eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPytanie do elektryków - prąd i zabezpieczeniaRe: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
  • Data: 2009-06-24 21:04:59
    Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Do silnika to stosuj zabezpieczenia silnikowe a nie instalacyjne. W
    > tabelach doboru masz tam moc, napięcie silnika i wytrzymałość na prądy
    > zwarciowe danego wyłącznika.

    Powiem tak:
    W dobie kiedy benzyna była na kartki mój kolega lał do Zaporożcza ją pół na
    pół z olejem napędowym. Jeździł jak złoto.

    A wracając do zabezpieczenia silnika to może się okazać, że nigdy takie
    zabezpieczenie nie będzie miało okazji zadziałać.
    Ale jesli już to zabezpieczenie silnikowe ci odłączy silnik tuż przed
    spalenie, a S-ka tuż po spaleniu.

    Obejrzyj sobie charakterystyki czasowo - prądowe np. M250 i S300 z katalogu
    Legranda.
    http://www.zenex.pl/att/1/legrand_kat/02_apar_zab/Le
    grand_2004_02_Aparaty_zabez
    p_05_Wylaczniki_silnikowe_137_153.pdf

    Odnosząc się do stycznika w lokomotywach to jest to całkiem inna bajka
    ponieważ tam jest prąd stały, a w związku z tym zgaszenie łuku elektrycznego
    nie jest takie proste. Przy napięcu 220V DC potrafiłem cewką zbijakową o
    prądzie około 1A pociągnąć łuk, który miał ponad 1,5 cm długości i nie miał
    zamiaru zgasnąć.

    Zbyszek









    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: