  • 31. Data: 2013-03-26 01:50:45
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Na ogol jest tak (moze sa wyjatki?),
    > ze majac OEM nie mozna zainstalowac bitowo-innej wersji.
    > Majac BOXa mozna szalec do woli.

    Oczywiscie chodzi mi o licencje,
    bo klucze i certyfikaty nie rozrozniaja x86 i x64.

  • 32. Data: 2013-03-26 02:56:49
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-26 01:50, Q pisze:

    > Oczywiscie chodzi mi o licencje,
    > bo klucze i certyfikaty nie rozrozniaja x86 i x64.

    Wiem, dlatego pytałem o zapis w licencji i dlatego kupuję właśnie dla
    tej swobody wyboru wersje upgrade-BOX mające licencję i fizyczne płyty
    na 2 wersje bitowe systemu do wyboru która będzie bardziej przydatna.
    Nic mi nie wiadomo o takiej dowolności w przypadku OEMów, dlatego
    zaznaczyłem że nie chodzi po prostu o przyjęcie przez aktywację klucza z
    innej wersji bitowej.

    --
    /MB

  • 33. Data: 2013-03-26 11:25:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@d...mailexpire.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Następnym razem podawaj konkrety na początku by tu nie bawić się w
    > szklaną kulę.

    Podałem ale chyba niezbyt czytelnie :)
    Obecnie mam Athlona 3000 na s939 i 2GB RAM DDR i tego już nie zmieniam.
    Dostało mi się c2d do którego musiałem tylko dokupić 4GB ramu DDR2.

    C2D będzie wydajnościowo podobny do Athlona? (czy zle coś zrozumiałem?)
    C2D jest jednordzeniowy? (czy zle coś zrozumiałem?)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 34. Data: 2013-03-26 11:25:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@d...mailexpire.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Pierwsza sprawa - śledzisz wątek? Jeśli miał jakiś OS do tego A64 3000+
    > z 1 GB RAM to co to mogło być? Pewnie stary WinXP (32bit) więc o zmianie
    > na OS 64-bit raczej nie możemy mówić jak ktoś sępi na starej płycie z
    > DDR2 to nie widzę możliwości by włożył $ w nową wersję OSa, jeśli
    > przypadkiem nie dostanie darmowej ze szkoły (a jednak niektórzy KOŃCZĄ
    > studia, więc tego statusu nie ma się wiecznie).

    C2D ma już zainstalowanego win7 64 po poprzednim właścicielu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 35. Data: 2013-03-26 13:25:45
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-25 18:59, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...

    GG ver. 7 zużywa (w tej chwili) 22 MB
    Czasami nie warto używać najnowszych wersji.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 36. Data: 2013-03-26 16:58:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > GG ver. 7 zużywa (w tej chwili) 22 MB
    > Czasami nie warto używać najnowszych wersji.

    uzywałem jakiejs starszej wersji ale co chwila mówiło mi, zebym
    zaktualizował, bo nie moge rozmawiac z numerami powyżej jakiegs tam numeru.
    musze wyprobowac te zaproponowane przez was komunikatory.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 37. Data: 2013-03-26 20:16:54
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-26 11:25, Budzik pisze:

    > Podałem ale chyba niezbyt czytelnie :)
    > Obecnie mam Athlona 3000 na s939 i 2GB RAM DDR i tego już nie zmieniam.
    > Dostało mi się c2d do którego musiałem tylko dokupić 4GB ramu DDR2.

    Eufemizm to właściwe słowo w tej sytuacji :>
    Cofnij się do Message-ID: <2...@b...poznan.pl>
    i sam zobacz jak wygląda pierwotny opis sytuacji.

    > C2D będzie wydajnościowo podobny do Athlona? (czy zle coś zrozumiałem?)
    > C2D jest jednordzeniowy? (czy zle coś zrozumiałem?)

    Przez ten brak konkretów zaczęliśmy tu snuć dywagacje, że to pewnie
    Athlon 3000+ już na AM2, a tam nawet za ~10 zł można kupić CPU
    dwurdzeniowy o wydajności zbliżonej do C2D bez użerania się ze zmianą
    całej -platformy, oczywiście trochę wolniejszy od co lepszych modeli
    C2D, ale wygoda i cena wyjęcia jednego CPU i włożenia na jego miejsce
    innego w tej samej podstawce jest IMHO istotna - nie mamy już po 15 lat
    gdy bawiło ciągłe grzebanie się w sprzęcie. PC to po prostu urządzenie
    do pracy/komunikacji i ma działać, a nie służyć do chodzenia koło niego.

    --
    /MB

  • 38. Data: 2013-03-26 23:30:58
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-26, jurski <j...@p...onet.pl> wrote:
    > GG ver. 7 zużywa (w tej chwili) 22 MB

    I reklamy zajmują połowę okienek? :)
    Pytam bo klienta GG używałem tylko przez kilka miesięcy w 2001
    roku (już wtedy doprowadzał do szału, choć nie było reklam i zajmował
    kilka MB RAMu).

    > Czasami nie warto używać najnowszych wersji.

    Pytanie jaką część funkcjonalności ta stara wersja wspiera (choć
    gadugadu się po po prostu nie rozwija, więc tu chyba nie ma
    problemu). Nie mniej jest dużo znacznie lepszych programów, które
    zajmą mniej (np. Miranda, Pidgin).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 39. Data: 2013-03-27 01:27:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:
    > Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria - postanowiłem się
    > przesiąśc na coś nowszego - c2d.
    > Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.
    > 2x 2GB kosztuje około 230zł.
    Dlaczego tak drogo? 4GB ddr3 to jakieś 70zł netto. Czyżbyś patrzał na
    (obecnie drogie) DDR2? Skoro przesiadasz się i tak, płyty nie zostawisz
    starej, to dlaczego nie bierzesz takiej, która chodzi na tańszych i
    szybszych ddr3?

    > Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
    > SWAP i postawić system?
    Zależy jaki system, i co w nim robisz. Jednemu wystarcza 1GB ramu na XP
    i program księgowy albo edytor tekstu, a drugiemu 4GB będzie za mało.
    Jeśli przewidujesz jednak, że swap będzie używany - tzn ramu będzie za
    mało - to będzie do kitu, jakikolwiek dysk byś nie dał, bo będzie on
    wielokrotnie wolniejszy od ramu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 40. Data: 2013-03-27 13:25:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:

    > Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
    > SWAP i postawić system?
    >
    > Co da lepszy efekt?

    Przypuszczam, że zarżniesz SSD szybko. W ciągu pół roku zajechałem 2 SSD
    mając dużo RAMu (OCZ i Samsung 840 Pro, Intel się trzyma póki co). Ktoś
    tu na forum robił urządzenia monitorujące z zapisem na SSD - większość
    padła po paru miesiącach. Może uda Ci się namierzyć wątek.

    Marek