-
Data: 2019-05-10 12:51:14
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb154p$i8n$...@d...me...
>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
>
> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
Zajrzałem.
> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
> moze byc trudniejsze.
Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
Jakiś aluminiowy fikuś-mikuś z korbką... Plus dwie stalowe "nogi".
Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.
No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
obie kolumny zawieszenia przednich kół. Trzeba ją odkręcić od
podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)
W swoim aucie już przygotowałem tą belkę do odkręcenia:
napsikałem WD40 w nakrętki i poluzowałem wszystkie 4 bez
podnoszenia auta - kręcą się ładnie, więc jak przyjdzie czas na
naprawę (pewnie sobota) to nie przewiduję dodatkowych komplikacji.
Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego
co czytam to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment
dokręcania i wszystkie 19 sztuk ma być dokręconych tą samą
siłą aby jednakowo ścisnęły uszczelkę między miską a silnikiem.
I to w dwu fazach: najpierw naprzemiennie od centrum do boków
z momentem 5 Nm (42 inch lbs) a potem drugi raz momentem 10Nm.
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 1, 44 inch lbs. (5 Nm).
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 2, 88 inch lbs. (10 Nm).
https://www.autozone.com/repairguides/Volkswagen-Car
s-2000-05/Engine-Mechanical-Components/Oil-Pan/_/P-0
900c152801bff02
Cytuję- mój motorek to jest ATQ:
Gasoline Engines
NOTE
The oil pan can be removed with the engine in the vehicle. On some vehicles,
it may be necessary to lower the sub-frame to service the oil pan.
Before servicing the vehicle, refer to the Precautions Section.
Remove or disconnect:
Engine oil.
Bolts retaining the oil pan.
Oil pan.
To install:
Be sure the gasket surface is flat and install the pan with a new gasket.
Tighten the retaining bolts in a crisscross pattern as follows:
1.8L engine: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (AEG/AVH/AZG/BDC/BEV/BGD) engines: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (ABA) engine: 15 ft. lbs. (20 Nm)
2.5L (BGP/BGQ) engine: oil pan lower-to-oil pan upper bolts, 7 ft. lbs. (10
Nm); oil pan upper-to-cylinder block bolts, 17 ft. lbs. (25 Nm)
2.8L (ATQ) engine: 84 inch lbs. (10 Nm)
2.8L (BDF) engine: screws to 9 ft. lbs. (12 Nm)
4.0L (BDP) engine: 71 inch lbs. (8 Nm)
Refill the engine with oil. Start the engine and check for leaks.
>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>
> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
> I potem musza takie wysokie progi robic :-P
Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
raz mam problem z autem.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 13:47 T.
- 10.05.19 13:57 Mateusz Viste
- 10.05.19 14:32 J.F.
- 10.05.19 14:59 Pszemol
- 10.05.19 15:01 Pszemol
- 10.05.19 15:02 WS
- 10.05.19 15:03 J.F.
- 10.05.19 15:07 viktorius
- 10.05.19 15:09 Pszemol
- 10.05.19 15:16 Mateusz Viste
- 10.05.19 15:22 Pszemol
- 10.05.19 15:25 J.F.
- 10.05.19 15:27 J.F.
- 10.05.19 15:56 J.F.
- 10.05.19 16:15 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=