  • Data: 2013-02-24 23:15:49
    Temat: Re: Pytanie o ?wiat?omierz
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-24 22:12, Marek Dyjor pisze:

    > hm...
    >
    > nie jesteś zawodowym fotografem
    >
    > masz duzo zleceń studyjnych, takich wysoko płatnych?
    >
    > chyba nie. na diabła ci Sekonic 758 za 2400 złotych?

    Patrzę od innej strony: zwykły fotoelement + procesorek z softem na
    poziomie pilota RTV nie uzasadnia ceny. Obojętne kto to kupuje i jak ma
    zasobny portfel, to jest to przegięcie ze strony producenta / sprzedawcy.

    > Jeśli czujesz parcie to kup sobie najtańśzy światłomierz do swiatła
    > błyskowego.

    Jaki to mógłby być? Na Allegro patrzałem na zakres cenowy, to nie
    widziałem (przynajmniej w/g opisów przeznaczenia) aby takowe kosztowały
    mniej niż ok 700zł (warte są góra 100zł i to z dużym zyskiem - dorzucę
    od siebie).

    > I tak będzie leżał w torbie, bo bardzo szybko sie nauczysz ustawiac
    > światło na oko i szybko skontrolowac co wychodzi na ekranie lustrzanki
    > czy bez lusterkowca. Pisze to z własnej praktyki, miałem światłomierz i
    > praktycznie go nie używałem.

    Właśnie czynię pierwsze kroki i doświadczam pierwszych problemów. Pech
    chciał, że ciasnawe pomieszczenie miałem do dyspozycji. Odległość od
    lamp sporo poniżej 2m. Efekt był taki, że przesunięcie się modelki
    skutkowało dużymi różnicami w oświetleniu (z kwadratem odległości).
    Więcej było ustawiania mocy niż robienia zdjęć. Wyglądało to tak, że
    najpierw ustawiałem eksperymentalnie moc głównego źródła a potem (2-3
    próby) a potem drugiego (też 2-3 próby) i dla tła. Mimo iż była to
    amatorska zabawa, to stała się nieco frustrująca. Efekty były fajne ale
    dość wysokim kosztem. Dlatego z podniesionym ciśnieniem napisałem tu w
    w/w temacie. Sądzisz, że z czasem będzie mi łatwiej ?

    > chyab ze masz dużo kasy i lubisz zabawki...

    Zabawki lubię ale bardziej wygodę więc ograniczam się :-)

    Marek