  • Data: 2016-08-22 17:38:23
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 sierpnia 2016 12:32:30 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    Słuchaj, jesteśmy w niesamowicie komfortowej sytuacji w porównaniu do
    lat dziewięćdziesiątych:
    1. 95% narzędzi dla programisty jest zupełnie darmowych.
    2. Miliardy linii kodu różnych bibliotek do praktycznie wszystkiego
    dostępne na wyciągnięcie ręki jako open source z pełna dokumentacją.
    3. Strony typu stackoverflow.com zawierają odpowiedzi na większość
    problemów, które możesz spotkać po drodze, bo zwykle jeżeli coś
    nie działa, to komuś wcześniej też nie działało, a jeśli nie, to
    pewnie ktoś coś podpowie.
    4. Wpisując do google nazwę języka programowania w 5 minut znajdziesz
    kompilator, IDE, dokumentację i listę odnośników z materiałami
    do nauki. Nie trzeba się użerać z jakimiś arcydziełami pana
    Bieleckiego kupionymi za ciężkie pieniądze.

    > Komunikowanie się z COM zostawię sobie dla C++ :).
    Dlaczego? Używając Javy i jej bibliotek standardowych załatwiasz
    np. przenośność kodu na różne platformy na dzień dobry bez
    większego myślenia - wszystkie brzydkie kawałki zależne od platformy
    już ktoś napisał. Należy pisać kod najbardziej wysokopoziomowo,
    na ile tylko jesteśmy w stanie sobie pozwolić.

    > Planowałem zainteresować się C# bo zrozumiałem (bardzo pobieżny ogląd
    > internetu), że jakby w języku już są zintegrowane kwestie komunikacji z
    > innymi komputerami (dobrze podejrzewam, czy się mylę ?). Uznałem, że to może
    > być powód dla którego takie firmy jak ta ostatnio wybrały właśnie ten język.
    Powodów jest dużo:
    1. C# jest de facto standardem jeżeli chodzi o aplikacje desktopowe
    pod Windows. Od okolic Windows Vista (czyli od 9 lat) biblioteki
    interfejsu użytkownika praktycznie wymuszają używanie czegoś
    z .NET i Microsoft propaguje podejście "pisz w C#/VB.NET/itp.,
    a jeśli bardzo potrzebujesz użyć czegoś w C++/innym języku
    kompilowanym, to napisz osobną bibliotekę i wołaj ją z C#".
    2. To bardzo przyzwoity język obiektowy, Microsoft poczekał, aż
    Java przeżyje swoje choroby wieku dziecięcego i zrobił swój
    odpowiednik.
    3. Ekosystem Microsoftu - ichni SQL server i tak dalej.
    Akurat każdy współcześnie używany język programowania ma sensowne
    API sieciowe (inaczej nikt by go nie używał), więc to akurat
    nie jest argument za konkretnie C#.

    > Ja do tego przykładu użyłem jednego obiektu z biblioteki dostarczonej razem
    > z Builderem 2010, ale słyszałem, że nie za bardzo jest ona optymalna, więc
    > zakładałem, że prawdziwi programiści obsługują TCPIP bezpośrednio funkcjami
    > systemu operacyjnego (czego ja nie ogarniam).
    Prawdziwi programiści nie wymyślają koła od nowa, jak ktoś Ci opowiada
    o aplikacji sieciowej pisanej na gołych socketach to raczej należy
    uciekać na najbliższe drzewo.

    > Jeśli jest język, który ma to w sobie to pomyślałem, że przykład w nim
    > będzie jednoznaczny bo nie będzie żadnej jakiejś biblioteki, którą akurat ja
    > użyłem.

    > Jak mi napisałeś, że C# należy podejrzewać o wymarcie to pomyślałem, że może
    > Java. Jakieś książki o Javie kupiłem kilkanaście lat temu, ale nie
    > przeczytałem.
    Lepiej ich nie ruszaj, bo po parunastu latach rozwoju języka nadają się
    głównie jako ciekawostka historyczna bądź pomocnik BHPowca-amatora, jeżeli
    monitor stoi za nisko na biurku. Oczywiście Java jest kompatybilna wstecznie
    i jeśli chcesz, możesz używać wszystkich antycznych części języka
    (np. biblioteka AWT do interfejsu użytkownika czy "stara" obsługa plików),
    ale nie wszystko od początku było zrobione dobrze i dużo łatwiej
    (i bardziej elegancko) jest użyć nowszych rzeczy.

    > O Phytonie wiem tylko tyle, że słyszałem kiedyś tę nazwę. Rozumiem, że to
    > jakiś język :)
    Python to taki współczesny Basic, prosty, elegancki, z dużą ilością
    pożytecznych bibliotek i często używany np. jako język skryptowy,
    ale duże aplikacje też się udaje w tym pisać.
    Wchodzisz na www.python.org, instalujesz (chyba kilkadziesiąt megabajtów),
    odpalasz, działa. Na WWW jest więcej dokumentacji, tutoriali i innych
    materiałów dla początkujących i zaawansowanych, niż jesteś fizycznie
    w stanie przeczytać przez całe życie.
    Jest dość popularny w elektronice do drobnych czynności, bo ma np.
    łatwe w obsłudze biblioteki numeryczne, czy do komunikacji ze
    sprzętem pomiarowym (np. PyVISA - https://pyvisa.readthedocs.io/).
    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski