  • Data: 2016-08-20 10:13:11
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    news:np8ai0$9g3$1@dont-email.me...

    > No ale właśnie zrobił w 1994 roku i działało przez W95 i W98.
    Piccolo powstało w 1988r. Wiem to na 100% bo to był pierwszy rok
    działalności naszej firmy i nasz pierwszy produkt.
    W 1988r sprzedaliśmy aż 1 szt. (chyba w listopadzie) z oprogramowaniem,
    które uważaliśmy za wersję roboczą (chyba miało numer 0.99).
    Potem wprowadziliśmy jeszcze jakąś modyfikację protokołu komunikacji i w
    1989 roku wypuściliśmy program 1.0 i chyba kilka sprzedanych wcześniej
    programatorów przerobiliśmy na aktualne, ale tego to już dokładnie nie
    pamiętam.
    Zmiany w protokole dotyczyły sparametryzowania całego opisu procesu
    programowania, co pozwalało nam dodawać nowe scalaki bez konieczności
    wymiany programu w urządzeniu. Po 2000 roku pojawiły się jakieś scalaki,
    które wymagały czegoś, czego nie przewidzieliśmy, i nie mogliśmy ich już
    dodać, ale też szczegółów nie pamiętam.
    Picco-GAL w ogóle nie znał czegoś takiego jak proces programowania. Trzeba
    było do niego przesłać program w języku podobnym do Forth, uruchomić i dalej
    już gadać zgodnie z tym interpretowanym przez Picco-GALa programem. Cały wic
    polegał na tym, że wszystko (program w Forth, stos procesora, stos danych
    sterujących i stos danych do programowania) musiało się zmieścić w 128
    bajtach pamięci RAM 8051 i bardzo często było tak, że już wykonana część
    programu była nadpisywana danymi do programowania. Cały opis tego protokołu
    udostępniliśmy, aby ludzie mogli sami sobie coś dopisywać, ale o ile wiem,
    to nikt tego nie zrobił.
    P.G.