    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie o światłomierz
    Date: Sun, 24 Feb 2013 22:12:59 +0100

    Andrzej Zbierzchowski wrote:

    > Napisze tak: Przymierzam się do pracy w studio i myślę o Sekonicu 758
    > z modułem sterującym bezprzewodowo aparatem i lampami. Jego cena -
    > 2000 złotych plus moduł sterujący do środka przy cenach innego
    > sprzętu foto jest do przyjęcia, zwłaszcza że jest zamiennik modułu
    > który radzi sobie z lampami i wyzwalaczami radiowymi Yongnuo 560III a
    > nei tylko z PocketWizardem. To, że kazdy markowy fotograt jest
    > przepłacony około dwukrotnie (nie dotyczy Leicy i Hassela) to inna
    > sprawa... No ale sprzedawca żąda - klient płaci. A skoro klient płaci
    > to znaczy, że cena jest OK.

    hm...

    nie jesteś zawodowym fotografem

    masz duzo zleceń studyjnych, takich wysoko płatnych?

    chyba nie. na diabła ci Sekonic 758 za 2400 złotych?

    Jeśli czujesz parcie to kup sobie najtańśzy światłomierz do swiatła
    błyskowego.

    I tak będzie leżał w torbie, bo bardzo szybko sie nauczysz ustawiac światło
    na oko i szybko skontrolowac co wychodzi na ekranie lustrzanki czy bez
    lusterkowca. Pisze to z własnej praktyki, miałem światłomierz i praktycznie
    go nie używałem.

    Do amatorskiej a nawet do podstawowej zawodowej zabawy światłomierz jest
    zbednym gadzetem.

    chyab ze masz dużo kasy i lubisz zabawki...