    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    <lh6ms1$tsj$1@node1.news.atman.pl> <lh7atn$lvh$2@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1...@b...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <r5k2g738e1kb$.1d0uiaqkw5ol5$.dlg@40tude.net>
    Date: Sat, 5 Apr 2014 14:23:40 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Na ciaglej tez im nie zalezy. Szczytowa i pewna ...

    Ciasna, ale własna -- tak bym to ujął.

    > Oni potrzebuja 30000MW. Co sie beda rozdrabniac :-)
    >
    > Ale teraz jest chyba podzial na siec i elektrownie. I jeszcze na
    > operatorow. Sieci wszystko jedno skad kupuje ..

    No właśnie nie. Jest rozbicie dzielnicowe na operatorów przesyłowych,
    ale każdy z nich ma też swoje elektrownie.

    > Pod warunkiem ze te producenty w miare pewne. A nie ze placa srednio
    > za zero, a potrzebuja raz 10kW, a chwile produkuja 10kW.

    Statystycznie to się uśrednia. Jeśli spełniony jest warunek, że łączna
    moc prosumentów jest sporo mniejsza od konsumentów, to sieć na tym zyskuje
    (zawiadowanie gigawatową produkcją może to utrudnić, ale to inny temat).

    --
    Jarek