  • Data: 2009-06-24 20:14:21
    Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

    DJ pisze:

    > Ależ mógłbyś podzielić się wiedzą jaką posiadasz, a nie "bo tak i już".

    Zabezpieczenie instalacyjne służy tylko temu, żeby kable w ścianie nie
    spaliły się w skutek przeciążenia lub zwarcia, ale ich zdolność
    wyłączania często nadaje się do wyłączanie tylko zwarć rezystancyjnych.

    Natomiast zabezpieczenie silnikowe, raz że musi być bardziej zwłoczne
    (widziałem kiedyś takie z literką H), a dwa, że musi wyłączać zwarcia
    indukcyjne. Trudno mi to dokładnie wyjaśnić, ale to widać na przykładzie
    lokomotyw elektrycznych, gdzie się zdarza, że stycznik się otworzy, ale
    obwód jest dalej zamknięty, bo łuk się zapalił. Wtedy maszyniście
    pozostaje opuszczenie pantografu.