  • 20. Data: 2013-03-25 17:58:49
    Temat: Re: RAM czy SSD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zlotowinfo d...@d...xx ...

    > powinno ci starczyć bezproblemowo
    > chyba że używasz molochów vista i w górę, w tym pomoże downgrade do XP
    >
    > co do decyzji co lepsze, to jednak ram

    na nowym bedzie win7 wiec moloch :)

    Dzięki za rade.

  • 22. Data: 2013-03-25 18:45:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Budzik" napisał:

    > tak, DDR2 - juz mam płyte bo nie kupowałem nowego sprzetu.

    Szkoda, trzeba było wziąć jednak z DDR3.

    > 1GB w nowym.

    Jeśli ma w nim chodzić XP i nie przewidujesz w perspektywie 2 lat
    przesiadki na inny system, to dokup drugi moduł o wielkości 2 GiB,
    będziesz miał zussamen do kupy 3 GiB. Winda wykorzysta 2 a pozostały
    gigabajt przeznaczysz na RAM-dysk, w którym będziesz mógł trzymać pliki
    tymczasowe (%TEMP%, cache przeglądarki i takie tam) aby nie zarżnąć tego
    SSD. IMHO, oczywiście.

    > A co do SSD - cóż - chyba trzeba będzie ten krok poczynic :)

    ... aby nie robić na tej grupie za ubogiego krewnego z prowincji ;->

    JoteR

  • 23. Data: 2013-03-25 18:59:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    7.0.0.1...
    > GG - dwie instancje po 300 MB każda

    Sorry, ale trzeba być skończonym kretynem używać tego programu i narzekać na
    zbyt mało ramu. Przecież on zużywa więcej ramu, niż Windows XP. WTW - 18,5 MiB
    ramu.

  • 24. Data: 2013-03-25 19:53:50
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-25 17:58, Budzik pisze:

    > Troche namieszałem (w obecnym kompie mam 2GB, natomiast 1GB mam w tym
    > nowym), ale dzięki za rady - wyciągnąłem z opisu to co chciałem wiedzieć.
    >
    > P.S. Kupiłem na all 2x2GB DDR2 za 75zł więc temat zamknięty :)

    Następnym razem podawaj konkrety na początku by tu nie bawić się w
    szklaną kulę. Jak masz teraz DDR2 1GB + 2GB + te kupione 2x 2GB (75 zł
    dobra cena za 4 GB DDR2), to do tego "nowego" C2D dałbym 2x 2GB, a do
    AM2 1GB + 2GB. Więcej OSy 32-bit i tak nie wykorzystają.
    Inna sprawa że dziwię się trochę tej przesiadce - jak zmieniać to na coś
    w miarę nowego, jak starsze do dużo rozsądniej było dokupić tylko
    jakiegoś Athlona X2 pod AM2 zamiast starego jednordzeniowego. Do
    kupienia na Allegro jak komuś się nie spieszy nawet za 1-10 zł.
    A tak włożyłeś gotówkę w mobo, cpu i dodatkowy RAM pod C2D i w
    rezultacie masz 2 mocno przeciętne wydajnościowo komputery, wręcz
    porównywalne jeśli za grosze zmienić tego A3000 na jakąś używaną
    dwurdzeniówkę.
    Jak już jednak zmieniłeś na C2D ze starą płytą z DDR2 i SATA2 to daj
    sobie spokój z SSD. To ma sens na współczesnych wydajnych komputerach z
    SATA3, CPU 4-6 rdzeni po ~4GHz i 8+ GB RAM OS postawiony na dysku
    mechanicznym spowalnia skutecznie całość i jest sens wydać niecałe
    300 zł na mały SSD na system. Na takim leciwym komputerze nie ma to za
    bardzo sensu - tu wszystko po trochu jest już na styk jeśli chodzi o
    szybkość działania, a przy takiej ilości RAM pewnie używasz jeszcze
    WinXP pod którym SSD są kiepsko obsługiwane, bo jakoś nie chce mi się
    wierzyć, że oszczędzając 200-300 na sprzęcie w podskokach kupiłeś
    kolejną licencję na NT 6.x za 400+ zł.

