  • 11. Data: 2013-02-25 01:05:02
    Temat: Re: Pytanie o światłomierz
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-24 19:27, Marek pisze:
    > Patrzę na ceny światłomierzy i oczom nie wierzę. Poziom cenowy tak
    > prostego urządzenia jest porażający.

    Podobnie jak wielu rzeczy o porównywalnej konstrukcji i niszowym
    zastosowaniu. Halo! Mamy rok 2013 :) Nikt już (mowa o ludziach, którzy
    potrafią usprawniać sobie życie, a nie robią coś tak, jak się robiło
    zawsze, bo tak) nie pracuje w ten sposób. Używasz histogramu, uczysz się
    wyświetlacza, szerokość liniowej pracy to spoko 8EV... Nie ma sensu
    babrać się ze światłomierzem, szybciej i sprawniej po prostu trzy razy
    pstryknąć i rzucić okiem.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś

  • 12. Data: 2013-02-25 05:59:53
    Temat: Re: Pytanie o ?wiat?omierz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Patrzę od innej strony: zwykły fotoelement + procesorek z softem na
    > poziomie pilota RTV nie uzasadnia ceny. Obojętne kto to kupuje i jak
    > ma zasobny portfel, to jest to przegięcie ze strony producenta /
    > sprzedawcy.

    o święta ignorancjo...

    to teraz zobacz ile sie tego produkuje no, po pierwsze nei zwykły
    fotoelement tylko taki o odpowiedniej charakterystyce spektralnej :)

    > Właśnie czynię pierwsze kroki i doświadczam pierwszych problemów. Pech
    > chciał, że ciasnawe pomieszczenie miałem do dyspozycji. Odległość od
    > lamp sporo poniżej 2m. Efekt był taki, że przesunięcie się modelki

    naprawdę trzeba troche powietrza...

  • 13. Data: 2013-02-25 06:01:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Taką właśnie odpowiedź usłyszał w salonie samochodowym Henry Ford i
    > ... tak też postąpił - pobudował fabrykę :-D Opłaciło mu się.

    > http://helion.pl/ksiazki/sekrety-mistrza-fotografii-
    cyfrowej-trzy-odslony-scotta-kelby-ego-tom-i-ii-iii-
    scott-kelby,sekbox.htm

    > Przeczytałem te trzy.

    > Od takich się zawsze zaczyna :-)

    > Albo trzepią sztampę. Ustawili raz lampy i tak będą aż do plajty
    > trzepać fotki. Miałem okazję przypatrywać się pary mistrzów fotografii
    > artystycznej (małżeństwo po ASP). Może to był błąd bo coś tam mi się
    > zakodowało. Wielkie studio, sprzętu góry, automatyzacja,
    > rekwizytornia , graficy. Kombinat dosłownie. Ze światłomierzem często
    > widywałem kogoś. Tak więc dostaję sprzeczne sygnały. Oczywiście nie
    > upieram się a jedynie wyjaśniam.

    błąd... wielkie studio tony sprzętu.

    ty będziesz miał małe i mało sprzętu...

    przestrzelaj sobei swoje lampy z szara kartą taka byś wiedział ile ustawić w
    jakich warunkach, parametry startowe.

  • 14. Data: 2013-02-25 06:02:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > się wyświetlacza, szerokość liniowej pracy to spoko 8EV... Nie ma
    > sensu babrać się ze światłomierzem, szybciej i sprawniej po prostu

    eee nei trzeba miliona zdjęć probnych :)

  • 15. Data: 2013-02-25 09:46:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 05:59, Marek Dyjor pisze:

    > to teraz zobacz ile sie tego produkuje no, po pierwsze nei zwykły
    > fotoelement tylko taki o odpowiedniej charakterystyce spektralnej :)

    Pracujesz w marketingu producenta światłomierzy? :-) Ile byś dał za ten
    element? :-) 100zł? 200zł? :-) Możemy więc deal zrobić. Sprzedam Ci w
    tej cenie każdą ich ilość :-D

    > naprawdę trzeba troche powietrza...

