  • 11. Data: 2015-10-23 14:03:57
    Temat: Re: Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:5629f8d3$0$8385$65785112@news.neostrada.pl...

    > Po pierwsze - mowisz chyba o flash, czyli o "dysku".
    > A kolega o RAM.

    ??? :-)

    Po pierwsze: atm nie mówił nic o żadnej pamięci.

    Po drugie: oczywiście mówię o pamięci masowej.
    Znasz jakiegoś iPhone z 16 giga pamięci operacyjnej?

    Po trzecie: to ja tu na grupie często prostuję ludzi którym się
    pamięć masowa z pamięcią operacyjną myli w smartfonach
    więc bardzo Cię proszę nie inputuj mi, że to mi się coś myli :-)))

    > No coz - dane sciagniete z sieci powinny byc przechowywane
    > na lokalnym dysku, zeby nastepnym razem nie sciagac.
    > Cache przegladarki to nie jest pomysl Apple.
    > Oczywiscie te dawno nie uzywane powinny byc kasowane
    > - czyzby Apple tego nie potrafil ?

    Sądzę, że to aplikacja pod iOS ma lokalną zajętość "dysku" która
    nie jest w żaden sposób ograniczona, i zamiast robić miejsce na
    nowe kasując stare - zajętość miejsca przez facebook rośnie
    w nieskończoność zajmując całą dostępną pojemność pamięci.

    > A moze ten znakomity system nie zapewnia uslugi wspolnego
    > cache roznym programom ?

    Wspólny cache między facebookiem a innymi programami?
    A jakaż to jest szansa że fotka z facebooka

  • 12. Data: 2015-10-23 14:12:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    > Czy można pozostać na starszej wersji ios? Czy system/aplikacje
    > będą nalegać i muszę mieć najnowszą wersję żeby żyć? :-)

    Te aplikacje które masz, zwykle nie będą na nic nalegać...
    Po prostu nie pozwolą się zaktualizować, bo aktualizacja
    np. wymaga nowszego iOSa niż ten który Ty masz.

    Dlaczego piszę zwykle - bo zdarzyło mi się, że aplikacja
    bankowa *przestała* się logować do serwera banku
    z adnotacją, że próbuję użyć nieaktualnej aplikacji lub
    przeglądarki. Jedynym wyjściem z sytuacji to instalacja
    upgrade, a upgrade app *wymaga* iOS 7, czyli istniejąca
    i działająca apka bankowa wymusza upgrade iOSa,
    o ile oczywiście chcesz jej dalej używać - ja nie chce :-)

    W pozostałych przypadkach, jak chcesz dodać do iPh
    aplikację której nie miałeś, i ona wymaga nowszej
    wersji iOSa niż Twoja to instalacja się nie rozpocznie:
    pokaże się błąd że apka wymaga takiej czy innej wersji
    iOSa.

    Ostatnio dosyć często widuję apki, które bez iOSa 7
    nie chcą pracować i to wywołuje pewną psychiczną
    (nie fizyczną) presję na posiadaczu aby zrobił upgrade iOSa.

  • 13. Data: 2015-10-23 14:15:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Oct 2015 07:03:57 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Znasz jakiegoś iPhone z 16 giga pamięci operacyjnej?

    Oficjalnie iphone pamięci oper. nie ma wcale więc nie wiem po co się
    wymądrzasz.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-10-23 14:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >??? :-)
    >Po pierwsze: atm nie mówił nic o żadnej pamięci.

    To myslisz, ze system czekal na odsmiecanie "dysku" ?

    Choc kto wie - rewelacje byly i u Androida, wczesniej np Automapa pod
    CE zalecala format przy wolnym dzialaniu - sterownik Flash ?

    >Wspólny cache między facebookiem a innymi programami?
    >A jakaż to jest szansa że fotka z facebooka

    Wspolny mechanizm cache.
    Tak, zeby system skasowal dawno nieuzywane dane przechowywane przez
    facebooka, jesli np ogladam filmy z YT :-)

    Tak a propos - na Androidzie mam 1GB zajete przez przegladarke,
    wszystko w postaci plikow png po ok 6MB.
    Ki czort ? wyglad ekranu sobie zapamietal, zeby sie szybko przelaczac
    ?

    Pliki nie daja sie podejrzec, zdaje sie, ze dostep tylko dla
    aplikacji.

    J.