    --
    /MB

  • 25. Data: 2013-03-25 21:13:52
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-03-25 17:58, Budzik pisze:
    > Użytkownik zlotowinfo d...@d...xx ...

    > na nowym bedzie win7 wiec moloch :)
    >
    > Dzięki za rade.

    Więc na kompie klasy C2D powinno już działać ogólnie lepiej niż XP.
    Chociaż 2 GB to minimum.
    Jak już rozważać downgrade żeby mieć malutki i nie obciążający system,
    to polecam win98 albo dos.

  • 26. Data: 2013-03-25 21:27:51
    Od: loco <j...@o...pl3>

    W dniu 2013-03-25 14:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Sprawdź, jak swap miele danymi. I policz sobie.
    >
    > Ludziom w pół roku padają dyski przechowujące zwykłe dane. To ile gorzej
    > będzie z plikiem/dyskiem wirtualnej pamięci DYNAMICZNEJ.

    Dobrze, że mój dysk SSD o tym nie wie, bo pewnie by padł (z wrażenia).

  • 27. Data: 2013-03-25 22:38:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > tak, DDR2 - juz mam płyte bo nie kupowałem nowego sprzetu.

    czasem warto plyte i ram ddr2 opchnac (lub nie kupowac) i kupic zestaw
    z ddr3, taniej wychodzi

  • 28. Data: 2013-03-25 22:46:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Michal" <s...@d...mailexpire.com> wrote in message
    > bo za bardzo nie widzę sensu pakowania się w OS 64bit na tak wolnym CPU (a
    > jakąś licencję na tym A64 z 1GB zapewne masz (tak?) i przy 1 GB nie jest to OS
    > 64bit.

    w kwestii formalnej - licencje sa na wersje systemu a nie na bitowosc, mozna
    sobie w kazdej chwili zmienic windowsa z 32 na 64 i odwrotnie

  • 29. Data: 2013-03-25 23:28:19
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-03-25 22:46, m4rkiz pisze:

    > w kwestii formalnej - licencje sa na wersje systemu a nie na bitowosc,
    > mozna sobie w kazdej chwili zmienic windowsa z 32 na 64 i odwrotnie

    Pierwsza sprawa - śledzisz wątek? Jeśli miał jakiś OS do tego A64 3000+
    z 1 GB RAM to co to mogło być? Pewnie stary WinXP (32bit) więc o zmianie
    na OS 64-bit raczej nie możemy mówić jak ktoś sępi na starej płycie z
    DDR2 to nie widzę możliwości by włożył $ w nową wersję OSa, jeśli
    przypadkiem nie dostanie darmowej ze szkoły (a jednak niektórzy KOŃCZĄ
    studia, więc tego statusu nie ma się wiecznie).

    Druga - wskaż zapis licencji na to pozwalający w przypadku WinXP 32
    i 64bit oraz NT 6.0-6.1 inne niż dwuwydaniowe wersje upgrade. To że
    zainstaluje się na danym serialu wersja 32/64bit jeszcze o niczym nie
    świadczy, ale w licencję tak dokładnie się nie zagłębiałem. Pozostaje
    również problem źródła innej wersji systemu (inna niż "pobrałem z
    torrenta/pożyczyłem od kolegi")

    --
    /MB

  • 30. Data: 2013-03-26 01:49:03
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > świadczy, ale w licencję tak dokładnie się nie zagłębiałem. Pozostaje
    > również problem źródła innej wersji systemu (inna niż "pobrałem z

    Na ogol jest tak (moze sa wyjatki?),
    ze majac OEM nie mozna zainstalowac bitowo-innej wersji.
    Majac BOXa mozna szalec do woli.