  • Data: 2009-01-31 11:52:24
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 pisze:
    > Mam stałki elki i lubię nimi pracować, więc moja opinia jest
    > subiektywna. Światło i ostrość to moim zdaniem główne walory. O ile
    > jeszcze ostrość można uzyskać podobną, z dobrego zooma, przymykając go,
    > to przy stałce jest niemal od pełnej dziury.

    > Czyżby? Proszę zatem o analogię zmiennoogniskową o jakości 35 1,4L. Ja
    > jakoś nie znajduję.

    W 99% wypadków dowolny sprawny obiektyw (także zoom) o ogniskowej 35mm.
    Jasności poniżej 2,8 używa się bardzo rzadko - jest to może efekciarskie
    i często się to tu pokazuje, ale w praktyce klient tak nie chce, ryzyko
    nietrafienia jest zbyt duże, albo po prostu za mało treści zawiera się w go.
    Istnieje pytanie - czy warto walczyć o tę różnicę jakości pomiędzy 2,8 i 4.
    I jeszcze jedna uwaga - dobry zoom pracuje dobrze od pełnej dziury. Nie
    ma natomiast ultrajasnych stałek, które by się tak zachowywały.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl