  • Data: 2016-08-22 18:17:24
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-08-22 12:32, Piotr Gałka wrote:
    > Nie wiem co to unit testy - nie wiem czy to pojęcie miałoby zastosowanie
    > w tym przypadku.

    Scenariusze które pokazują że dla takich danych wejściwych funckja ma
    dać takie dane wyjściowe. Przykład liczenia CRC jest wręcz ksiązkowym
    problemem dla unit testów. Unit testy są zywym kodem który mozna
    uruchomic i debugować jeśli coś nie działa.

    > Urządzenie wysyła do nich ramkę (z liczbą losową w celu ustalenia klucza
    > sesji), oni odpowiadają i urządzenie już nie odpowiada.

    Nalezy w takiej sytuacji napisać unit testy które emulują urządzenie
    (tzw. mocki). Oczywiście zdaje sobie sprawę że to jest mało sensowna
    rada ponieważ zazwyczaj kod 3-rd party jest żenujacej jakości i unit
    testów nie da się na nim odpalić. Nie zmienia to jednak faktu że tak to
    należy zrobić książkowo. Czy Twój kod taki jest - nie wiem. Spodziewam
    się że nie skoro prosza o pomoc kogoś z drugiej strony.

    > Podejrzewałem błąd w kryptologii, bo w tej pierwszej ramce jeszcze jej
    > nie ma, a w tej co odpowiadają już ma być, a nie przyszło mi do głowy,
    > że nie sprawdzili, czy ich procedura crc zgadza się z crc z tej
    > pierwszej ramki. Dla mnie oczywista, oczywistość jako pierwszy krok
    > sprawdzania czegokolwiek.

    Ale dlaczego podejrzewasz - jesli Twoje urządzenie prawidlowo odpowada
    na ciąg przez nich wysyłany to dlaczego masz to diagnozować? Niech sobie
    napiszą emulator/mock i testują u siebie.

    > O podłożu decyzji wiem tyle: "Nie pamiętam już C++ bo od kilkunastu lat
    > piszę w C#."
    > Czy jakby decyzja miała być czysto techniczna to uważałbyś, że wybór C#
    > jest nie za bardzo?

    Prawie nigdy decyzja o wyborze języka nie jest oparta o merytoryczne
    przeslanki. Zazwyczaj jest tam corncob który arbitralnie narzuca
    rozwiązania. Zazwyczaj nie pasujące do problemu lub uniwersalne czyli
    kiepskie.

    > Masz na myśli tamtą firmę, czy naszą? My chcemy dostarczać ludziom jak
    > najbardziej przydatne im informacje, ale nie przekraczając swojego
    > poziomu kompetencji.

    Dostarczasz dokumentacje. Zadaniem firmy softwareowej która implementuje
    ten protokół jest napisać unit testy które są zgodne z ta dokumentacją.
    Nie zrobili tego zapewne. Jesli hardwareowiec dostaje jakiś kod po kimś
    z prosba o sprawdzenie to jest coś mocno popsute w całym procesie
    tworzenia softu. Wiem ze nie rozwiązuje tutaj problemu ale pokazuje
    gdzie jest prawdopodobny problem przy nastepnych iteracjach.

    > Planowałem zainteresować się C# bo zrozumiałem (bardzo pobieżny ogląd
    > internetu), że jakby w języku już są zintegrowane kwestie komunikacji z
    > innymi komputerami (dobrze podejrzewam, czy się mylę ?).

    Nic specjalnie lepszego w nim nie ma względem innych.

    > Uznałem, że to
    > może być powód dla którego takie firmy jak ta ostatnio wybrały właśnie
    > ten język.

    Nie, one go wybrały bo:
    a) Microsoft nie może się mylić
    b) developer C# jest tańszy choć głupszy
    c) manager kupił ksiązkę gdzi enapisali że C# przyspiesza developing o 70%
    d) itd...

    > Ja do tego przykładu użyłem jednego obiektu z biblioteki dostarczonej
    > razem z Builderem 2010, ale słyszałem, że nie za bardzo jest ona
    > optymalna, więc zakładałem, że prawdziwi programiści obsługują TCPIP
    > bezpośrednio funkcjami systemu operacyjnego (czego ja nie ogarniam).

    Nie. Zdefiniuj wydajność. Każdą biblioteke mozna źle uzyć i narzekać na
    wydajność. Builder ma swoje za uszami, ale że nie wyciąga w sieci ile
    fabryka dała to nie uwierzę.

    > Jak mi napisałeś, że C# należy podejrzewać o wymarcie

    On nie wymrze. Stanie się tylko coraz bardziej niszowy. W końcu kilka
    tysiecy firm zorientuje się że Win10 jest tylko na maluteńkim rynku
    dekstopów a cała reszta jest nieosiągalna bez napisania na nowo bo c#
    jest vendor lock-in a vendor właśnie tonie.

    > O Phytonie wiem tylko tyle, że słyszałem kiedyś tę nazwę. Rozumiem, że
    > to jakiś język :)

    Polecany dla osób ktore chcą uzyskać efekt niskim kosztem.

    > Jak zapytam, czy Phytona mogę sobie gdzieś pobrać i zainstalować to mi
    > napiszesz gdzie i jak a potem dodasz: Tylko po co ci Phyton, może już
    > lepiej.....

    "Lepiej" zalezy od zastosowania i umiejętności. Poleciłbym Clojure gdyby
    było dla niego zastosowanie. Tak samo Prologa. Wszystko zalezy od tego
    co chcesz zrobić. jak nie wiesz to ... Python, Java, C#.

    Jesli ktos napisał kod w C++ to nie dośc, że raczej nie masz wyboru
    (C++) to jeszcze spedzisz kilka dni na kombinowaniu z kompatybilnoscią
    ABI. Nic miłego.