-
1. Data: 2009-08-11 10:07:24
Temat: gwarancja międzynarodowa
Od: "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>
Witam!
Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi
podpowie...
Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję
międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?
Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-(
będę wdzięczny za pomoc
Marcin
-
2. Data: 2009-08-11 10:13:35
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
On 11 Sie, 11:07, "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>
wrote:
> Witam!
>
> Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi
> podpowie...
>
> Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję
> międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
> wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?
>
> Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-(
>
> będę wdzięczny za pomoc
>
> Marcin
oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell
(latitude, precision), ibm/lenowo (thinkpady) badz hp (elitebook,
probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,
niestety)
-
3. Data: 2009-08-11 11:17:05
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: "Doxent" <d...@g...pl>
> Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi
> podpowie...
>
> Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję
> międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
> wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?
>
z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na
dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się
miesiącami. Znajomy ostatnio wysyłał Acera do Czech do naprawy z hałasującym
wentylatorkiem to na naprawę czekał 3 miesiące. Krajowa gwarancja jest
jednak bardziej korzystna dla klienta jeżeli nie planujemy wyjazdów za
granicę. Jeszcze lepiej jak serwis znajduje się w okolicy zamieszkania.
Ostatnio serwisowałem padniętą Toshibę i otrzymałem ją z powrotem po 7
dniach w idealnym stanie. Serwis mam tylko 60km od miejsca zamieszkania.
-
4. Data: 2009-08-11 11:17:51
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: BartekK <s...@N...org>
Szymon von Ulezalka pisze:
> On 11 Sie, 11:07, "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>
> wrote:
>> Witam!
>>
>> Jako, że sprawy hardwarowo/serwisowe mam 4 lata do tyłu - może ktoś mi
>> podpowie...
>>
>> Jakie (jeśli jakiekolwiek) notebooki sprzedawane w Polsce maja gwarancję
>> międzynarodową (za moich czasów cos tam sie asus reklamował ... teraz nie
>> wiem)? i...czy to jest respektowane... np w innych krajach Unii?
>>
>> Za dużo konkretnego nie wygóglałem... :-(
>>
>> będę wdzięczny za pomoc
>>
>> Marcin
>
> oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell
> (latitude, precision), ibm/lenowo (thinkpady) badz hp (elitebook,
> probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
> w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,
> niestety)
I wypada sprawdzić, bo np w przypadku lenovo "międzynarodowa" nie
oznacza "w każdym kraju" - różne wersje nawet tego samego laptopa mogą
być w różnych krajach "nieserwisowalne" (wtedy wymagane jest wysyłanie
do innego kraju). Często ten problem pojawia się w laptopach
sprowadzanych z usa (i dostępnych na allegro z opisem "międzynarodowa
gwarancja") a w razie problemu okazuje się że owszem, ale trzeba laptopa
wysyłać np do Irlandii albo usa... Ten sam laptop (np SL500) w innej
wersji-wykonaniu (z innym procesorem, dyskiem, matrycą, cokolwiek
pozornie nieistotnego) jest już serwisowalny bez problemu, ale te
konkretne wykonanie nie.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2009-08-11 11:19:18
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Doxent napisał(a):
> z reguły jest chociaż różnie z tym bywa. W Unii nie obowiązuje termin na
> dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się
> miesiącami.
U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
j.
-
6. Data: 2009-08-11 11:22:40
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
On Tue, 11 Aug 2009 03:13:35 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka
<s...@g...com> wrote:
>oidp to wszystkie lapki ktorych targetem sa rynki biznesowe- np dell
>(latitude, precision), ibm/lenowo (thinkpady) badz hp (elitebook,
>probook chyba tez) - wiekszosc z nich ma albo gwarancje miedzynarodowa
>w standardzie, albo idzie ja bezproblemowo zamowic (i zaplacic wiecej,
>niestety)
Po czym okazuje się że np. polski oddział Sony nie uznaje gwarancji
międzynarodowej na sprzęt zakupiony w USA bo dla nich zakup
międzynarodowy to w Europie w ramach UE a nie poza nią. Co ciekawe
Sony w Niemczech na ten sam egzemplarz sprzętu i ta sama gwarancję ma
zgoła odmienne zdanie. I nie jest to bynajmniej wyjątek - wiele
przedstawicielstw w Polsce twierdzi że międzynarodowa gwarancja ba
sprzęt zakupiony poza PL obowiązuje i owszem ale nie u nas bo u nas
musisz mieć dodatkowo polską gwarancję.
Zdrówko
-
7. Data: 2009-08-11 11:26:24
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: "Doxent" <d...@g...pl>
>> dokonanie naprawy jak u nas 14 dni więc niektóre sprawy ciągną się
>> miesiącami.
>
> U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
>
chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i
wtedy on obowiązuje.
-
8. Data: 2009-08-11 11:29:52
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Doxent napisał(a):
>> U nas ten nie obowiazuje. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
> chodzi mi o to, że większość krajowych kart gwarancyjnych ma ten termin i
> wtedy on obowiązuje.
Nie jestes w stanie, fizycznie, znac aktualnych tresci warunkow
wiekszosci udzielanych w Polsce gwarancji wiec domyslam sie, ze nadal
zgadujesz ;)
j.
-
9. Data: 2009-08-11 12:28:43
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: "Marcin Bugajski" <m...@l...mofnet.gov.pl>
Może inaczej - laptok zakupie u nas a... użytkowany ma być w Finlandii...
Pytanie nr za 1000 punktów - co jest najmniej awaryjne? jakaś rzetelna
strona rankingowa?
Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo...
Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie
kce:-)
pozdrawiam
Marcin
-
10. Data: 2009-08-11 21:17:55
Temat: Re: gwarancja międzynarodowa
Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
> Bo ja myślę o Toshibie lub Lenovo...
ja to bym bral (z tych dwoch) jakiegos thinkpada T badz R... zadnego
SL czy czegos innego
> Widziałem co robił Dell w Limerick .... nie wiem jak w Łodzi ale Della nie
> kce:-)
a dlaczego nie della? albo hp? mowie oczywiscie o wersjach
biznesowych, nie tych domowych; zreszta- od 3 miesiecy towarzyszka
zycia cieszy sie dellowym studio 15 (nie ja wybieralem) - i nie
narzeka na jakosc wykonania. tylko oczywiscie bloatware zainstalowany
przez della nadaje sie do wywalenia (w sensie: triale antywirusow etc)
pozdrawiam
szymon