  • Data: 2009-09-27 17:43:41
    Temat: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

> [...]
    http://www.allegro.pl/item744400800_konwerter_makro_
    raynox_dcr_250_dc...http://www.allegro.pl/item753468
    217_rmc_tokina_135mm_1_2_8_8.html

    > raynox 250 do fotografii robactwa wielkosci mrowki itp

    Mrówki??? Raynox DCR250 to +8 dioptrii - czyli ogniskowa ok. 125mm. Po
    zalozeniu na obiektyw 135mm który sugeruje pytajacy uzyskamy skale
    odwzorowania ok. 1:1, czyli dla matrycy APSC z cropem 1.5 dla wypelnienia
    pelnej szerokosci kadru motyw musialby miec ok. 24mm. Gdzie zes Ty w naszej
    strefie klimatycznej takie wielkie mrówki widzial???

    > jesli chcesz motyle to raynox 150

    DCR150 to +4.8 dioptrii - faktycznie do motyli moze byc niezly. Problemem
    tylko w przypadku staloogniskowego obiektywu 135mm bedzie regulacja
    uzyskiwanej skali odwzorowania - krecenie pierscieniem ostrosci da tylko
    niewielki zakres regulacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)