-
Data: 2019-05-10 15:22:53
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:5cd576fe$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb3l2k$vaq$...@d...me...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
>>>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
>>>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
>>> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
>>Zajrzałem.
>
>>> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
>>> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
>>> moze byc trudniejsze.
>
>>Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
>
> No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.
Kupiłem też stalowe "nogi", podpory.
A więc tego kręciołka od VW używam aby podnieść jeden narożnik auta,
potem podstawiam tą nogę/podporę. Przenoszę kręciołek na drugi
narożnik auta i podstawiam drugą nogę/podporę. Tylne koła mają
przy tym zaciągnięty hamulec ręczny oraz pod jednym kołem mają
podłożone plastikowe kliny zabezpieczające auto przed stoczeniem się.
Na takich nogach auto stoi dosyć pewnie i nie kiwa się - jest oczywiście
ryzyko że robiąc to na parkingu, ktoś może bucnąć Cię lekko w zderzak
akurat jak leżysz z głową pod autem, ale w końcu na coś trzeba umrzeć... ;-)
>>Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
>>używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.
>
>>No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
>>plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
>>jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
>>obie kolumny zawieszenia przednich kół.
>
> po polsku drążek stabilizatora.
Dzięki.
>>Trzeba ją odkręcić od
>>podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
>>do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
>>z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
>>miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
>>nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
>>odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
>>kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
>>Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)
>
> Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.
Nie ma dostępu. Masz podwozie, w nim wystają dwa bolce nagwintowane.
Potem masz drążek i klamra metalowa z otworami nałożona na te dwa
bolce. Na klamrę, na te bolce, wkręcone są nakrętki do nasadki 13mm.
No i na szrocie mi się ta nakrętka zaczęła kręcić razem z bolcem...
Mogłem sobie tak kręcić do usranej śmierci :-) Więc odkręciłem pozostałe
trzy oraz większe nakrętki po obu końcach tego drążka i powiesiłem się
na nim ile bozia mi dała w moim cielsku siły i wygiąłem tą nieodkręconą
z jednej strony klamrę tak że drążek stabilizatora się odsunął na tyle
że miałem dostęp do śrubełek z tyłu miski... W swoim aucie takiej metody
nie mogłbym użyć bo jeszcze bym tym autem chciał pojeździć... ale ten
ze szrotu jest dawcą części przez tydzień-dwa a potem idzie do zgniatarki.
Swoją drogą pytałem tu parę lat temu i nikt nie wiedział - czy są w Polsce,
najchętniej w okolicach Krakowa, szroty "samoobsługowe"? Takie, gdzie
mogę wejść z narzędziami i samemu sobie wyjąć potrzebną cześć z auta?
> Oczywiscie o ile ma sie dobrze wyposazony warsztat :-P
>
>>>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>>
>>> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
>>> I potem musza takie wysokie progi robic :-P
>
>>Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
>>z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
>>pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
>>poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
>>jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
>>od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
>>raz mam problem z autem.
>
> Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P
Tym autem jeżdzę dopiero od roku-dwu, więc chyba nie popękały.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 15:25 J.F.
- 10.05.19 15:27 J.F.
- 10.05.19 15:56 J.F.
- 10.05.19 16:15 viktorius
- 10.05.19 20:30 PiteR
- 11.05.19 00:54 Pszemol
- 11.05.19 01:01 Pszemol
- 11.05.19 12:08 Mateusz Viste
- 12.05.19 03:31 Pszemol
- 12.05.19 08:05 Mateusz Viste
- 12.05.19 15:51 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800