  • 1. Data: 2009-08-11 17:30:16
    Temat: Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Hej
    Mam monitor LCD z rodzielczością 1600x1200. Gdy podłączam go do komputera
    stacjonarnego kablem D-Sub to obraz jest idealny.
    Gdy podłączam do laptopa to obraz jest lekko rozmyty. Na obu komputerach
    ustawiam oczywiście 1600x1200@60Hz.
    Gdy na laptopie ustawię 1024x768 lub mniej i na monitorze, żeby obrazu nie
    rozciągał, ale dodał czarne pasy po bokach, na dole i na górze to obraz
    także jest ostry.
    Próbowałem na dwóch kablach- jest identycznie.
    Czy można coś poradzić, żeby laptop też produkował na monitorze ładny obraz?
    Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma tylko
    wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.

    Pozdrawiam,
    lamer

  • 2. Data: 2009-08-11 18:02:43
    Temat: Re: Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
    Od: BartekK <s...@N...org>

    lamer pisze:
> [...]
    > Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma
    > tylko wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.
    Niestety, to najwyraźniej znak, że wyjście VGA (w laptopie) ma bardzo
    marnej jakości układy wyjściowe i/lub zamontowane filtry które tak psują
    obraz. Można by rozebrać laptopa do gołej płyty i z lutownicą w dłoni
    próbować usunąć kondensatory na liniach R G B w okolicy złącza vga...

    Oczywiście podłączanie po s-video nie ma najmniejszego sensu, tam obraz
    będzie jeszcze gorszy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-08-11 18:05:59
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał
> [...]
    > obraz. Można by rozebrać laptopa do gołej płyty i z lutownicą w dłoni
    > próbować usunąć kondensatory na liniach R G B w okolicy złącza vga...

    a jakby kupić jakiś wypasiony kabel VGA? Pozłacane niby mają super jakość.
    Jest szansa, że to coś poprawi?
    Obraz w sumie nie jest tragiczny, ale jednak trochę nieprzyjemnie się czyta
    tekst.

    lamer

  • 4. Data: 2009-08-11 18:06:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    lamer pisze:
    > Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma
    > tylko wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.
    Jeszcze przyszło mi do głowy - nie podajesz co to za laptop - ale może
    do niego istnieje stacja dokująca?
    Czipsety od i845 (czyli twój 915 też) mogą generować sygnał DVI (hdmi po
    przejściówce) za pośrednictwem specjalnego czipu (np sil-ileśtam)
    dostępnego jako urządzenie łączące się z czipsetem po agp/pcie (w pc
    jako karta "prawie jak graficzna" która dodaje wyjście dvi). W laptopach
    często jest to wykorzystane w zewnętrznej stacji dokującej, która może
    udostępniać tą metodą DVI z laptopa który tego DVI sam w sobie nie miał...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-08-11 18:11:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    lamer pisze:
> [...]
    > jakość. Jest szansa, że to coś poprawi?
    > Obraz w sumie nie jest tragiczny, ale jednak trochę nieprzyjemnie się
    Nic to już nie pomoże. Sygnał raz zepsuty (który utracił szczegóły,
    został rozmyty) nie zostanie cudownie naprawiony, nawet jakbyś 2kg złota
    dał (nie da się już odtworzyć utraconego fragmentu pasma w sygnale).
    Najłatwiej byłoby zmienić monitor na taki o niższej rozdzielczości, lub
    ustawić niższą rozdzielczość na laptopie i pracować z czarną ramką wokół
    (i tak jesteś szczęśliwcem który ma możliwość takiego ustawienia, bo
    większość monitorów tego nie oferuje), lub laptopa używać "po sieci" -
    do monitora podłączony "normalny" PC generujący super obraz, a do
    laptopa sięgasz z niego przez sieć i zdalny pulpit/vnc/itp (czyli
    rozwiązanie typowo softwarowe). Wtedy nie jest istotne jaką
    rozdzielczość i grafikę ma laptop, bo obraz jest fizycznie generowany na PC.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2009-08-11 19:12:22
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest to wykorzystane w zewnętrznej stacji dokującej, która może
    > udostępniać tą metodą DVI z laptopa który tego DVI sam w sobie nie miał...

    Stacji raczej nie ma, przynajmniej żadnej nie znalazłem. Pewnie czas już
    nowego laptopa szukać.
    Laptop marki Benq, także nie najpopularniejszej...

    lamer

  • 7. Data: 2009-08-11 19:19:22
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

> [...]

    > rozmyty) nie zostanie cudownie naprawiony, nawet jakbyś 2kg złota dał (nie
    > da się już odtworzyć utraconego fragmentu pasma w sygnale).

    To wiem, ale może karta w stacjonarze produkuje czystszy/mocniejszy sygnał,
    a laptopowa nie, ale dzięki zastosowaniu kabla, który bardziej jest odporny
    na zakłócenia by ten "marny" sygnał jakoś doleciał. W końcu to sygnał
    analogowy.
    Pozłacane kable s-video jednak potrafią dać nieco lepszy obraz na tv niż
    taniochy.

> [...]
    > ustawić niższą rozdzielczość na laptopie i pracować z czarną ramką wokół
    > (i tak jesteś szczęśliwcem który ma możliwość takiego ustawienia, bo

    To dobry monitor, matryca IPS :P

> [...]
    > pulpit/vnc/itp (czyli rozwiązanie typowo softwarowe). Wtedy nie jest
    > istotne jaką rozdzielczość i grafikę ma laptop, bo obraz jest fizycznie

    Nie lubie stacjonara, grzeje się, wzburza kurz...

    lamer

  • 8. Data: 2009-08-11 19:25:54
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma
    > tylko wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.

    za slaba grafika na takie rozdzieczosci

  • 9. Data: 2009-08-12 10:08:46
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > za slaba grafika na takie rozdzieczosci

    Do 2D? Chyba zartujesz.

  • 10. Data: 2009-08-12 10:15:06
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Do 2D? Chyba zartujesz.

    Nie chodzi o wydajnosc a o jakosc ukladow wyjsciowych (filtrow).
    Analogowe wyjscia w takich kartach nie sa zoptymalizowane do tak wysokich
    rozdzialek.

    Pozdr.