    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie odnośnie policji
    Date: Fri, 7 Nov 2014 09:35:30 +0100

    Dnia 2014-11-06, o godz. 22:59:53
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Przy czym im specjalnie na przyjezdzaniu do stłuczek nie zalezy wiec
    > pewnie z chęcia przyjmą informacje ze się dogadaliście i nie beda
    > przyjezdzali na miejsce.

    Ja niestety nauczony doświadczeniem czekam. "Dogadanie" a nawet
    podpisane "oświadczenie" się wychodzi różnie. Dwie kolizje mnie tego
    nauczyły.

    W pierwszej (4 lata temu) koleś wjechał mi w kufer gdy
    zatrzymałem się przed światłami. Zjechaliśmy, napisał oświadczenie. A
    jak przyszło do płacenia to zmienił wersję i swojemu ubezpieczycielowi
    tłumaczył że ja gwałtownie zahamowałem gdy miałem zielone światło i że
    zrobiłem to specjalnie. Skończyło się na robieniu szkody z mojego AC
    -potrzebowałem szybko auta bo nie miałem w firmie drugiego busa - a
    potem dochodzeniu sądownie od kolesia kasy przez ubezpieczyciela.

    W drugiej z lipca tego roku sprawa toczy się jeszcze dalej. Wjechała mi
    w stojące na parkingu auto kobitka. Napisała oświadczenie, ja do
    swojego ubezpieczyciela, warsztat, naprawa. I po dwóch miesiącach
    informacja z warsztatu że nie dostali kasy od ubezpieczyciela i ten
    znów sugeruje bym to robił ze swojego AC. Bo okazało że ubezpieczenie
    które mi przedstawiła było przerobione a nowe wykupiła w dzień
    kolizji ale już po niej. Okazało się że przyjechała zarejestrować
    kupione tego właśnie dnia a taka polisę otrzymał od poprzedniego
    właściciela. Sprawę prowadzi w tej chwili policja (podrobiona polisa) i
    ubezpieczyciele, warsztat dostał kasę.

    W obu przypadkach nie wezwałem policji. W kolejnych - mam nadzieję że
    ich nie będzie -będę. Bo czas poświęcony na czekanie to nic w
    porównaniu z tym który trzeba poświęcić na wyjaśnienia gdy są jakieś
    wątpliwości.

    Zdrówko