  • Data: 2012-02-24 21:36:51
    Temat: Re: Radar na czerwono
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Nie musi być na drugim końcu Polski, wystarczy że trzeba brać dzień wolny
    > pracy, to już dla człowieka większy problem niż ta grzywna.
    > Zwrot kosztów to fikcja - dostanie jakiś ryczałt liczony wg. stawek II
    > klasy PKP.

    To przecież tak samo można dostać za utratę zarobku.

    > No w moich ulubionych okolicach miejscowi jeżdżą 10-15km/h wolniej niż na
    > znakach napisane - teraz i ja wiem dlaczego po tym jak jadąc z prędkością
    > dozwoloną chcieli mi tam dać mandat.

    Ale to nie o to chodzi, że ktoś gdzieś doi tylko, że statystycznie prędzej
    wpada się na terenie obcym bo się go nie zna i karze obcych bo swoich nawet
    urzędy chronią.

    > Wow... A budżety na 2012 w tych gminach (również kontrolowanych przez NIK)
    > nadal po staremu.
    > Czyli sprawa _nie_ została uregulowana.

    No i nie zostanie bo państwo ma żywotny interes w tym, by podporządkowywać
    sobie obywateli. Jednym ze sposobów na to jest karanie finansowe. Urzędy
    centralne też mają interes w tym, by gminy miały pieniądze na swoje
    funkcjonowanie.

    > Jak dla mnie FR mogą sobie być zasłonięte, nieoznakowane, pochowane,
    > mobilne - jakiekolwiek.
    > Byle gmina sama się nie finansowała z tych pieniędzy - wtedy będą służyć
    > bezpieczeństwu, a nie czemuś wręcz przeciwnemu.

    Fotoradary nigdy nie będą służyły bezpieczeństwu bo prędzej rejestrują
    staruszka który nie wie gdzie fotoradar niż pirata, który to wie i tam się
    strzeże. Właściwym rozwiązaniem są wideorejestratory. Aczkolwiek nie widzę
    rozsądnego powodu by były montowane w nieoznakowanych radiowozach.

    > Bo obecnie kazali fotoradary pomalować, oznakować i zachowywać 10km/h
    > tolerancji, czyli coraz trudniej kogokolwiek złapać.

    Przecież te fotoradary zwykle były ustawione grubo powyżej ograniczenia
    choćby po to, by zbyt wielu miejscowych nie łapać. I to chyba po +20km/h.