  • 1. Data: 2014-11-06 21:34:39
    Temat: Pytanie odnośnie policji
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    Mam takie pytanie odnośnie policji -

    załóżmy, że doszło do kolizji bez wypadku a ja jestem poszkodowanym.
    Dzwonię na policję i zgłaszam zdarzenie, ale nim policja przyjeżdża
    dogaduję się ze sprawcą na polubowne załatwienie sprawy. Czy wtedy
    istnieje możliwość telefonicznego odwołania wezwania policji, czy muszą
    już przyjechać i wystawić mandat?

  • 2. Data: 2014-11-06 21:39:10
    Temat: Re: Pytanie odnośnie policji
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.11.2014 o 21:34, Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    > dogaduję się ze sprawcą na polubowne załatwienie sprawy. Czy wtedy
    > istnieje możliwość telefonicznego odwołania wezwania policji, czy muszą

    Nie muszą, ale nadal mogą.

    --
    anacron

  • 3. Data: 2014-11-06 23:32:19
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dogaduję się ze sprawcą na polubowne załatwienie sprawy. Czy wtedy
    > istnieje możliwość telefonicznego odwołania wezwania policji, czy muszą

    Nie muszą. W moich przypadkach było tak, że po przyjeździe pytali co się
    stało i czy nadal domagamy się interwencji. Jeśli jedna ze stron się
    upierała, to przystępowali do karania... ;-)

    Zdarzało mi się też odwołać zaproszenie, nie było z tym problemu.

    Wiwo

  • 4. Data: 2014-11-06 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Nie muszą, ale nadal mogą.

    Przy czym im specjalnie na przyjezdzaniu do stłuczek nie zalezy wiec pewnie
    z chęcia przyjmą informacje ze się dogadaliście i nie beda przyjezdzali na
    miejsce.

  • 5. Data: 2014-11-07 08:29:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-06 23:32, Wiwo pisze:

    > Nie muszą. W moich przypadkach było tak, że po przyjeździe pytali co się
    > stało i czy nadal domagamy się interwencji. Jeśli jedna ze stron się
    > upierała, to przystępowali do karania... ;-)

    w moim przypadku z przed miesiąca było tak, że jak już przyjechali to
    wystawić mandat muszą...

    Łukasz

  • 6. Data: 2014-11-07 09:35:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-06, o godz. 22:59:53
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a):

    > Przy czym im specjalnie na przyjezdzaniu do stłuczek nie zalezy wiec
    > pewnie z chęcia przyjmą informacje ze się dogadaliście i nie beda
    > przyjezdzali na miejsce.

    Ja niestety nauczony doświadczeniem czekam. "Dogadanie" a nawet
    podpisane "oświadczenie" się wychodzi różnie. Dwie kolizje mnie tego
    nauczyły.

    W pierwszej (4 lata temu) koleś wjechał mi w kufer gdy
    zatrzymałem się przed światłami. Zjechaliśmy, napisał oświadczenie. A
    jak przyszło do płacenia to zmienił wersję i swojemu ubezpieczycielowi
    tłumaczył że ja gwałtownie zahamowałem gdy miałem zielone światło i że
    zrobiłem to specjalnie. Skończyło się na robieniu szkody z mojego AC
    -potrzebowałem szybko auta bo nie miałem w firmie drugiego busa - a
    potem dochodzeniu sądownie od kolesia kasy przez ubezpieczyciela.

    W drugiej z lipca tego roku sprawa toczy się jeszcze dalej. Wjechała mi
    w stojące na parkingu auto kobitka. Napisała oświadczenie, ja do
    swojego ubezpieczyciela, warsztat, naprawa. I po dwóch miesiącach
    informacja z warsztatu że nie dostali kasy od ubezpieczyciela i ten
    znów sugeruje bym to robił ze swojego AC. Bo okazało że ubezpieczenie
    które mi przedstawiła było przerobione a nowe wykupiła w dzień
    kolizji ale już po niej. Okazało się że przyjechała zarejestrować
    kupione tego właśnie dnia a taka polisę otrzymał od poprzedniego
    właściciela. Sprawę prowadzi w tej chwili policja (podrobiona polisa) i
    ubezpieczyciele, warsztat dostał kasę.

    W obu przypadkach nie wezwałem policji. W kolejnych - mam nadzieję że
    ich nie będzie -będę. Bo czas poświęcony na czekanie to nic w
    porównaniu z tym który trzeba poświęcić na wyjaśnienia gdy są jakieś
    wątpliwości.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2014-11-07 09:36:06
    Od: "Mariusz Wozniak" <m...@x...org>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:m3gm13$5ul$...@n...news.atman.pl...

    > dogaduję się ze sprawcą na polubowne załatwienie sprawy. Czy wtedy istnieje
    > możliwość telefonicznego odwołania wezwania policji, czy muszą już
    > przyjechać i wystawić mandat?

    W tamtym roku po pół godziny czekania sprawca napisał mi oświadczenie,
    zadzwoniłem i odwołałem Policję, bez problemu odwołanie przyjeli. Warszawa.

    X.

  • 8. Data: 2014-11-07 09:46:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-07 09:35, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Bo okazało że ubezpieczenie
    > które mi przedstawiła było przerobione a nowe wykupiła w dzień
    > kolizji ale już po niej.

    Na ten przypadek obecność policji nie pomoże.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-11-07 10:34:37
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-07, o godz. 09:46:10
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Na ten przypadek obecność policji nie pomoże.

    A to policja nie sprawdza już czy samochód jest ubezpieczony? Podczas
    sprawdzania numeru rejestracyjnego dostawali też info o statusie
    ubezpieczenia OC.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2014-11-07 10:35:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 7 Nov 2014 09:35:30 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

> [...]
    > -potrzebowałem szybko auta bo nie miałem w firmie drugiego busa - a
    > potem dochodzeniu sądownie od kolesia kasy przez ubezpieczyciela.

    Tu policja w sumie pomoże jedynie psychologicznie.
    Bo możliwości wypierania się i nieuznania winy teoretycznie są nadal takie
    same niezależnie od tego czy policja była, czy był mandat itp. itd.
    Natomiast owszem może ubezpieczyciel nie będzie taki skory do kręcenia jak
    jest papier z policji.

> [...]
    > kupione tego właśnie dnia a taka polisę otrzymał od poprzedniego
    > właściciela. Sprawę prowadzi w tej chwili policja (podrobiona polisa) i

    Tu policja nic Ci nie pomoże.
    Teraz należy się zwrócić do UFG które albo wskaże ubezpieczyciela który
    ubezpieczał samochód sprawcy, albo odpowiedzialność przejmie UFG.
    Tyle tylko że jak posiadasz AC masz w tej sytuacji gorzej niż gdybyś AC nie
    miał - bo musisz szkodę naprawić ze swojego AC, a UFG pokryje Ci najwyżej
    różnicę (udział własny, utracone zniżki)