  • 31. Data: 2009-08-14 20:01:42
    Temat: Re: Pytanie na temat netbooka...
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    dziobu pisze:

    > To zmień php na coś bliżej sprzętu.

    To znaczy?

    Programuję w C, C++, asemblerze AVR i troszkę w C# i Javie.
    Dalej nie widzę nigdzie potrzeby zmiany uprawnień.

    Rozjaśnij trochę *po co* zmieniasz te uprawnienia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 32. Data: 2009-08-14 20:20:34
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 8/14/2009 10:01 PM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > To znaczy?
    >
    > Programuję w C, C++, asemblerze AVR i troszkę w C# i Javie.
    > Dalej nie widzę nigdzie potrzeby zmiany uprawnień.

    DDK.
    W niektórych przypadkach BDE (zwłaszcza na viście).
    To takie pierwsze z brzegu.

    > Rozjaśnij trochę *po co* zmieniasz te uprawnienia.

    Po to żebym nie musiał co chwile z systemem walczyć o to czy moge
    zapisać plik i dostać sie do rejestru. W przypadku visty dochodzi
    kretyński uac którego *nie da* sie skonfigurować tak żeby był znośny
    (mówie o tym jak ja używam komputera).

    I w drugą strone - jak sie zachowa program gdy dany katalog będzie
    niedostępny - próba logowania, zmiana własnych uprawnień (ze względów
    bezpieczeństwa nie całości aplikacji - to też nie najprostrze), itp.
    Niby bzdury, ale przetestuj to na kilku systemach (w2000, XP, Vista,
    teraz W7) bez grzebania w uprawnieniach. I dlatego mam W2000Prof, XP
    Prof i Viste Ult. Żebym nie musiał walczyć z problemami których w
    bogatszych wersjach systemu nie ma.

    A dodam że moje oprogramowanie pracuje zarówno na komputerach gdzie
    problemami bezpieczenstwa nie przejmuje sie nikt jak i tam gdzie nie
    klikniesz myszką w połowe rzeczy na ekranie bez kilku haseł. I w obu
    przypadkach ma działać.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 33. Data: 2009-10-11 13:59:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Ale po co mam sobie zawężać sztucznie wybór sprzętu?

    Bo ich nie chcesz. Proste. Będziesz najeżdżał na producenta
    komputera że wbudowuje kamerkę w komputer i że koniecznie
    chcesz, by umożliwił kupno komputera bez kamerki, czy raczej
    wybierzesz inny model komputera? Raczej to drugie. No to
    system operacyjny i oprogramowanie traktuj tak samo, jak tę
    kamerkę, bo niestety w komputerach przenośnych to integralny
    składnik zestawu.

    > Wolę zainstalować OS na czysto - przeszkadza Ci to? Kurwa fafnaście postów o
    > tym napisałeś jakby to było bardzo istotne. :)

    Mnie nie przeszkadza. Ale sam się pakujesz w problemy. Potem
    tacy "przeinstalowywacze" się pytają czemu im coś nie działa
    i po wielu roboczogodzinach wychodzi na to, że akurat tam Dell
    czy HP jakiś problem obszedł prywatną łatą nie oferowaną przez
    Microsoft klientom indywidualnym. Przez własne kombinowanie
    marnują czas innym.

    > się uprze, że chce netbooka do pracy (bo przeczytał w czasopiśmie i chce) -

    Uświadamiać.

    > wpuścisz go z XP HE do sieci? Jak napisałem powodów może być wiele.

    A dlaczego nie?

    > Niestety właśnie nie. Kwestia tego co mniej zajmuje czasu - przeinstalowanie
    > czy bawienie się w czyszczenie. Chociaż wiem, że i tak napiszesz, że to
    > nieprawda. Odnoszę wrażenie, że wiesz wszystko najlepiej. :)

    Przeinstalowanie to ucieczka przed problemami. Ucieczka spo-
    wodowana strachem przed nauką. I przed ograniczeniem swoich
    chorych nawyków powodujących "niszczenie" systemu.

    > No i?

    No i *da się*. Tylko nie trzeba psuć.

    > No i?

    I nie trzeba reinstalować *w ogóle*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 34. Data: 2009-10-11 14:02:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > I czy to oznacza, że *nikt* nie będzie miał takiej potrzeby? Strasznie jakoś

    Nie. Ale mam silne przeczucie, że z narzekających większość
    nie ma takiej potrzeby, ale narzeka dla samego narzekania
    albo dlatego, że coś robi *źle*.

    > betonowo myślisz. Według Ciebie absolutnie nigdy, absolutnie nikt nie będzie
    > miał potrzeby zainstalowania Windows XP Professional na netbooku zamiast Home
    > Edition? Tak mam to rozumieć? Beton?

    WIĘKSZOŚĆ nie będzie miała takiej potrzeby, ale ta sama
    WIĘKSZOŚĆ będzie narzekała.

    Ci, co mają taką potrzebę, nie kombinują, nie dopytują się,
    tylko wiedzą, co robić, sami biorą na siebie odpowiedzialność
    i zdają sobie sprawę, że to, co robią, tysiącowi innych nie
    jest w ogóle potrzebne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 35. Data: 2009-10-11 14:03:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    dziobu pisze:
    > DDK.

    O. Przy czym? Microsoft coś napsuł?

    > W niektórych przypadkach BDE (zwłaszcza na viście).

    BDE posysa. To całkowicie spieprzony interfejs. Czemu nie
    wycofasz go?

> [...]
    > problemami bezpieczenstwa nie przejmuje sie nikt jak i tam gdzie nie
    > klikniesz myszką w połowe rzeczy na ekranie bez kilku haseł. I w obu

    Ale masz obowiązek tak pisać programy, by działały z aktywnym
    UAC. Inaczej po prostu *źle* piszesz i nigdy byś nie dostał
    certyfikatu zgodności z Windows od Microsoftu. A ja bym od-
    radzał stosowanie Twoich programów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |