-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-s
eptember.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Date: Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <qb3l2k$vaq$1@dont-email.me>
References: <qb154p$i8n$1@dont-email.me>
<5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 May 2019 10:51:00 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="65151595d3926225fb1afcec13e66cdc";
logging-data="32090";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+4teZEdcGx3PnQHaOx4S5A"
Cancel-Lock: sha1:vOGZMt9JX6PxVCfQVUBJxjy8SsM=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656124
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb154p$i8n$...@d...me...
>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
>
> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
Zajrzałem.
> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
> moze byc trudniejsze.
Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
Jakiś aluminiowy fikuś-mikuś z korbką... Plus dwie stalowe "nogi".
Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.
No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
obie kolumny zawieszenia przednich kół. Trzeba ją odkręcić od
podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)
W swoim aucie już przygotowałem tą belkę do odkręcenia:
napsikałem WD40 w nakrętki i poluzowałem wszystkie 4 bez
podnoszenia auta - kręcą się ładnie, więc jak przyjdzie czas na
naprawę (pewnie sobota) to nie przewiduję dodatkowych komplikacji.
Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego
co czytam to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment
dokręcania i wszystkie 19 sztuk ma być dokręconych tą samą
siłą aby jednakowo ścisnęły uszczelkę między miską a silnikiem.
I to w dwu fazach: najpierw naprzemiennie od centrum do boków
z momentem 5 Nm (42 inch lbs) a potem drugi raz momentem 10Nm.
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 1, 44 inch lbs. (5 Nm).
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 2, 88 inch lbs. (10 Nm).
https://www.autozone.com/repairguides/Volkswagen-Car
s-2000-05/Engine-Mechanical-Components/Oil-Pan/_/P-0
900c152801bff02
Cytuję- mój motorek to jest ATQ:
Gasoline Engines
NOTE
The oil pan can be removed with the engine in the vehicle. On some vehicles,
it may be necessary to lower the sub-frame to service the oil pan.
Before servicing the vehicle, refer to the Precautions Section.
Remove or disconnect:
Engine oil.
Bolts retaining the oil pan.
Oil pan.
To install:
Be sure the gasket surface is flat and install the pan with a new gasket.
Tighten the retaining bolts in a crisscross pattern as follows:
1.8L engine: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (AEG/AVH/AZG/BDC/BEV/BGD) engines: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (ABA) engine: 15 ft. lbs. (20 Nm)
2.5L (BGP/BGQ) engine: oil pan lower-to-oil pan upper bolts, 7 ft. lbs. (10
Nm); oil pan upper-to-cylinder block bolts, 17 ft. lbs. (25 Nm)
2.8L (ATQ) engine: 84 inch lbs. (10 Nm)
2.8L (BDF) engine: screws to 9 ft. lbs. (12 Nm)
4.0L (BDP) engine: 71 inch lbs. (8 Nm)
Refill the engine with oil. Start the engine and check for leaks.
>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>
> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
> I potem musza takie wysokie progi robic :-P
Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
raz mam problem z autem.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 13:47 T.
- 10.05.19 13:57 Mateusz Viste
- 10.05.19 14:32 J.F.
- 10.05.19 14:59 Pszemol
- 10.05.19 15:01 Pszemol
- 10.05.19 15:02 WS
- 10.05.19 15:03 J.F.
- 10.05.19 15:07 viktorius
- 10.05.19 15:09 Pszemol
- 10.05.19 15:16 Mateusz Viste
- 10.05.19 15:22 Pszemol
- 10.05.19 15:25 J.F.
- 10.05.19 15:27 J.F.
- 10.05.19 15:56 J.F.
- 10.05.19 16:15 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800