiegoś Marka od razu za faceta. Nie mam na to wystarczajacych
    dowodów.