  • Data: 2016-08-20 13:33:12
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-08-20 13:12, Piotr Gałka wrote:
    > Wiem o tym od 10 lat, ale jakoś ciągle - może kiedyś :).
    > Chyba się w końcu zmuszę :)
    > Da się jakoś stare maile z Outlooka mieć w tym Tunderbirdzie?

    https://support.mozilla.org/pl/kb/migracja-poczty-do
    -thunderbirda#w_migracja-z-programu-outlook-2007-do-
    thunderbirda

    > Zapamiętam, kogo pytać :).
    > By the way. Napisz mi proszę (lub wskaż najlepsze źródło) zwięzłą
    > instrukcję co pobrać i jak uruchomić swój pierwszy program pod C# (na
    > razie pod XP :) ).

    Pobierz wersję Visual Studio dla XP. Bedzie to prawdopodobnie express
    2010, wymaga XP z SP3:

    http://stackoverflow.com/questions/16663475/working-
    in-visual-studio-2010-on-windows-xp

    http://download.microsoft.com/download/1/E/5/1E5F1C0
    A-0D5B-426A-A603-1798B951DDAE/VS2010Express1.iso

    Tu masz od razu problem bo współczesny VS2015 Community który jest
    *darmowy* i *pełny* (express to poobcinana wersja) działa tylko na 8+. A
    Visual2010 jest *wyjątkowo* dziadowski pod wzgledem możliwości.

    > O C# na razie wiem tylko tyle, że to jakby C++ z którego usunie się
    > funkcje a zostawi klasy.

    Nie, jest o wiele więcej. Przy czym zaznaczam że c# jest dokładnie tak
    samo łatwy jak Java. Z uwagi na to że MS przegrywa od 10 lat wszystkie
    rynki zastanów się dobrze czy aby na pewno chcesz uczyć sie języka w
    wadą "vendor lock-in". Ci co mysleli że C# bedzie przyszłością mobile od
    kilku miesięcy uczą się Javy po ciemku ze wstydu.

    > Generalnie nie miewam potrzeby odpalania jakichś programów dla
    > elektroników.

    Więc perdyliard minus kilkaset.

    > Zaraz, zaraz, ale instalka XP jest związana z komputerem do którego była
    > sprzedana a nie z tym nowym.

    To nie jest takie proste. Jeśli przeniesiesz XP z kawałkiem hardware do
    którego był przywiązany to nie będzie problemu. U mnie na ten przykład
    przywiązany jest do myszki i ją używam :D. Jesli u Ciebie przywiązany
    jest do obudowy to co za problem komputer "zmodernizować" ? Tylko że
    wtedy opcja poleasingowego della jest raczej malo sensowna bo bebechy
    zazwyczaj nie pasują do normalnych pecetów. A cala zabawa z
    poleasingowymi dellami polega na tym że nie dośc ze tanio dostaniesz
    dobrej jakości sprzęt to jeszcze windowsa.

    > Mam prawo ją sobie instalować na drugim komputerze?

    Jesli nie uzywasz jej na dwóch na raz to tak. Natomiast zalezy do czego
    OEM był przywiązany w momencie zakupu.

    > No i język którego nie rozumiem.

    Możesz zamrozić system w dowolnym momencie a nastepnie go od tego stanu
    odpalić. Powoduje to zerowy czas oczekiwania na ładowanie. Czasem się
    przydaje przy destrukcyjnych zabawach z gatunku "co się stanie jak usunę
    ten plik systemowy?" albo "czy ten sterownik profilica spowoduje blue
    screena?".

    > Coś się gdzieś w jakichś ustawieniach w głównym systemie przestawia, że
    > ma coś udostępnić wirtualnej maszynie. Dobrze kombinuję?

    W ustawieniach virtualboxa mówisz "to i to USB ma być dostepne w środku
    w wirtualizacji". I po sekundzie windows XP bipnie że znalazł nowe USB i
    poprosi o sterownik. Co prawda ten feature wymaga doinstalowania dodatku
    do VB ale to drobnostka.