  • 21. Data: 2011-11-09 07:52:06
    Temat: Re: Radio internetowe w kuchni
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-11-2011 08:44, Atlantis rzecze:

    > Wiesz, po kilku latach eksperymentów z różnymi PDA jestem BARDZO
    > sceptyczny względem wszelkich rewelacji dotyczących mobilnych
    > dystrybucji Linuksa. To nigdy nie działało tak, jak powinno. Zaczynając

    Ależ ja nie o tym. Ja chcę zainstalować normalnego
    Debiana, którego w domku mam na czterech maszynkach, po czym
    pozmieniać i poustawiać, jak lubię. Żadnego gotowca, gdzie ktoś
    wie lepiej, czego ja potrzebuję :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 22. Data: 2011-11-09 08:04:37
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2011-11-08 21:48, Adam Dybkowski pisze:

    > Ale do działania typu ramka na zdjęcia / stacja pogody / radio
    > internetowe to wszystko nie jest niezbędne. Zresztą sam zobacz ile w
    > Androidzie zajmuje RAMu uruchomiony proces np. radia internetowego i ile
    > zżera procesora (można to zrobić choćby w emulatorze w SDK przy pomocy
    > narzędzia ddms).

    Nie musisz mi tego tłumaczyć, sam używam HTC Desire Z. Przy procesorze
    800MHz i pamięci 512MB sprawność systemu robi naprawdę wielkie wrażenie.
    Przy tych zastosowaniach takiej sprawności działania i wygody obsługi
    nie widziałem na żadnym ze wcześniej używanych urządzeń, chociaż nie
    powiem - niektóre z urządzeń na WM przed kilku laty także pozwalały na
    całkiem przyjemne przeglądanie WWW albo korzystanie z nawigacji. :)

    Niemniej widzę różnicę w stosunku do HTC Hero znajomego, który co prawda
    też jest w pełni używalny, jednak mniejsza ilość zasobów sprzętowych
    daje o sobie znać poprzez szybkość działania softu.

    > potrzeby płynnej animacji. To ma być radio internetowe w końcu a nie
    > telewizor. 256MB RAMu wystarczy do prostych zastosowań.

    Do radia Internetowego wystarczy sprzęt z WM2003SE i 64MB RAM-u (gdzie
    jak pamiętamy część pamięci operacyjnej szła na RAMdysk dla systemu) za
    ~100 zł. Oczywiście ekran będzie mniejszy z mniejszą rozdzielczością,
    ale tutaj moim zdaniem nie ma sensu przepłacać. Jeśli już kupować
    tablet, to moim zdaniem porządny, a nie ramkę do zdjęć na Androidzie z
    myślą o zrobieniu z niej radia. ;)

    > W pełni Cię rozumiem. Ale czegóż wymagasz od klocka odtwarzającego radio
    > przez WiFi, w którego ekran kilka razy dziennie pukniesz aby zmienić
    > stację?

    No i właśnie do tego wystarczy używane PDA na WM, które będzie
    kosztowało 2-3 razy mniej od chińskiego tabletu, a zapewne wielokrotnie
    przewyższy go solidnością wykonania.

  • 23. Data: 2011-11-09 08:58:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-09 08:44, Atlantis wrote:
    [.....]
    > Wiesz, po kilku latach eksperymentów z różnymi PDA jestem BARDZO
    > sceptyczny względem wszelkich rewelacji dotyczących mobilnych
    > dystrybucji Linuksa. To nigdy nie działało tak, jak powinno.
    To prawda, ale do zastosowań bardziej lub mniej hobbystycznych to jest
    IMO świetna sprawa.

  • 24. Data: 2011-11-09 09:01:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-09 08:52, Dominik & Co wrote:
    [.....]
    > Ależ ja nie o tym. Ja chcę zainstalować normalnego
    > Debiana, którego w domku mam na czterech maszynkach, po czym
    > pozmieniać i poustawiać, jak lubię. Żadnego gotowca, gdzie ktoś
    > wie lepiej, czego ja potrzebuję :-)
    Jeśli nie chcesz gotowca to Slackware jest jednak bardziej hardcore'owy
    od Debiana. :-)

  • 25. Data: 2011-11-18 06:36:42
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 07-11-2011 10:59, Dominik & Co rzecze:

    71

    > To już zamówiłem :-) Niestety trochę czasu trzeba czekać,
    > ciekawe, czy z Debianem się dogada...

    Gdyby ktoś był zainteresowany: doszło, działa bezproblemowo.
    Żadne sterowniki nie są potrzebne, Linux wykrywa urządzenie
    usb-audio i automagicznie dodaje drugą kartę dźwiękową ALSA.
    Niestety nie pamięta częstotliwości. Szkoda, mogli zrobić
    mechaniczny przełącznik.

    --
    Dominik (& kąpany)