eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie w sprawie kołpaków › Re: Pytanie w sprawie kołpaków
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Date: Fri, 7 Apr 2023 20:34:39 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1x8tgrqbmf4pi.1a8j0770g5yd4$.dlg@40tude.net>
    References: <642c982d$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <u0kdc5$3rcj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u0kefq$3smf$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <642dc97d$0$19623$65785112@news.neostrada.pl>
    <u0n4j5$7rid$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <u0n8mc$80n3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <17fpbm8727gun$.1sfuzsjqtu4kb.dlg@40tude.net>
    <u0nbcl$83pk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1l7kca8kc1yow.1fszmvpgbv3hm$.dlg@40tude.net>
    <u0neln$8856$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <jdxgl9aii9z7$.1nlzg89v9s2z0.dlg@40tude.net>
    <u0oiqv$9jc2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1nh3mirug9r25.luwsnouk3785$.dlg@40tude.net>
    <u0oqo6$9q51$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <nqy3fntc96oh$.13mge5xrycw6n$.dlg@40tude.net>
    <u0p42d$a5s1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="13514";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712807
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 7 Apr 2023 14:58:06 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > W dniu 07.04.2023 o 13:07, J.F pisze:
    > [...]
    >>>> GPS jesli chodzi o trase, to tez troche klamie - scinanie,
    >>>> zygzakowanie, zaokrąglanie. Raczej mniej niz licznik ... ale kazdy
    >>>> wyjazd w kajecik wpisujesz, czy naprawde ten samochodod to tylko jedną
    >>>> trase robi co drugi dzien, zadnych skokow w bok, a i stacja po drodze?
    >>>>
    >>> Zastanów się, skoro podałem, ze dokonałem pomiaru z tysięcy kilometrów,
    >>> i podałem jak to zrobiłem i nie jest to 10km dziennie, więc drobne błędy
    >>> się uśredniają.
    >>
    >> Te z GPS mogą byc systematyczne.
    >>
    >> No ale jest spora szansa, ze dawniej tez takie były.
    >
    > Jeśli już, to są _STAŁE_ . Gdybym polegał na ODO to oczywiście wskazania
    > ZAWSZE są różne w zależności od rozmiaru kół... i kłamliwe. Dlatego
    > absolutnie nie można polegać na ODO a Ty się ciągle do niego upierasz.
    > Jest to podstawowym błędem. Przy ODO wychodzi nawet spalanie większe na
    > większych kołach, co jest oczywistym kłamstwem, bo zakłamany był
    > wcześniejszy pomiar gdzie ewidentnie licznik kłamie i zawyża i nie wolno
    > porównywać tych dwóch stanów! Za takie myślenie wsadzał bym do więzienia :D
    >>
    >>> Skoro wiem, że przejechałem tysiąc kilometrów i kupiłem 10l mniej paliwa
    >>> to wtedy jest to widoczne. Jednego litra bym nawet nie zauważył. Tankuję
    >>> tyle samo i na małych kółkach mam mniej paliwa niż na dużych.
    >>
    >> I to auto naprawde nigdzie wiecej nie jezdzi, tylko ta jedna trase tam
    >> i z powrotem? Trudne do uwierzenia.
    >>
    >>> PoniewaĹź
    >>> robię więcej niż 1kkm miesięcznie to mam obraz z całego miesiąca a trasa
    >>> jest praktycznie taka sama (z A do B) i nie mam pośrednich jazd na
    >>> następne < 100km.
    >>
    >> No coz, jest jeszcze kwestia temperatury.
    >> Ale jesli jak piszesz - co miesiac rozliczasz, to moze nie taka duza.
    >
    > Po prostu (co pisałem wcześniej) zauważyłem mniejsze zużycie paliwa a Ty
    > od początku nie potrafisz zrozumieć, że silnik spala więcej przy 2tys
    > obrotów niż przy 1,7 tys obrotów przy tej samej prędkości.
    >

    Niezupełnie.
    Najmniej spali tam, gdzie jest największy moment obrotowy.
    Ale to też jest pochodną prędkości, przełożeń, oporów itd - ciężko
    jednoznacznie określić.

    Nawet w dwĂłch identycznych samochodach ale z silnikami inaczej zestrojonymi
    zużycie w funkcji prędkości obrotowej silnika może się sporo różnić.

    Miałem gdzieś wykresy i wyniki badań, ale teraz na szybko nie mogę znaleźć.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: