  • 1. Data: 2009-08-12 17:08:05
    Temat: Pytanie na temat netbooka...
    Od: Benek <benetto@[usunto]gazeta.pl>

    Witam,

    Byłem ostatnio w sklepie komputerowym. Widziałem małe laptopy tzw.
    netbook. Nie widziałe w żadnym egzemplarzy napędu CD lub DVD. Moje
    pytanie jest następujące:
    W jaki sposób przeinstalowuje się Windowsa na takim miniaturowym
    laptopie?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2009-08-12 17:16:35
    Temat: Re: Pytanie na temat netbooka...
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Benek pisze:
> [...]
    > pytanie jest następujące:
    > W jaki sposób przeinstalowuje się Windowsa na takim miniaturowym

    Masz specjalna partycje z recovery, ew. mozesz uzyc napedu zewnetrznego.

  • 3. Data: 2009-08-12 17:39:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Benek pisze:
    > W jaki sposób przeinstalowuje się Windowsa na takim miniaturowym
    > laptopie?

    Czy to jest naprawdę największy problem użytkownika komputera?

    Ja polecam *nie zepsuć* systemu, a wtedy nie trzeba będzie
    go przeinstalowywać.

    Czyli: używać komputera do pracy z wykorzystaniem ograniczo-
    nej puli oprogramowania, a nie instalować co popadnie i po-
    tem odinstalowywać lub nie.

    PS. System jest najczęściej zapisany na partycji ratunkowej,
    przywracającej fabryczną zawartość dysku. A w razie
    awarii dysku -- podłącza się zewnętrzny napęd optyczny
    USB i odtwarza zawartość dysku (wraz z partycją ratun-
    kową) z płyty dołączonej do komputera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-08-12 18:01:10
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Czy to jest naprawdę największy problem użytkownika komputera?

    Ja tam wolę jednak zaorać fabryczny system bo to krócej trwa niż usuwanie
    crapware, poza tym często producenci dodają własne durne modyfikacje. Poza tym
    może ktoś dysponuje inną wersja Windows (np. XP Pro - w netbooku najczęściej
    jest Home) i chce ją jakoś zainstalować. Powodów może być wiele.

    > Ja polecam *nie zepsuć* systemu, a wtedy nie trzeba będzie go
    > przeinstalowywać.

    O określeniu "Windows rot" słyszałeś?

    > Czyli: używać komputera do pracy z wykorzystaniem ograniczo- nej puli
    > oprogramowania, a nie instalować co popadnie i po- tem odinstalowywać lub
    > nie.

    W imię czego? Skoro można przeinstalować i też będzie działać... :) Kwestia
    podejścia.

> [...]
    > napęd optyczny USB i odtwarza zawartość dysku (wraz z partycją ratun- kową) z

    Albo podpina się napęd CD na USB i instaluje cokolwiek. Przy czym nowsze wersje
    Windows (Vista - na netbooka nie polecam, Windows 7 - gorąco polecam) oraz
    wszelakiej maści Linuksy dadzą się zainstalować ze specjalnie spreparowanego
    (nic trudnego) pendrive.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2009-08-12 21:03:03
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Benek wrote:
> [...]
    > pytanie jest następujące:
    > W jaki sposób przeinstalowuje się Windowsa na takim miniaturowym

    Najprościej za pomocą zewnętrznego napędu optycznego (via USB).
    Większość systemów operacyjnych można także zainstalować z pendrive.
    Przykład: http://www.youtube.com/watch?v=2Vt_8p0VllY

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2009-08-13 08:12:42
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    Konrad Kosmowski wrote:

    > O określeniu "Windows rot" słyszałeś?

    To jakiś wymysł ludzi, którzy nie umieją używać komputera :)

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 7. Data: 2009-08-13 09:07:29
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009 20:01:10 +0200, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

> [...]
    >może ktoś dysponuje inną wersja Windows (np. XP Pro - w netbooku najczęściej
    >jest Home) i chce ją jakoś zainstalować. Powodów może być wiele.

    A po co w netbooku XP Prof? Tak sie z ciekawości pytam.

    Dodam tylko że w netbookach jest nie zwykły XP Home ale XP Home ULCPC
    (Ultra Low Cost PC) dedykowany i zoptymalizowany właśnie dla tych
    komputerków. A z crapware np. w przypadku Asusa masz eeeStorage do
    dostepu do konta backupowego na ich serwerze. Deinstalacja tego to
    kilkadziesiąt sekund. Byłem zaskoczony że Asus nei wrzucął niczego
    więcej - nawet 60-dniowego triala Office. Reinstalkę od podstaw uważam
    że zbędną choć i tak dla mnie głownym systemem na netbooku jest
    eeebuntu http://www.eeebuntu.org ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-08-13 09:08:38
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > O określeniu "Windows rot" słyszałeś?

    Fakt faktem jednym pada po miesiącu a niektórzy używają latami. Ja mam w
    firmie XP Home który chodzi nieprzerwanie od lutego 2007 i jak narazie
    działa jak nowy. Czas startu na zabytkowym P4 to jakieś 24 sekundy.
    Swoją drogą niektóre laptopy z fabrycznie zainstalowanym systemem kompletnie
    nie nadają się do pracy i rzeczywiście szybciej wyciągnąć drivery np
    drivermaxem i zainstalować system na świeżo niż odinstalowywać np. Nortona,
    AOL, Cicso LEAP PEAP (ciekawe po co to ładują?), HP software update itp
    programy dodane przez producenta nie wiadomo w jakim konkretnie celu które
    to przenigdy zwykłemu użytkownikowi nie będą potrzebne a tylko zajmują
    miejsce i spowalniają pracę systemu.

  • 9. Data: 2009-08-13 11:16:28
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 8/13/2009 11:07 AM, Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz napisał:

    > A po co w netbooku XP Prof? Tak sie z ciekawości pytam.

    Do pracy w sieci.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 10. Data: 2009-08-13 12:16:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > celu które to przenigdy zwykłemu użytkownikowi nie będą potrzebne a tylko
    > zajmują miejsce i spowalniają pracę systemu.

    marketing