  • Data: 2009-01-31 01:55:17
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-30 21:28:06 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Nie przesadzaj. Tą grupę cechuje niezdrowe umiłowanie absolutu - szkła
    > to tylko stałki elki, body to ff, monitory to najdroższe - to jest bez
    > sensu.

    I tak i nie. Problem w tym, że dzisiaj naprawdę niewiele osób przykłada
    się merytorycznie do podjęcia świadomej decyzji - czy to jeśli idzie o
    monitor, czy szkła, czty cokolwiek innego. W koło jest w pip różnego
    pokroju szpeców i "speców", mówiących że to jest najlepsze, a tamto do
    bani, często niby popartych pseudo-argumentami. Poczyta taki jeden z
    drugim te opinie, coś tam kupi, zadziała efekt placebo i dalej idą w
    net kolejne obiegowe zachwyty czy psioczenie.
    A moim skromnym każdy powinien sam poświęcić trochę czasu na zdobycie
    pewnych podstaw wiedzy na dany temat, kolejny czas poświęcić na analizę
    swoich potrzeb i oczekiwań, określić sensowny margines, skonfrontować
    to wszystko ze swoim budżetem i wtedy podjąć świadomą decyzję. Ile
    znasz osób, które tak robią?

    > Nikt tu prawie nie oddaje plików do masowego druku, mało komu naprawdę
    > zależy na otrzymaniu z labu dokładnie tego, co widać - ludzie chcą na
    > papierze obraz podobny, ładny i powtarzalny.

    Jak ktoś interesuje się fotografią na poważnie, to powinien się nieco
    przyłożyć do zdobycia pewnej wiedzy o tym co jest technicznie osiągalne
    i znów - podjąć świadomą decyzję. Zwłaszcza w erze cyfrowej, to już nie
    czasy negatywów, gdzie "wyjdzie jak wyjdzie". Wiem, powtarzam się.

    > Dlaczego nikt nie zwraca uwagę na świadome używanie monitora?

    A tam, nikt.

    > Tu siedzi rozwiązanie większości problemów.

    Wielu, ale nie większości. Ale jak po raz kolejny się słyszy "przecież
    nie będę przemeblowywał pokoju/zmieniał świateł/kupował
    rolet/cokolwiek", to o czym dalej gadać?

    de Fresz