  • Data: 2023-04-07 19:42:17
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.04.2023 o 16:04, J.F pisze:
    [...]
    > No ale przeciez ja od tego zacząłem.

    Dlatego masz teraz rolę skazańca :]

    > No, ale nie potwierdziles, ze to auto naprawde tak jezdzi.

    Potwierdziłem.

    > Alez ja to z grubsza rozumiem, tylko ciekaw jestem metody pomiarowej.
    > Bo drogomierz kłamie, to obaj wiemy :-)

    No to masz wcześniej podane. Dodam tylko, że zawsze tankuję po korek z
    dwóch powodów. Jeden to taki, że zawsze wiem ile wlezie do baku a drugi
    powód, to zmniejszenie ilości razy bycia na stacji. Skoro włazi do baku
    75l a auto pali 9/100 (3l Diesel o masie 2,1T) i jazdy mam praktycznie
    takie same miesiąc w miesiąc a po drodze zmiana opon sezonowo, to przy
    większych kołach włazi mi mniej do baku :] Ponieważ dokonałem pomiarów
    ILE mniej leję to stąd ta wiedza ile mniej :]

    Tak, robiłem sobie dodatkowo zapisy w oparciu o ODO i oczywiście że
    różnice były na niekorzyść większych opon (apka Fuelio) ale nie zgadzało
    się z ilością zatankowanych litrów :] stąd wiedza ile wlewałem. Na
    większych oponach tankowałem w miesiącu mniej, z różnicą około 1l/100km.

    Czyli zamiast 90l/1000km zużycia miałem 80l/1000km a taką różnicę idzie
    wychwycić, bo jak wspomniałem, jednego litra bym nie zauważył, gdybym
    dokonywał pomiarów co 100km. W ogóle, kretyństwem jest taki pomiar co 100km.

    > Bo spaliniaki są jakies dziwne. Jedna nubira 2.0 spalała blizej
    > teorii, a i tak nie calkiem :-)

    Zależy bardzo dużo od techniki jazdy. Kiedyś miałem dostęp do floty
    "służbówek" i wiem, że kierowcy nie spuszczali paliwa ale na trasach
    zawsze miałem najmniejsze zużycie przy tym samym pojeździe :)...i
    szefostwo ścigało tych "przepalaczy". Co ciekawe, czas przejazdu np:
    Gdańsk/Zakopane miałem zawsze lepszy :D

    > Opisywałem tu kiedys swój test z "pedałowania" dieslem ... wedle
    > komputera to była jakas znikoma róznica, ale moze złe warunki były.

    Zależy od pojemności skokowej i masy własnej. Im mniejsza tym mniejsze
    różnice.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>