  • 41. Data: 2024-10-14 10:47:13
    Temat: Re: Pytanie do Użytkownika
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 13.10.2024 o 09:15, Uzytkownik pisze:

    > Daj spokój ze swoimi bzdurnymi poradami, ponieważ nie masz pojęcia jak
    > są zbudowane te kotły. W tych kotłach nie ma zaworów 3D, nie ma
    > dodatkowych wymienników CWU, nie ma się co zakamienić, bo nie da się
    > zakamienić kawałka miedzianej rury. Każdy kamień, który mógłby się
    > wytrącić w tej miedzianej rurze, zostanie wypłukany przepływającą wodą.
    No i oczywiście musiałeś pokazać jakim jesteś burakiem, później
    zobaczyłem jak jest ten wymiennik zrobiony, a zatkać się może wszystko,
    nawet prosta rurka, buraku.

    --
    Janusz

  • 42. Data: 2024-10-14 10:48:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 13.10.2024 o 09:10, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > obudowy wymiennika i wtedy powstają takie stuki, bo dekiel trze o
    > obudowę wymiennika. Kiedy kocioł grzeje CO to temperatura jest w miarę
    > stabilna. Grzejąc CWU występują duże skoki temperatury, a wraz z nimi
    > duże naprężenia.
    >
    > Trzeba odkręcić dekiel. Nasmarować uszczelkę silikonową specjalną pastą
    > może też być pasta termoprzewodząca lub smar silikonowy, a następnie
    > dokładnie ustalić położenie dekla i dokręcać śrubami ręczne, stopniowo z
    > wyczuciem. Śruby należy dokręcać stopniowo po przekątnej. Nigdy po kolei
    > po obwodzie, bo wtedy dekiel będzie dokręcony krzywo.
    A ty musisz pokazać jakim jesteś burakiem. Nic nowego.

    --
    Janusz

  • 43. Data: 2024-10-14 11:03:02
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2024 o 11:05, Uzytkownik pisze:

    > A dwójeczkę także załatwiasz bezdotykowo pod prysznicem? :)

    Zazdraszczasz czy porównujesz się do srania w wannie?

    --
    Pixel(R)??

  • 44. Data: 2024-10-14 15:46:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.10.2024 o 10:47, Janusz pisze:

    > No i  oczywiście musiałeś pokazać jakim jesteś burakiem, później
    > zobaczyłem jak jest ten wymiennik zrobiony, a zatkać się może wszystko,
    > nawet prosta rurka, buraku.

    Jak myślisz? Dlaczego najgorszych tłumoków i partaczy nazywa się
    "Januszami", Januszu? :)

  • 45. Data: 2024-10-14 16:33:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 14.10.2024 o 15:46, Uzytkownik pisze:

    > Jak myślisz? Dlaczego najgorszych tłumoków i partaczy nazywa się
    > "Januszami", Januszu? :)
    Taaa widać jaki burak z ciebie wychodzi.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2024-10-14 16:34:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.10.2024 o 09:46, Marek pisze:

> [...]
    > bardziej tępe, dochodzące bardziej gdzieś z wewnątrz...
    > No i one pojawiają się przez cały cykl grzania, gdyby to było
    > rozszerzanie dekla to stuki byłyby chyba tylko na początku? Później jak
    > już temperatura się ustabilizuje nie powinno stukać. A to sobie "puka" w
    > miarę równomiernie przez cały cykl grzania cwu. Stuki wynikające z
    > rozszerzania termicznego z reguły są częstsze na początku a ich okres
    > maleje wraz z rozgrzewaniem. Tutaj nie ma zmiany okresu.
    > Sprawdziłem filtr dolotowy był czysty, dosłownie ze 2 maleńkie okruszki.

    Tylko z jakim momentem obrotowym? W 99% problem stukania to właśnie źle
    skręcona obudowa. Przerabiałem to już wiele razy.

    Ale też nie można wykluczyć innych rzeczy.
    Bąble - jest to mało prawdopodobne. Chyba, że podwyższyłeś temperaturę
    wody grzewczej w trybie grzania CWU do 120'C. Tyle, że się nie da
    ustawić tak wysokiej temperatury.
    Jeżeli nie wchodziłeś w tryby serwisowe to samo też się nie przestawiło.
    Ale można to sprawdzić zwiększając obroty pompy w trybie serwisowym.

    Stuki mogą też pochodzić od uszkodzonej uszczelki pod palnikiem i
    zabrudzonego palnika. Tylko zanim tam zajrzysz trzeba kupić uszczelkę,
    bo uszczelka podczas odkręcania palnika lubi się uszkodzić.
    Kolejnym elementem mogącym generować stuki jest zawór przełączający oraz
    zawory zwrotne. Zwłaszcza jak jest zamontowany zawór klapkowy zamiast ze
    sprężyną. Choć i te zawory ze sprężyną także potrafią się oberwać, a w
    zasadzie jak się uszkodzi sprężynka to potrafią stukać.
    Jeżeli w instalacji jest kocioł węglowy z zaworem różnicowym to potrafi
    stukać kulka znajdująca się w takim zaworze.

    To, że słyszysz stuki wewnątrz kotła nie oznacza, że nie mogą one
    powstawać w instalacji. Dźwięk się przenosi po rurach, a wymiennik w
    kotle to dość duża powierzchnia, działająca jak membrana głośnika.

    Stuki też mogą być spowodowane rozregulowaniem zespołu gazowego, na
    skutek czego może dochodzić do mikrowybuchów w komorze mieszania.
    Palnik (siatkę katalityczną) warto jest umyć specjalnym płynem do
    czyszczenia palników.

    Najlepiej jest się wyposażyć w stetoskop motoryzacyjny i osłuchać skąd
    dochodzą stuki.

  • 47. Data: 2024-10-14 16:35:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.10.2024 o 16:33, Janusz pisze:

    > Taaa widać jaki burak z ciebie wychodzi.

    Płyta Ci się zacięła czy co?