eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60. › Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50. i 60.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50.
    i 60.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5c52cf89$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <q33s6m$8hg$1$Adam@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sun, 3 Feb 2019 12:20:17 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <q33s6m$8hg$1$Adam@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <5c56ce73$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.86.228
    X-Trace: 1549192819 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 499 79.191.86.228:57612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2866
    X-Received-Body-CRC: 3154186817
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649336
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-02 o 11:42, Adam pisze:
    > W dniu 2019-01-31 o 22:45, laisar pisze:
    >> W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 11:35:54 UTC+1 użytkownik T. napisał:
    >>> Dziś jest elektronika, która steruje zmianą biegów w ASB. A jak to
    >>> wyglądało w skrzyniach w czasach, gdy nie było elektroniki? Coś tam
    >>> przeczytałem na Wikipedii, jak to działało. Ale może ktoś podrzuci
    >>> jakieś zdjęcie? Bo trudno mi to sobie wyobrazić, jak mechanizm
    >>> odśrodkowy może sterować zaworami w skrzyni hydrokinetycznej (a takie
    >>> wtedy były)...
    >>
    >>
    >> Obrazki -
    >> https://www.google.pl/search?q=hydrokinetic+transmis
    sion&tbm=isch
    >>
    >> Ruchome obrazki -
    >> https://www.google.pl/search?q=hydrokinetic+transmis
    sion&tbm=vid
    >>
    >
    > Ale T. pytał nie o sprzęgło hydrokinetyczne, tylko sterowanie "kasetą".
    >
    > Tutaj ja nie pomogę. Owszem, jeździłem i nadal jeżdżę automatami, też
    > klasycznymi, ale niewiele przy nich robiłem. Tylko wymiany notorycznie
    > pękających koszyczków w BMW.
    >
    >
    Dokładnie - te filmy (część obejrzałem) pokazują działanie konwertera,
    ale tam jeszcze był mechanizm przełączania konwerterów - realizowany
    pewnie albo przez hydraulikę sterującą sprzęgłami albo nie wiem jak :-).

    Tu jest współczesna skrzynia:
    https://moto.wp.pl/9g-tronic-nowa-9-biegowa-skrzynia
    -mercedesa-6068457100788865a

    http://www.automat.com.pl/9-biegowa-automatyczna-skr
    zynia-zf-innowacja-2012-roku,3,2.html

    Widziałem gdzieś przekrój starszej skrzyni - tam jest milion kanalików i
    zaworów, ale jak to działa?
    Generalnie piszą, że za zmianę biegów odpowiadają przekładnie
    planetarne. Ale jest ich kilka - jak się je przełącza mechanicznie?

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: