  • 41. Data: 2010-12-20 22:23:40
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 20, 1:13 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Nie mam dostepu, ale samo BMW w swoim czasie ponoc przyznawalo sie do
    > slabosci tych skrzyn i wymienialo konwertery i oprogramowanie.
    > Co do odczuc uzytkownikow... jedni sa zadowoleni inni wieszaja psy, z
    > cala pewnoscia duzo zalezy od stylu jazdy.
    >
    > --
    > Karolek

    BMW sie przyznawalo ? W jakiej formie ? Opublikowali jakis biuletyn
    albo artykul ? Masz dostep do takiego czegos ? Firmy generalnie rzadko
    sie przyznaja do problemow. Ja naprawde bym to chetnie przeczytal. W
    owym czasie nie tylko BMW stosowalo skrzynie GM. Posiadaly je rowniez
    Bentelye, Rolls Royse i Astony Martiny. Ten automat z BMW jezdzil
    rowniez w Oplach Omega.

    JAM

  • 42. Data: 2010-12-20 22:59:50
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-20 16:14, Hektor pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał

    > I na podstawie swojego przypadku budujesz tezę n/t wszystkich samochodów?
    > Nie wiem jak jest w nowych BMW. W A6 C5 i poprzedniej E-klasie na zimnym
    > silniku (i skrzyni) układ pracuje zupełnie inaczej. Nie daje się kręcić
    > wysoko i jest wyraźnie znieczulony na pedał gazu, a na pierwszych dwóch
    > biegach ma przytemperowany moment. Dodając gazu na siłę, oczywiście
    > możesz go rozruszać (i tak powinno być, inaczej byłoby to
    > niebezpieczne), ale nie jest to to co po rozgrzaniu.

    Nigdy na zimnym nie jest to co po rozgrzaniu i nie koniecznie ma to cos
    wspolnego z komputerem sterujacym.
    Jak sam zauwazyles, jak sie chce to i tak mozna docisnac i o to sie
    wlasciwie rozchodzi.
    Sa po prostu tacy co to dociskaja ile wlezie i im sie skrzynie szybciej
    koncza.

    --
    Karolek

  • 43. Data: 2010-12-20 23:03:48
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-20 22:23, JAM pisze:

    > BMW sie przyznawalo ? W jakiej formie ? Opublikowali jakis biuletyn
    > albo artykul ? Masz dostep do takiego czegos ? Firmy generalnie rzadko
    > sie przyznaja do problemow.

    Ja tam co chwile slysze o akcjach serwisowych.

    > Ja naprawde bym to chetnie przeczytal. W
    > owym czasie nie tylko BMW stosowalo skrzynie GM. Posiadaly je rowniez
    > Bentelye, Rolls Royse i Astony Martiny. Ten automat z BMW jezdzil
    > rowniez w Oplach Omega.

    To nie jest skrzynia OD BMW.
    GM produkowal skrzynie DLA BMW podobnie jak ZF i te ZFa trzymaja sie
    lepiej w porownaniu do tych od GMa.
    Sam fakt, ze do E38 z 3.0d montowali ZFa, a nie GMa tak jak do E39 z tym
    samym silnikiem.
    Dlaczego to odpowiedz sobie juz sam.

    --
    Karolek

  • 44. Data: 2010-12-20 23:12:07
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > dla podkreślenia tego o co pytam od początku

    Od początku czego, bo w tym wątku to był Twój pierwszy post.

    ZK

  • 45. Data: 2010-12-21 00:48:22
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 20, 5:03 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > lepiej w porownaniu do tych od GMa.
    > Sam fakt, ze do E38 z 3.0d montowali ZFa, a nie GMa tak jak do E39 z tym

