  • Data: 2016-08-20 14:11:38
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-08-20 o 13:12, Piotr Gałka pisze:
    > Zaraz, zaraz, ale instalka XP jest związana z komputerem do którego była
    > sprzedana a nie z tym nowym.
    > Mam prawo ją sobie instalować na drugim komputerze?

    Warto kupić komputer z licencją Windows 7 Pro (lub lepszą) a wtedy MS
    daje za darmo możliwość używania na nim Windowsa XP.
    Można sobie ściągnąć i zainstalować MS Virtual PC (program bardzo
    podobny do VirtualBoxa) i na nim legalnie zainstalować (lub ściągnąć
    gotowy obraz) Windowsa XP. Na tym wirtualnym XP można sobie instalować
    programy, przydzielać urządzenia USB, robić drag&drop między np.
    pulpitem Windows 7 a pulpitem XP itd.
    Jest jeszcze instalacja programów w trybie "XP Mode", co polega na tym
    że normalnie instalujemy program pod W7, deklarujemy użycie "XP mode",
    po uruchomieniu programu jest automatycznie uruchamiana maszynka
    wirtualna z XP ale program pokazuje się tak jakby działał bezpośrednio
    pod W7 (tego osobiście nie testowałem).
    Jakby co to łatwo można wyguglać instrukcje po polsku opisujące
    instalację tych dodatków (w wersji łopatologicznej i dla bardziej
    zaawansowanych).
    Ważne żeby procesor miał wsparcie wirtualizacji no i przynajmniej 4 GB
    pamięci.
    Co do Thunderbirda to warto ściągnąć dodatki: Lookout (obsługa
    załączników wysyłanych z Outlooka) i Compact Header (można zaoszczędzić
    miejsce zajmowane na ekranie).

    Piotrek