  • 21. Data: 2015-10-24 10:15:38
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 24 października 2015 00:27:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > chyba
    >
    > 4GB ram to mało?

    Sadze, zw chodzi o ROM jaki tam montowano w czasie poszukiwan przedpiscy.
    Tak duzego RAM chyba jeszcze nie maja 'na stanie"

  • 22. Data: 2015-10-25 19:00:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 00:27:25 +0200, Marek napisał(a):

    > 4GB ram to mało?

    Flash 4GB. To bardzo malo, szczegolnie, ze pewnie zostanie ok polowy.

    P.S. co te Androidy w tym flash trzymaja. 4GB - powiedzmy ze 2.5
    wolne, 1.5 zajete - no wiadomo, system gdzies musi sie zmiescic.
    16GB - z tego 7 zajete. System sie przeciez miesci na 1.5 GB :-)

    J.

  • 23. Data: 2015-10-25 19:23:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Oct 2015 07:49:43 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ??? Skąd iOS ma "wiedzieć" że plik zapisany przez appkę
    > jest jej jeszcze potrzebny czy już nie? Od kiedy to os
    > miałby decydować i usuwać apce prywatne pliki?

    Z tego, ze mu aplikacja powie "tu trzymam cache, mozesz tu kasowac do
    woli".

    > Może udostępnia, nie wiem - jak mówię - nie znam dobrze
    > iOS od podszewki.

    To chyba jeden z mechanizmow
    https://developer.apple.com/library/safari/documenta
    tion/iPhone/Conceptual/SafariJSDatabaseGuide/Offline
    ApplicationCache/OfflineApplicationCache.html

    A tu drugi
    https://7labs.heypub.com/mobile/how-to-clean-ios-app
    -junk.html

    Ale jak widac - niby jest, ale nie zawsze dobrze dziala.
    A ponoc na iphone wszystko dobrze dziala :-)

    J.

  • 24. Data: 2015-10-25 22:41:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 19:00:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. co te Androidy w tym flash trzymaja. 4GB - powiedzmy ze 2.5
    > wolne, 1.5 zajete - no wiadomo, system gdzies musi sie zmiescic.
    > 16GB - z tego 7 zajete. System sie przeciez miesci na 1.5 GB :-)

    Gdzie masz tak, że z 16GB storage po wyjęciu z pudełka połowa jest
    zajęta?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-10-25 22:43:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:

    > Gdzie masz tak, że z 16GB storage po wyjęciu z pudełka połowa jest zajęta?

    W przypadku S4 J.F. byl blisko:
    http://www.phonearena.com/news/Comparison-shows-how-
    much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-
    smartphones_id51856

  • 26. Data: 2015-10-25 23:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:43:35 +0100, atm napisał(a):

    > W przypadku S4 J.F. byl blisko:
    > http://www.phonearena.com/news/Comparison-shows-how-
    much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-
    smartphones_id51856

    S4 wlasnie sie posilkowalem, ale o ile pamietam z Miejskiej Macalni,
    to to jest szersza tendencja i zazwyczaj blisko polowa zajeta.

    Co to jest ten TouchWiz ? Manager Aplikacji pokazuje tylko 1MB.
    Za to np Klawiatura Samsung 45MB.

    Uslugi Google Play 127MB,
    Chrome 91MB
    Aplikacja Google - 75MB
    itp

    J.

  • 27. Data: 2015-10-25 23:42:13
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > to to jest szersza tendencja i zazwyczaj blisko polowa zajeta.
    >
    > Co to jest ten TouchWiz ? Manager Aplikacji pokazuje tylko 1MB.

    Dla tych gosci, ktorzy skrobia na pudelku 16GB a w rzeczywistosci jest
    9-12GB powinna byc zastosowana taka sama zasada odnosnie wielkosci
    posilkow dla nich czy grubosci papieru toaletowego.
    To jest zenujace, ze wycwiczyli nas w ten sposob.
    Zreszta z nieco innej beczki, nie podoba mi sie traktowanie
    oprogramowania jako czegos odmiennego od narzedzia pracy. Moge Henkowi
    sprzedac lopate ale juz wiekszosci programow nie. A ze program kosztowal
    16kzl i np zamykam firme lub zmieniam profil? Kogoz to.

  • 28. Data: 2015-10-26 00:05:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 23:42:13 +0100, atm napisał(a):
> [...]
    > posilkow dla nich czy grubosci papieru toaletowego.
    > To jest zenujace, ze wycwiczyli nas w ten sposob.

    Ale w srodku naprawde jest 16GB, tylko "system" duzo zajmuje.

    I zasada jest szersza - skrobia 8GB, wolne 5, skrobia 4GB, wolne 2.5
    itp. Czas sie przyzwyczaic :-)

    J.

  • 29. Data: 2015-10-26 00:34:09
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-26 00:05, J.F. wrote:

    > Ale w srodku naprawde jest 16GB, tylko "system" duzo zajmuje.
    >
    > I zasada jest szersza - skrobia 8GB, wolne 5, skrobia 4GB, wolne 2.5
    > itp. Czas sie przyzwyczaic :-)
    >
    > J.

    A chcialbys kupic telwizor 4K, ktory oferowalby max rozdzielczosc 1080?
    Reszta pikseli roblaby wokol za czarna ramke. Ot taka technologia.
    Kupowalbys chleb i poprosilbys pania Bozenke, zeby Ci go pokroila.
    Odbierajac chleb zdziwilbys sie, ze w folii jest tylko polowa. Na
    pytanie gdzie jest druga czesc, pani Bozenka z rozbrajajaca szczeroscia
    odpowiedzialaby, ze to strata z powodu zastosowanej technologii
    krajalniczej.
    J.F., nie widze najmniejszego powodu, zeby to akceptowac. Niestety
    tolerowac musze.
    Byc moze w przypadku twardych dyskow istnieje jakis super system plikow,
    ktory odznacza sie znikama strata objetosci dysku (akurat!!).
    Jednak w przypadku telefonu nie masz na to ZADNEGO wplywu. Naciskasz
    nowiutki guzik Power i myk, masz polowe pamieci. Taka sztuczka XXIw,
    chyba nawet Houdini nie zna tego triku.

  • 30. Data: 2015-10-26 01:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 00:34:09 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > Jednak w przypadku telefonu nie masz na to ZADNEGO wplywu. Naciskasz
    > nowiutki guzik Power i myk, masz polowe pamieci. Taka sztuczka XXIw,

    Ale kupujesz komputer z dyskiem XXX GB, i nie masz pretensji ze
    Windows zajmuje 100.

    J.