    BMW wogole nie produkuje skrzyn biegow tylko kupuje. To prawda.
    Co do 3.0d to akurat zadna tajmenica. Skrzynie biegow sa projektowane
    na okreslony moment maksymalny. Dizlowski silnik prawdopodobnie mial
    za duzy moment na ten knokretny automat GM. Co do software to akurat
    BMW jako jeden z nielicznych producentow projektuje cale
    oprogramowanie calkowicie samodzielnie i nie uzywa dostawcow do tego.
    Mozna na przykladu kupic w ZF przekladnie kierownicze analogiczne do
    BMW czy aktywne amortyzatory Sachs identyczne do BMW ale nie mozna
    kupic do nich oprogramowania bo te jest tajemnica firmowa BMW. Jezeli
    wiec wymieniali soft do automatow to prawdopodbnie dlatego, ze nie
    zrobili tego dobrze za pierwszym razem. To sie zdarza i czesto jest
    recall na oprogramwanie. Zadna wielka sprawa.

    Co do ZF "trzymajacego sie lepiej" jestem ciekaw nadal skad to wiadomo
    skoro nie masz statystyk ? W przypoadku benzynowych silnikow automaty
    GM mialy wszystkie BMW z silnikami 6 cylindrowymi a automaty ZF
    jedynie te 8 i 12 cylindrowe. czyli znikomo maly % produkowanych w
    owym czasie BMW. Wogole biorac pod uwage to ze w Europie automaty byly
    niepopularne to stawiam na to, ze BMW sprzedawal 10 razy tyle
    automatow GM co ZF. Jeden zepsuty ZF prawdopodobnie rownal sie 10
    zepsutym GM jezeli spojrzec na to pod wzgledem procentu populacji i
    usterkowosci.

    > --
    > Karolek

    JAM

  • 46. Data: 2010-12-21 07:29:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 00:48, JAM pisze:

> [...]
    > zrobili tego dobrze za pierwszym razem. To sie zdarza i czesto jest
    > recall na oprogramwanie. Zadna wielka sprawa.

    Widac GMa sa za slabe do tych silnikow, wiec zabrali sie ze poprawe
    (pewnie po prostu sztucznie ograniczali moment obrotowy) oprogramowania
    i wymiane konwerterow, bo z nimi cos tam tez bylo nie tak.

> [...]
    > automatow GM co ZF. Jeden zepsuty ZF prawdopodobnie rownal sie 10
    > zepsutym GM jezeli spojrzec na to pod wzgledem procentu populacji i

    Ale mowa byla o dieslach, a nie silnikach benzynowych, wiec po co mieszasz.
    Przy tych dieslach lepsza jest skrzynia ZFa, a to ze ZFa montowali tez
    do najmocniejszych benzynowych, tez w sumie o czyms swiadczy.
    Wynika z tego tyle, ze skrzynie GMa nie wytrzymywaly duzego momentu
    obrotowego.

    --
    Karolek

  • 47. Data: 2010-12-21 09:20:34
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > wlasciwie rozchodzi.
    > Sa po prostu tacy co to dociskaja ile wlezie i im sie skrzynie szybciej

    Z komputerem to ma o tyle zwiazek, ze dopoki olej nie osiagnie
    odpowiedniej temperatury komputer nie zapnie sprzegla lockup. Stad sie
    bierze odczucie, ze samochod jest nieczuly na wciskanie sprzegla...

  • 48. Data: 2010-12-21 09:22:52
    Od: Robson <r...@...pl>

    Chyba masz problem z hamulcami. Gdy puszczam gaz jadac z gory samochod
    przyspiesza, wlasnie dlatego, ze w skrzyni jest sprzeglo
    jednokierunkowe. Jesli tobie nie przyspiesza, to znaczy, ze cos go hamuje.

  • 49. Data: 2010-12-21 10:37:26
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał

    > Stad sie bierze odczucie, ze samochod jest nieczuly na wciskanie
    > sprzegla...

    W automatach którymi jezdzilem, nawet po rozgrzaniu samochód był nieczuły na
    wciskanie sprzęgła.

    ZK

  • 50. Data: 2010-12-21 11:41:57
    Od: Robson <r...@...pl>

    > W automatach którymi jezdzilem, nawet po rozgrzaniu samochód był
    > nieczuły na wciskanie sprzęgła.

    Moze powiedz czym jezdziles, moze to nie automat, tylko koromyslo w
    stylu CVT.