  • Data: 2023-04-08 11:01:39
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Apr 2023 19:42:17 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 07.04.2023 o 16:04, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Potwierdziłem.

    > No to masz wcześniej podane. Dodam tylko, że zawsze tankuję po korek z
    > dwĂłch powodĂłw. Jeden to taki, Ĺźe zawsze wiem ile wlezie do baku

    Ja nie wiem. Musialbym wyjezdzic paliwo do konca, a to niebezpieczne i
    nieprzyjemne :-)

    Co wiecej - dwa razy mnie spotkało wgniecenie zbiornika paliwa,
    i paliwomierz zacząl kłamac.

    >a drugi powód, to zmniejszenie ilości razy bycia na stacji.

    Na ilosci wizyt mi tak bardzo nie zalezy, ale i tak zazwyczaj
    taknkuje do pełna. Chyba, ze paliwo wyjątkowo drogie.

    > Skoro włazi do baku
    > 75l a auto pali 9/100 (3l Diesel o masie 2,1T) i jazdy mam praktycznie
    > takie same miesiąc w miesiąc a po drodze zmiana opon sezonowo, to przy
    > większych kołach włazi mi mniej do baku :]

    Tylko dziwi mnie, ze te jazdy stale takie same.
    Nigdzie indziej nie jezdzisz?

    > Tak, robiłem sobie dodatkowo zapisy w oparciu o ODO i oczywiście że
    > różnice były na niekorzyść większych opon (apka Fuelio) ale nie zgadzało
    > się z ilością zatankowanych litrów :] stąd wiedza ile wlewałem. Na
    > większych oponach tankowałem w miesiącu mniej, z różnicą około 1l/100km.
    >
    > Czyli zamiast 90l/1000km zużycia miałem 80l/1000km a taką różnicę idzie
    > wychwycić, bo jak wspomniałem, jednego litra bym nie zauważył, gdybym
    > dokonywał pomiarów co 100km. W ogóle, kretyństwem jest taki pomiar co 100km.

    Ale kto mowi, ze co 100km?
    Tak sie przyjelo podawac spalanie w Europie i tyle.

    Teraz mam "komputer" to mi pokazuje nawet na mniejszych dystansach
    ... ale na ile poprawnie?

    > Zależy bardzo dużo od techniki jazdy. Kiedyś miałem dostęp do floty
    > "służbówek" i wiem, że kierowcy nie spuszczali paliwa ale na trasach
    > zawsze miałem najmniejsze zużycie przy tym samym pojeździe :)...i
    > szefostwo ścigało tych "przepalaczy". Co ciekawe, czas przejazdu np:
    > Gdańsk/Zakopane miałem zawsze lepszy :D

    U mnie jakos mało zalezy. Mozliwe, ze temperament mi nie pozwala
    zmienic techniki istotnie :-)

    Owszem, jak sie wpakuje w droge Oława-Wroclaw i jade 50-60, to
    malutkie jest.

    > Zależy od pojemności skokowej i masy własnej. Im mniejsza tym mniejsze
    > róşnice.

    diesel "ledwo" 1.9, a vectra swoje waĹźy.

    O ile pamietam, to przejechalem traskę na tempomacie chyba z 70km/h,
    a potem drugi raz techniką "gaz do podlogi, rozpedzam do 90, luz,
    czekamy na 50, gaz do podłogi ..."

    J.