  • 1. Data: 2009-07-20 12:51:17
    Temat: Re: Jak uratowaćkartę Micro SD 8 GB ?
    Od: Janusz Pawłowski <u...@w...pl>

    lis6502 napisał(a):
    [..}
    > podepnij czytnij, włóż kartę i wyślij na grupę wyniki poleceń:
    > # lsusb
    > # tail -n 30 /var/log/dmesg
    > (najlepiej przez wspomniane # lsusb): sam mam w domu oparty na
    > jakimś wschodnioegzotycznym chipsecie, a sterowniki dostępne są
    > tylko pod jedyny słuszny system.

    Dziękuję za odpowoiedzi. Nie mogłem wcześniej odpowiedzieć. Przepraszam.
    Na karcie nie było zakładane żadne hasło. Polecenia systemowe wydałem -
    polecenietail - nic o dyskach nie ma w komunikacie, polecenie lsusb
    pokazało ze mam myszkę, klawiaturę i hub USB - Alcor na pokładzie.

    Wynik polecenia dmesg | grep sda
    - poniżej :

    scsi1 : SCSI host adapter emulation for IDE ATAPI devices
    Attached scsi removable disk sda at scsi2, channel 0, id 0, lun 0
    sda: Unit Not Ready, sense:
    sda : READ CAPACITY failed.
    sda : status = 1, message = 00, host = 0, driver = 08
    sda : block size assumed to be 512 bytes, disk size 1GB.
    sda: I/O error: dev 08:00, sector 0

    Wydawać się by mogło żę już co widać, ale ten 1GB widać również jak
    karta jest niepodłączona do złącza usb. Dobra karta którą widać
    pod win_XP - karta ma 1 GB, i linux tez jej nie widzi jako /dev/sda
    - nawet nie wiemm gdzie jej szykać bom reader zgłasza się jako
    urządzenie scsi..
    Polecenie fdisk /dev/sda nie daje rezultatu - dla niego nie ma
    takiego urządzenia. Polecenie dmesg uruchomione po restarcie, ale
    bez podłączonej karty nie wypisuje nic.

    Nie mogę znaleźć programu Gparted pod windowsa, są same płytki typu
    "live CD" na na laptopie IBM T30 mam nieczynną stację CD.

  • 2. Data: 2009-08-12 17:52:22
    Temat: Jak uratować kartę Micro SD 8 GB ?
    Od: Janusz Pawłowski <u...@w...pl>

    Przez pomyłkę karta telefonu komórkowego typu Micro SD została włożona
    do telefonu Nokia N76. Po włożeniu telefon wyświetlił że karta jest
    "corruped" i zaproponował format, jako ze nić na niej nie było próba
    formatu została przeprowadzona - bez rezultatu jednak. Teraz karty nie
    widać w macierzystym telefonie Nokia 5800. Nie widać jej też w czytniku
    kart pamięci. Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś
    programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

  • 3. Data: 2009-08-12 18:22:14
    Od: Końrad <k...@w...to>

    Janusz Pawłowski wrote:

> [...]
    > programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    > sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    sprawdz czy ci to nie pomoze. tyczy sie odzyskiwania zdjec ale narzedzie
    uzyte ma nieco wiecej opcji

    http://notatnik.mekk.waw.pl/archives/158-Odzyskiwani
    e_skasowanych_zdjec_z_aparatu_cyfrowego.html

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 4. Data: 2009-08-12 18:31:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 12 August 2009 19:52, Janusz Pawłowski wrote:
    > Moje pytanie : czy tę kartę można uratować jakimś
    > programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    > sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    Przepartycjonuj od zera. Np. używając Gparted. Wątpliwe, by karta była
    fizycznie uszkodzona po operacji, którą opisałeś, więc musi dać się
    odzyskać.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-08-12 19:02:33
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 12 Aug 2009 18:52:22 +0100, Janusz Pawłowski napisał(a):

> [...]
    > programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    > sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    "Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2009-08-12 19:27:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JanuszPawłowski" <u...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > programem narzędziowym windowsowym lub linuksowym ?. Może jakiś inny
    > sposób ?. Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    Usuń i utwórz nową partycję.
    Jak nie pomoże odnieść do serwisu.

  • 7. Data: 2009-08-12 19:28:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:5...@m...viste-family.net...
    > Przepartycjonuj od zera. Np. używając Gparted. Wątpliwe, by karta była
    > fizycznie uszkodzona po operacji, którą opisałeś, więc musi dać się
    > odzyskać.

    Osobiście dla mnie 2 razy padła karta pamięci po włożeniu do aparatu, więc
    uszkodzenie jest możliwe.

  • 8. Data: 2009-08-12 20:05:36
    Od: "uni" <u...@p...onet.pl>

    > "Nie widać" znaczy, że diskmgmt.msc też jej nie widzi?

    Dzięki za odpowiedź, sorry ze z innego servera piszę, ale mam kłopoty z
    programem pocztowym. Wracając do tematu - jeśli diskmgmt.msc to menager dysków
    w XP - to też jej nie widzi i nie ma na niej zadej partycji, założyć się też nie
    da, lunuxowy fdisk też to samo - wypisuje ze nie może otworzyć urządzeia /dev/sda

  • 9. Data: 2009-08-12 20:09:43
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    On Wed, 12 Aug 2009 21:27:23 +0200
    "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Użytkownik "JanuszPawłowski" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4...@w...pl...
    > Usuń i utwórz nową partycję.
    > Jak nie pomoże odnieść do serwisu.

    Lol ? Toć testdiska i photoreca waćpan nie zna ?

  • 10. Data: 2009-08-12 21:02:28
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba uni napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > partycji, założyć się też nie da, lunuxowy fdisk też to samo -
    > wypisuje ze nie może otworzyć urządzeia /dev/sda

    A jesteś pewny, że to /dev/sda? Bo ja nie do końca...

    Jak już znajdziesz dobrą nazwę urządzenia, zrób dd if=/dev/zero
    of=/dev/urzadzenie. Tylko przez chwilę, ważne że początek wyzeruje.
    Teraz masz kartę jak ze sklepu, możesz włożyć do czego tam chcesz i
    sformatować ;]

    Tylko nie wyzeruj sobie dysku
    http://linux-porady.info/strony/dla_bardziej_zaawana
    sowanych/montowanie_urzadzenia_blokowe