  • 71. Data: 2009-11-23 12:51:52
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 13:44, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Co?
    > --
    tak napisales - w tym sensie.

  • 72. Data: 2009-11-23 12:56:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Słowo to podnosi prestiż ;) tego, kto konwertuje RAWki. :)

    Aby dowolne słwo, powiedzmy "bzdglumpf" podnosiło prestiż, to musiałoby
    się ono z czymś "wysokim" kojarzyć. "Wywoływanie" zaś nie kojarzy się
    kompletnie z niczym poza ewentualnie z wywołaniem RAW właśnie ;)

  • 73. Data: 2009-11-23 13:02:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):

    > Aby dowolne słwo, powiedzmy "bzdglumpf" podnosiło prestiż, to musiałoby
    > się ono z czymś "wysokim" kojarzyć. "Wywoływanie" zaś nie kojarzy się
    > kompletnie z niczym poza ewentualnie z wywołaniem RAW właśnie ;)

    Moze chodzi o wywolywanie duchow? ;)

    j.

  • 74. Data: 2009-11-23 14:29:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, XX YY wrote:

    > i dlatego wprowadzili te mozliwosc zeby bylo wolniej

    Ekhm...
    Nigdy nie miałeś kompakta z RAWem w ręku czy Greka udajesz?
    To zapis na kartę stanowi (może powinno być: "stanowił") problem
    techniczny, nie wiem na ile celowo w późniejszych konstrukcjach
    *nie* skupiano się na przyspieszeniu tej operacji - ale w końcu
    i dziś np. sporo oferowanych czytników kart nie ma tych skromnych
    20MB/s, może i nie dziwota że w aparatach też się "złomy" stosuje.

    W przypadku kiedy zapis na kartę trwa dłużej niż skonwertowanie
    zdjęcia do JPG, to oczywiście dochodzi do stanu, że jest
    ZARÓWNO wolniejszy jak i pamięciożerniejszy - w buforze mieści
    się więcej "obrobionych w toku" JPG niż RAWów.

    Nikt nie musiał nic "wprowadzać", samo wychodziło.

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2009-11-23 14:42:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Witkowski" hee0q0$ch$...@n...ipartners.pl

    > Aby dowolne słwo, powiedzmy "bzdglumpf" podnosiło prestiż, to musiałoby
    > się ono z czymś "wysokim" kojarzyć. "Wywoływanie" zaś nie kojarzy się
    > kompletnie z niczym poza ewentualnie z wywołaniem RAW właśnie ;)

    Kojarzy! Gdy przed laty pstrykałem fotki za szmal, pytano mnie, kto je
    wywołuje. Gdy mówiłem, że ja -- od razu byłem kimś w oczach swych klientów. :)
    Nie każdy potrafił wywoływać filmy czy papiery. :)

    Teraz niemal każdy potrafi (skuteczniej lub mniej skutecznie) zamienić TIFFkę
    w JotPeGa, ale nie każdy potrafi wywoływać zdjęcia z RAWek. To znaczy -- może
    i każdy potrafi wywoływać zdjęcia z RAWek, ale nie każdy wie o tym, że potrafi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2009-11-23 14:45:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    > Moze chodzi o wywolywanie duchow? ;)

    A czym jest duch lub dusza? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 77. Data: 2009-11-23 14:50:09
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dariusz W.:

    > A w innym programie bedziesz mial szybciej ?

    1. UFRaw + Gimp
    a) otworz zdjecie
    b) wywolaj rawa
    c) wyslij rawa do Gimpa
    d) wypoziomuj zdjecie
    e) zapisz w docelowym formacie

    W przypadku ewentualnej korekty na etapie wywolywania musisz wszystkie kroki
    wykonywac od poczatku, bo UFRaw nie potrafi wczytac zapisanych razem ze
    zdjeciem parametrow jego obrobki. No a potem poprawionego rawa wysylasz do
    gimpa i musisz od poczatku poziomowac i nanosic poprawki.

    2. RAWTherapee
    a) otworz zdjecie
    b) wywolaj rawa i wypoziomuj zdjecie
    c) zapisz w docelowym formacie

    Jezeli potrzebujesz cos poprawic to wczytujesz plik ktory zawiera wszystkie
    wykonane na zdjeciu operacje i dokonujesz korekty w jednym, wybranym
    aspekcie.

    Jak dla mnie roznica jest ogromna.
    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 78. Data: 2009-11-23 15:27:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" hedtsd$p54$...@i...gazeta.pl

    > wpadli na tak niepotrzebna rzecz jak zapis raw i jpg

    > Rozwięję twoje standardowe wątpliwości - bo to jest powolne i pamięciożerne.

    A producenci lustrzanek chcę pokazać klientom swoją formę. ;)
    Chcę im pokazać, na co ich stać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 79. Data: 2009-11-23 16:14:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A czym jest duch lub dusza? :)

    To jest ten mały ludzik, który siedzi w matrycy i raz na jakiś czas
    wyskoczy na zewnątrz i zrobi awanturę, że różowej farbki zabrakło i że
    czas najwyższy przestać fotografować rozebrane niewiasty ;)

    j.

  • 80. Data: 2009-11-23 16:15:33
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 23 Nov 2009 17:14:30 +0100, januszek napisał(a):

    > To jest ten mały ludzik, który siedzi w matrycy i raz na jakiś czas
    > wyskoczy na zewnątrz i zrobi awanturę, że różowej farbki zabrakło i że
    > czas najwyższy przestać fotografować rozebrane niewiasty ;)

    To demon jest ;)