    Tak, świadomy tego jestem. Opcją było nie wykonanie zdjęcia. :-(

    Marek

  • 16. Data: 2013-02-25 09:54:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 00:38, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Fotodioda o dużej powierzchni światłoczułej, liniowa na co najmniej 6
    > rzędów z filtrem dopasowującym czułość spektralną to nie jest zwykły
    > fotoelement.

    Tak na szybko:

    http://pl.rs-online.com/web/p/products/4975661/?cm_m
    mc=PL-PPC-0411-_-google-_-3_EEM_MPN_2012-_-bpw21_Bro
    ad

    ta jest w jakiś Canonach stosowana. Nie chce mi się szukać innej ale
    załóżmy, że będzie 2x droższa - czyli 40zł.

    > Precyzyjny wzmacniacz operacyjny o prądzie polaryzacji rzędu
    > pojedynczych pikoamperów też nie jest do kupienia w sklepie za rogiem.

    Wzmacniacz precyzyjny też znajdę w podobnej cenie.

    > A piloty robi się masowo, koszt projektu na sztukę jest znikomy.

    Gdyby obniżyć cenę światłomierzy o 70% to stałyby się produktem masowym.
    W tej chwili panuje boom fotograficzny. Wiele osób (przynajmniej u nas)
    angażuje się w to.

    Marek

  • 17. Data: 2013-02-25 09:56:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 06:01, Marek Dyjor pisze:

    > błąd... wielkie studio tony sprzętu.
    >
    > ty będziesz miał małe i mało sprzętu...

    Dokładnie.

    > przestrzelaj sobei swoje lampy z szara kartą taka byś wiedział ile
    > ustawić w jakich warunkach, parametry startowe.

    Czyli reasumując: na moim miejscu odpuściłbyś myśl zakupu światłomierza?

    Marek

  • 18. Data: 2013-02-25 09:57:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 06:02, Marek Dyjor pisze:

    > eee nei trzeba miliona zdjęć probnych :)

    Dobra, przekonaliście mnie :-D

    Marek

  • 19. Data: 2013-02-25 10:07:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-25 09:54, Marek pisze:

    > Tak na szybko:
    >
    > http://pl.rs-online.com/web/p/products/4975661/?cm_m
    mc=PL-PPC-0411-_-google-_-3_EEM_MPN_2012-_-bpw21_Bro
    ad

    Przyzwoita dioda, stosowałem :-)

    > Wzmacniacz precyzyjny też znajdę w podobnej cenie.

    Jeśli znajdziesz AD549 lub coś o analogicznych parametrach w podobnej
    cenie to masz piwo ;-)

    > Gdyby obniżyć cenę światłomierzy o 70% to stałyby się produktem masowym.

    Nie sądzę. Większość jednak woli histogram. I w 99% przypadków ma to
    sens. Inna sprawa, że ten 1% (pewnie znacznie mniej) to są właśnie te
    wartościowe zdjęcia :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 20. Data: 2013-02-25 12:23:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-25 10:07, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jeśli znajdziesz AD549 lub coś o analogicznych parametrach w podobnej
    > cenie to masz piwo ;-)

    Nie pijam piwa. Spróbuj mnie inaczej zachęcić :-D

    > Nie sądzę. Większość jednak woli histogram. I w 99% przypadków ma to
    > sens. Inna sprawa, że ten 1% (pewnie znacznie mniej) to są właśnie te
    > wartościowe zdjęcia :-)

    Oglądam sobie różne tutoriale, ciekawe sesje fotograficzne, kursy itp.
    Oto jeden z nich:

    http://www.youtube.com/watch?v=NNA5-FMhBYo

    Zainteresowała mnie łatwość ustawiania światła za pomocą światłomierza.
    Akurat nie o światłomierzu jest ten film - jest tylko rekwizytem.
    Porównanie mojej walki ze światłem i tego co ten gość osiąga
    spowodowało, że powstał niniejszy wątek :-)

    Marek