  • 15. Data: 2015-10-23 14:33:48
    Od: atm <...@v...pl>

    Naprawde, jestem pod wrazeniem wiernosci fanboyow jablkowego sprzetu.
    iPhone 6 mial za malo pamieci, w 6S to zmienili: huuurrrraaa jaki ten
    swiat jest piekny!!! Bateria jak byla kiepska tak pozostala, nie bedzie
    hurrrra!!! Moze przy iPhone 7.
    Teraz, gdybym chcial zrobic downgrade do iOS6 musze zrobic jablkowego
    roota czyli jailbreak....
    http://www.gottabemobile.com/2015/02/16/how-to-downg
    rade-ipad-2-to-ios-6-2015/
    Jestem pewny, ze gdybym musial na powiedzmy kilka miesiecy przesiasc sie
    na iPhone'a wysmazylbym sliczna liste nidociagniec i niedorobek.
    Oczywiscie w oczach wielu byloby to czepianie sie oraz "it's not a bug
    it's a feature".
    Dobra, zostawiam temat downgrade'u moze gdy bede mial wiecej czasu wroce
    do tego choc takie uwagi nie zachecaja:
    "One of word of warning and a possible downer: You can't do this without
    iOS 4 SHSH blobs. These are essentially the digital signatures that
    Apple generates and uses to personalize iOS install files for your
    specific device. You can save these in Cydia by using TinyUmbrella, but
    if you haven't been saving them, you're out of luck.

    If you try this out and find that it doesn't work, then you most likely
    don't have iOS 4 SHSH blobs saved."

  • 16. Data: 2015-10-23 14:49:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To myslisz, ze system czekal na odsmiecanie "dysku" ?

    System nie ma nic do powiedzenia na temat ile miejsca
    na dysku zajmuje aplikacja. Ani MS Windows, ani iOS.
    Aplikacja ma prawo odtworzyć pamięć masową do
    zapisu i pisać aż się skończy miejsce. I facebook to
    robi - a potem przy uruchamianiu jest problem, bo
    nagle trzeba coś wyświetlić na ekranie, ale zanim się
    to zrobi to trzeba uporządkować, przeglądnąć cache który
    ma 3 giga, a to trwa dłużej niż gdy cache ma 30 mega.

    > Choc kto wie - rewelacje byly i u Androida, wczesniej np Automapa pod CE
    > zalecala format przy wolnym dzialaniu - sterownik Flash ?

    ??? Skąd iOS ma "wiedzieć" że plik zapisany przez appkę
    jest jej jeszcze potrzebny czy już nie? Od kiedy to os
    miałby decydować i usuwać apce prywatne pliki?

    > Wspolny mechanizm cache.
    > Tak, zeby system skasowal dawno nieuzywane dane
    > przechowywane przez facebooka, jesli np ogladam filmy z YT :-)

    Może udostępnia, nie wiem - jak mówię - nie znam dobrze
    iOS od podszewki.

  • 17. Data: 2015-10-23 14:50:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Oficjalnie iphone pamięci oper. nie ma wcale
    > więc nie wiem po co się wymądrzasz.

    I powiem Ci, że wielu fanbojów apple tak myśli że nie ma :-)

  • 18. Data: 2015-10-23 16:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Naprawde, jestem pod wrazeniem wiernosci fanboyow jablkowego sprzetu.
    >iPhone 6 mial za malo pamieci, w 6S to zmienili: huuurrrraaa jaki ten
    >swiat jest piekny!!!

    No wiesz, akurat pamieci to nigdy za duzo.
    Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu
    myphone czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie chyba
    konczyly.

> [...]
    >sie na iPhone'a wysmazylbym sliczna liste nidociagniec i niedorobek.
    >Oczywiscie w oczach wielu byloby to czepianie sie oraz "it's not a

    Tak jest. A skoro tak, to po co przeplacac :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-10-23 17:46:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-10-23 16:13, J.F. wrote:
> [...]
    > Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu myphone
    > czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie chyba konczyly.

    Mam na mysli RAM :] sporo placzu bylo na ten temat w sieci.
    Odnosnie storage, mam teraz w LG G2 16GB bez slotu SD i jest lipa, bo w
    rzeczywistosci to ok 11-12GB. Nawigacja z kilkoma sasiednimi panstwami,
    pare wiekszych aplikacji oraz gier, materialy video z aparatu i trzeba
    zainteresowac sie iloscia (niewielka) wolnej pamieci.

  • 20. Data: 2015-10-24 00:27:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Oct 2015 16:13:34 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu
    > myphone czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie
    chyba
    > konczyly.

    4GB ram to mało? Nie wiem.jak telefony ale tablet eagle975
    Kruever-Matz jest na prawde niezły (cena/możliwości), pomijając ten
    fuckup z bt-wifi, reszta bez zastrzeżeń.

    --
    Marek