  • Data: 2021-04-02 21:25:11
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To dlaczego wybrałeś Windowsa jako system *bazowy*?

    1. Innego nie znam.
    2. Oprogramowanie które używam wymaga.

    > Zwróć uwagę że jeśli masz kryterium "chce mieć to wszystko pod kontrolą
    > ale chce używać Windowsa" to jest to sprzeczne. Windows przemiesza
    > cieżar dbania o system z usera na bliżej nieokreśloną grupę kiepskich
    > programistów w MS.

    XP oraz W7 dawało się ogarnąć. Trzeba było trochę poklikać, ale do
    zrobienia. W10 już nie.

    > Czyli chcesz odwalać robotę za MS.

    Nie. Chcę mieć kontrolę nad tym co się dzieje w mojej firmie.

    > Więc go nie używaj.

    Używam, ale tam gdzie to jest istotne widzą wyprostowany palec jeżeli
    chodzi o dostęp do świata. Jak mi padnie komputer w biurze, to wypnę
    pośladek, strzelę focha i przez 2 dni nie będę go dotykał. Jak mi padnie
    komputer przy CNC, to maszyna stanie. Chyba jest różnica prawda?

    > 1) to system do wszystkiego od profesjonalnych programów graficznych
    > typu Paint po profesjonalne gry typu Crush Candy, wliczajac
    > profesjonalne cmd.exe.

    W tym debilne Xbox, onedrive, office365, pogoda, mapy, telefon i inne
    gówna które instalują.
    Dla mnie system to system, a jak będę chciał, to sobie coś doinstaluję.

    > 2) System powstał w czasach kiedy bezpieczeństwo OSów nie istniało. Był
    > odklejony od rzeczywistości i dalej jest, mimo jakiś wysiłków aby
    > załatać nie kod, to wina decyzji biznesowych i zwykłego dziadostwa w
    > latach 90.

    Gdyby oprogramowanie które potrzebuję chodziło stabilnie i szybko na
    innym systemie, zapewne bym zmienił. Niekoniecznie od razu - to co mam
    działa świetnie, ale jak J.F. zauważył, terminowo.

    > 3) Objętość guano które się intaluje z Win uniemozliwia kontrolę, to
    > decyzja biznesowa MS. Targetem tego systemu, wbrew machania rękami przez
    > "profesjonalistów od Excela" jest rynak domowych ogladaczy porno,
    > powiatowych serwerów domenowych i konsol do gier. Nigdzie się poza tym
    > nie sprawdził. Ojej, i jeszcze w profesjonalnych Photoshopach i bardziej
    > profesjonalnych AutoCadach.

    Zrobiłem dzisiaj aktualizację notebooka z W10 (czasami robię). Ostatnia
    była z połowy stycznia tego roku. Teraz zaciągnął 1.3GB, a później
    dociągnął jeszcze 700MB. Mam cały system od nowa, czy jak? :( To jakaś
    parodia.
    Pamiętam jak musiałem podpiąć go do sieci GSM, a nie był zaktualizowany.
    Limit na karcie szybko się skończył i jechałem z pracą na jakimś gównie,
    bo oczywiście aktualizacja była ważniejsza (nie, nie dało się już jej
    opóźnić).

    > No więc czy zadajesz sobie to samo pytanie uzytkując go na codzień?

    Nie, nie używam tego typu aplikacji.

    > Brak takich wpadek.

    Jedno pytanie. Czy jest to wykonalne? Jeżeli jest, to kwestia czasu.

    > Tylko przez szybki NAS ;)

    Przez gównianie wolny NAS na jakiejś wersji linuksa :)
    A na serio, samo kopiowanie, szczególnie dużych plików nie idzie w miarę
    szybko.

    > Twierdzą tak wszyscy, którzy robią backupy. Przestają tak twierdzić,
    > kiedy trzeba backup przywrócić.

    A pewnie, że tak. Kto sprawdza, czy backup jest użyteczny, ile procent
    osób zarządzających backupami? 5%?

    Miłego.
    Irek.N.