eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRadaryRe: Radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
    t-online.de!t-online.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!
    postnews.google.com!l31g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radary
    Date: Sat, 24 Oct 2009 13:58:39 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 36
    Message-ID: <b...@l...googlegroups.com>
    References: <hbsmeg$et8$1@z-news.wcss.wroc.pl> <hbt131$sdc$1@news.vectranet.pl>
    <hbtmt7$3gt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hbu900$tfl$1@news.vectranet.pl> <hbuiis$m20$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hbvh28$ak6$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.19.28.154
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1256417919 32162 127.0.0.1 (24 Oct 2009 20:58:39 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Oct 2009 20:58:39 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: l31g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=91.19.28.154;
    posting-account=oX9KjAkAAAAd6uxfSJzVFO4epp7UYWDm
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; en) Presto/2.2.15
    Version/10.00,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:574178
    [ ukryj nagłówki ]

    On Oct 24, 8:29 pm, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote:

    > W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
    > zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.

    A do tego linux jest pewnie systemem za darmo, co?

    PKP nie jest jedyną instytucją, która stare mainframe'y eksploatowała/
    eksploatuje daleko poza granice przestarzałości. Profesjonalizm polega
    na wymianie rozwiązań gdy stare są nieadekwatne do stawianych im
    zadań, a nie - gdy tylko pojawi się nowe rozwiązanie. To raz. A dwa,
    to to, że stosuje się rozwiązania uzasadnione ekonomicznie. W wielu
    sytuacjach (nie wiem, jak PKP, ale wiem, jak np. niektóre stocznie)
    zadania wykonywane na rzeczonym mainframie można by liczyć na w miarę
    nowoczesnym kalkulatorze kieszonkowym. Co z tego, jak agregacja i
    wprowadzenie danych wymaga kilkuset terminali obsadzonych paniami
    Jadziami? Można zaprojektować i wykonać emulator kompletnej maszyny
    działający na PC, można wymienić okablowanie strukturalne i wymienić
    wszystkie terminale na thin-clienty, przeszkolić załogę na używanie
    nowego sprzętu, ale po jaki kij? To kosztuje pieniądze a nie daje
    żadnego zysku. Zysk daje wywalenie pamięci taśmowych, dziurkarek kart
    itd, bo to one są awaryjne i pochłaniają kupę czasu techników.

    BTW: w znanej mi skądinąd maszynie CNC, której sterowanie składa się z
    małego stada kart euro, technicy zastępują zepsute karty logiki
    ustandaryzowanym designem z jednym CPLD Altery. Schematy przerysowali
    w (G)HDL i programują zawartość uszkodzonej karty po prostu w CPLD.
    Architektura systemu się nie zmieniła, sterowanie silników jest dalej
    na bipolarnych tranzystorach... jak nazwać taką modernizację? Mutacją?

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: