  • 41. Data: 2009-07-22 19:49:09
    Temat: Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 10:04, ChOpLaCz pisze:
    > Wlacze przy Tobie (to byl powod BSow) Outopsta free

    Outpost nie jest aplikacją, tylko zaporą sieciową działającą
    w trybie jądra i w efekcie mającą prawo zawieszać cały sys-
    tem.

    Oczywiście, Outpost ma też moduł działający w trybie użytkow-
    nika, ale tylko do sterowania/konfiguracji.

    > Dlaczego? nie wiem. Pewnie cos i w ustawieniach szloby
    > poukladac, ale nie mam czasu na walke z free outpostem.

    A po co go instalowałeś? Outpost nie działa poprawnie na
    Windows XP i nowszych, jest to udokumentowane. Zresztą nie
    jest tam też potrzebny nawet.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 42. Data: 2009-07-22 19:50:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 10:56, Papa Smerf pisze:
    > wszystkie obecne systemy są złe z założenia i jedne są trochę lepsze
    > inne gorsze, cała filozofia:O(

    A dlaczego niby *z założenia* złe?

    > bo co to za głupota żeby sterowniki do sprzętu były pisane pod system?

    Bo dopiero by było głupotą gdyby systemy operacyjne musiały
    korzystać z jakiegoś wspólnego, nie zoptymalizowanego pod
    żaden z nich modelu sterowników. Nie dość, że wszystkie by
    były niestabilne w efekcie jednego źle napisanego sterow-
    nika, to jeszcze byłyby wolne.

    > jest z oprogramowaniem, które jeszcze często trzeba instalować (huj wie
    > po co), a na dokładkę zaden system nie potrafi w pełni kontrolować
    > sterowników i programów i siebie samego!:O(

    Zaproponuj coś lepszego, co nie będzie wolniejsze od obecnych
    systemów operacyjnych. Jestem pewien, że w takim przypadku od
    razu zgłosi się do Ciebie ktoś z Microsoftu, żebyś przejął
    dział systemów operacyjnych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 43. Data: 2009-07-23 06:05:16
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    > A po co go instalowałeś?

    Przyzwyczajenie?
    Jakos glupio biegac po necie na golasa.
    ---

    > Outpost nie działa poprawnie na Windows XP i nowszych,

    Co zatem zaproponujesz z zapor free?
    ---

    pozdrawiam

  • 44. Data: 2009-07-23 09:28:24
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przyzwyczajenie?
    > Jakos glupio biegac po necie na golasa.
    > ---

    > Co zatem zaproponujesz z zapor free?

    Przecież właśnie zaproponował zaporę systemową :)

    --
    marfi

  • 45. Data: 2009-07-23 15:13:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Radosław Sokół" napisał:
> [...]
    > żaden z nich modelu sterowników. Nie dość, że wszystkie by
    > były niestabilne w efekcie jednego źle napisanego sterow-

    głupota to jest tak jak teraz, co ty chcesz optymalizować, sprzeęt pod
    system?
    sprzęt jest ten sam i ma działąć w maluchu, lunuksie i windowsie, chcesz
    powiedzieć ze wysuwanie tacki w CDromku musi byc specjalnie optymalizowaqne
    pod system? podobnie zapis, odczyt i takie tam:O)

    > Zaproponuj coś lepszego, co nie będzie wolniejsze od obecnych
    > systemów operacyjnych. Jestem pewien, że w takim przypadku od
    > razu zgłosi się do Ciebie ktoś z Microsoftu, żebyś przejął
    > dział systemów operacyjnych.

    właśnie zaproponowałem, sterowniki, programy, pisane uniwersalnie (jeden
    znany i ogulnie dostępny standard) i jakoś nikt się do mnie nie zgłasza:O(

  • 46. Data: 2009-07-23 17:44:19
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h47r8l$m59$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    ia

    > jak działają sterowniki potrafię sobie wyobrazic,
    > jak powinny działać też jestem sobie w stanie wyobrazić:O)

    Bez urazy - najwyrazniej nie jestes...

    > bardziej trafnie by było:
    > czemu radio z malucha nie miało by pasować do passata:O)

    Bo radio mozesz traktowac bardziej jako "aplikacje", a nie "sterownik".
    Aplikacje, bo producent systemu (Volksvagen) wystawia ci interfejsy polaczen
    do systemu (wtyczka zasilania/anteny).
    Szyby do modelu Passat zamawia wg wlasnej specyfikacji wystawionej przez
    SWOICH inzynierow na podstawie SWOICH badan i modeli. Zachowujac przy tym
    bezpieczenstwo SWOICH informacji (projektow, testow i mnostwa innych rzeczy,
    na ktore wydal kupe kasy - czyli zainwestowal).
    Producent systemu (Volksvagen) korzysta ze sprzetu innych producentow, nie
    wnikajac w procesy produkcji, czy logistyke zamowien komponentow do
    produkcji tych sprzetow (tak w najwiekszym uproszczeniu).
    Uzgadnia on tylko specyfikacje (opis dzialania interfejsow) z dostawcami
    czesci. A dostawcy moga ja spelnic w sposob standardowy (klasyczna szyba)
    albo zaproponowac wlasne, rozszerzone wersje (np. szyba podgrzewana).
    To teraz sobie wyobraz, ze masz kilku-kilkunastu producentow systemow
    operacyjnych, kazdy korzysta z klikudziesieciu albo kilkuset dostawcow
    sprzetu i wszyscy maja sie ze soba dogadac, zeby ustalic wspolne
    interfejsy...

    Hint - wymysl uniwersalny interfejs, ktory ZAWSZE bedzie lepszy niz
    propozycje konkurencyjnej, bedzie nadazal za trendami i nowymi osiagnieciami
    techniki...
    Wtedy bede wnioskowal o Nobla

    Pozdrawiam
    Michal

  • 47. Data: 2009-07-23 19:45:39
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > bezpieczenstwo SWOICH informacji (projektow, testow i mnostwa innych
    > rzeczy, na ktore wydal kupe kasy - czyli zainwestowal).

    więc podsumujmy, radio to sprzęt, wtyczki to sterowniki a auto to system,
    ok?:O)
    jeśli wtyczki róznych aut mają różne wtyczki(sterrowniki) jest to działanie
    monopolistyczne, celowe działanie za szkodę klienta!!!!
    tak samo jak by różne MP3ki miały różne wtyczki na słuchawki
    (mp3/urządzenie, wtyczka/sterownik, słuchawki/system), jeśli wtyczki są
    rózne, co się zdarza, jest to celowa nieuczciwa i nierynkowa walka z
    konkurencją kosztem klienta, ma szczęśce w przypadku mp3ki mam wybór,
    wybieram te z uniwersalnym gniazdkiem na słuchawki, w przypadku
    sprzętu/sterowników/systemów nie mam takiej możliwości!:O(

    p.s. teraz możesz przemyśleć fakt że wiesz że nic nie wiesz:O)

  • 48. Data: 2009-07-23 20:33:56
    Temat: [OT] Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4aetd$q1j$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > więc podsumujmy, radio to sprzęt, wtyczki to sterowniki a auto to system,
    > ok?:O)

    No niech ci bedzie :)

    > jeśli wtyczki róznych aut mają różne wtyczki(sterrowniki) jest to
    > działanie monopolistyczne, celowe działanie za szkodę klienta!!!!

    Nieprawda, poniewaz sa systemy roznych producentow... kazdy stosuje swoje
    standardy... Klient ma wybor, ktory system wybierze, jak rowniez
    konfiguracje sprzetowa :) ...

> [...]
    > rózne, co się zdarza, jest to celowa nieuczciwa i nierynkowa walka z
    > konkurencją kosztem klienta, ma szczęśce w przypadku mp3ki mam wybór,

    Ale zauwaz, ze nawet dzisiaj jest kilkadziesiat rodzajow wtykow
    sluchawkowych do wyboru. Zaczynajac od minijacka, mikrojacka, grubego jacka,
    gniazd chich, poprzez stare DB5 (mam nadzieje, ze nie pomylilem oznaczenia),
    jak rowniez "monopolistyczne" gniazdka stosowane w nieco starszych
    telefonach komorkowych (inne miala nokia, inne siemens, inne motorola itp)
    I wskaz mi tu monopoliste :D

    > wybieram te z uniwersalnym gniazdkiem na słuchawki, w przypadku
    > sprzętu/sterowników/systemów nie mam takiej możliwości!:O(

    No nie mow, ze nie masz wplywu na sprzet, jaki kupujesz...
    System - rowniez jest wybor na rynku... kwestia poznania i przekonania sie
    do innych systemow... Nie ma systemow doskonalych, sa tylko takie, ktore ci
    bardziej pasuja...
    A sterowniki? No coz... tutaj wybor jest niewielki, bo wlasciwie nie ma on
    wiekszego sensu... Owszem, sa proby tworzenia sterownikow alternatywnych
    (np. drivery OMEGA), ale generalnie panuje zasada, ze jesli producent nie
    stworzy sterownika, ktory gada z systemem, to nie sprzeda produktu... Takze
    generalnie - teoretycznie lepsze sterowniki przekladaja sie na wyzsza
    wydajnosc sprzetu, a posrednio - na wyzsza sprzedaz produktu...

    Jako, ze robi sie nam z tego mocny OT, proponuje zakonczyc watek :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 49. Data: 2009-07-23 20:40:10
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przyzwyczajenie?
    > Jakos glupio biegac po necie na golasa.
    > ---

    > Co zatem zaproponujesz z zapor free?

    Ja moge zaproponowac
    http://www.idg.pl/ftp/pc_4648/Sygate.Personal.Firewa
    ll.5.6.html

    Uzywam starszej wersji, ale uwazam, ze jest OK - stabilne, dosc dobrze
    zoptymalizowane pod katem obciazenia, jasno dzialajace...
    Tylko oczywiscie firewalle maja to do siebie, ze niewlasciwie skonfigurowane
    przysparzaja wiecej problemow, niz korzysci.. szczegolnie niebezpieczne sa w
    rekach uzytkownika, ktory nie ma pojecia, jak on dziala, a w dodatku ma
    uprawnienia administratora...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 50. Data: 2009-07-24 13:37:38
    Temat: Re: [OT] Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Michal AKA Miki" napisał:
    > Nieprawda, poniewaz sa systemy roznych producentow... kazdy stosuje swoje
    > standardy... Klient ma wybor, ktory system wybierze, jak rowniez
    > konfiguracje sprzetowa :) ...

    różne standardy wtyczek do sprzętu?
    własne standardy to powinien stosować do swojego auta/systemu, ale nie do
    wtyczek do urządzeń, bo niby co, producent radia samochodowego ma produkować
    cała masę wtyczek do różnych aut?
    jest to celoew działąnie na szkodę klienta, bo ogranicza go w doborze
    sprzętu:O(

    > Ale zauwaz, ze nawet dzisiaj jest kilkadziesiat rodzajow wtykow
    > sluchawkowych do wyboru.

    tak, wiem, istnieją dobre i złe rozwiązania, dobre jest tylko jedno:
    minidzek:O)
    i tylko producenci takich uniwersalnych wtyczek są uczciwi, bo konkurują
    jedynie jakością swoich mp3jek a nie rozwiązań pozamerytorycznych:O)

    > I wskaz mi tu monopoliste :D

    w sprawie wtyczek do komórek to zdaje sie sama unia sie wypowiedziała i
    zdaje się zabroniła stosować innych wtyczek słuchawkowych niż minidzek, tak
    cos słyszałem:O)

    > No nie mow, ze nie masz wplywu na sprzet, jaki kupujesz...

    sprzęt mogę sobie kupować jaki chcę, ale co z tego jak nie pasuje do systemu
    jaki chce?:O(

    > System - rowniez jest wybor na rynku... kwestia poznania i przekonania sie
    > do innych systemow... Nie ma systemow doskonalych, sa tylko takie, ktore
    > ci bardziej pasuja...

    no to powiedz mi co z tego że na rynku jest masa hujowych systemów, skoro
    żaden nie obsłuży mojego starego sprzętu i mojego starego oprogramowania?:O(