  • 11. Data: 2010-06-09 15:07:14
    Temat: Re: Przygotowanie auta na wyjazd (będzie stało)
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Robert Wicik pisze:
    > Taaa. Ciekawe.
    > Szkoda aku.
    > Po dwóch tygodniach może mieć już problemy z odpaleniem.
    > A po 4 może mieć aku na śmierć rozładowany.

    Nie przesadzajmy nie będzie tak źle, znam auta które stały dłużej nikt
    nic nie robił i nie było problemu z aku a także z jego późniejszą
    trwałością.

    --
    krzysiek82

  • 12. Data: 2010-06-09 15:10:00
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Robert Wicik pisze:
    (...)
    > Taaa. Ciekawe.

    Wcale nie ciekawe - normalne.

    > Szkoda aku.

    Szkoda czego?

    > Po dwóch tygodniach może mieć już problemy z odpaleniem.

    Jasne. Jak akumulator padaczka, albo 30C na minusie.

    > A po 4 może mieć aku na śmierć rozładowany.

    Na śmierć :) Na śmierć to Prusakolep zabija...

  • 13. Data: 2010-06-09 15:41:03
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Nie przesadzajmy nie będzie tak źle, znam auta które stały dłużej nikt nic
    > nie robił i nie było problemu z aku a także z jego późniejszą trwałością.

    Ale jeśli będzie w aucie wredny odbiornik (radio, alarm), który żłopie
    powiedzmy 50mA, to w 24h mamy już 1,2Ah, a w 30 dni 36Ah.
    A to raczej nieekstremalny przypadek.
    Więc nie znając auta, poboru prądu i aku, ciężko wyrokować, że aku starczy
    na tydzień, dwa, czy miesiąc.
    Odłączenie klemy (-) kosztuje niewiele, a szane odpalenia po powrocie rosną
    :)

  • 14. Data: 2010-06-09 15:44:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    glang pisze:

    > Ty tak poważnie czy trolujesz??

    W sumie przy obecnym stanie wód i pogodzie warto przemyslec gdzie
    zaparkować przed wyjazdem ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 15. Data: 2010-06-09 16:39:51
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, po raz pierwszy pozostawie auto na cały miesiąc, bo nie ma komu
    > tego dać by się zajął. I w związku z tym, czy poza wyjęciem akumulatora i
    > zaparkowaniu w miejscu gdzie nie będzie nikomu przeszkadzał (samochód)
    > :-), warto coś jeszcze zrobić? A po powrocie, po prostu akumulator do
    > środka i wioo, można jechać?

    Eeee, miesiąc to nie tak źle. Akumulator zostaw w aucie, po co dźwigać?
    Odepnij klemy, zabezpiecz tak, żeby sie nic nie zwarło, pozamykaj, postaw w
    miejscu w którym żadnemu idiocie nie wpadnie do głowy wzywanie policji czy
    SM do porzuconego samochodu. A może masz jakiegoś znajomego z podwórkiem,
    gdzie nie będzie przeszkadzało nikomu? Może parking zaprzyjaźnionej firmy?
    Na moim osiedlu łebki bardzo szybko przyuważają auto stojące kilka dni w tym
    samym miejscu; w 2007 przez ok. pół roku w dwunasto-piętnastoletniej fieście
    na jednym z parkingów było coś w rodzaju meliny - można było kupić flaszkę,
    zaliczyć panienkę (małolaty cichodajki), kupic działkę itd. W końcu gliny
    zlikwidowały samochodowy lupanar, a właściciel po powrocie z UK odbierał
    zasyfiałe i zdemolowne auto z policyjnego parkingu.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2010-06-09 17:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> napisał
> [...]
    > aku starczy na tydzień, dwa, czy miesiąc.
    > Odłączenie klemy (-) kosztuje niewiele, a szane odpalenia po

    Tylko dowiedziec sie najpierw lub sprawdzic czy po odlaczeniu aku
    uda sie tak latwo odpalic,
    bo to immobilizer, alarm, centralny zamek itp.

    A moze ladowarka sloneczna ? Np
    http://www.allegro.pl/item1063988345_ladowarka_slone
    cza_do_skutera_itp_zobacz_warto.html

    Umiescic jakos dyskretnie zeby nie kusilo i zaparkowac w jasnym
    miejscu :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-06-09 17:46:55
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 15:10, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > Jasne. Jak akumulator padaczka, albo 30C na minusie.

    ta jasne sraczka nie padaczka chyba...
    jak będzie miał alarm, który ciągle pobiera kilkadziesiąt mA prądu to mu
    spokojnie ten akumulator rozładuje w kilkanaście/dziesiąt dni (zależnie
    od obciążenia)... tak - znam to z autopsji, ty pewnie o tym nie masz
    pojęcia, ale pobić pianę trzeba...

  • 18. Data: 2010-06-09 17:48:36
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 16:39, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > z podwórkiem, gdzie nie będzie przeszkadzało nikomu? Może parking
    > zaprzyjaźnionej firmy? Na moim osiedlu łebki bardzo szybko przyuważają

    no i wreszcie jakaś sensowna i rzeczowa porada, bez bicia piany :)

  • 19. Data: 2010-06-09 18:13:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Olek w <news:huod1e$j47$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > spokojnie ten akumulator rozładuje w kilkanaście/dziesiąt dni (zależnie
    > od obciążenia)... tak - znam to z autopsji, ty pewnie o tym nie masz

    Czy autor wątku pisał coś o autoalarmie?

    Zawsze może wyjaśnić na podstawie swoich własnych doświadczeń -- jak działa
    alarm gdy mu akumulator odłączymy na miesiąc? Czyżby nie działał?

    > ale pobić pianę trzeba...

    Co zrobiłeś.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2010-06-09 20:03:33
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message

> [...]
    > obciążenia)... tak - znam to z autopsji, ty pewnie o tym nie masz pojęcia,

    A jak tu bedzie przedszkole w przyszlosci?
    Jak sie ma zbyt duzy pobor pradu przy wylaczonym silniku, to trzeba to
    naprawic, a nie kombinowac.
    Zostawiam na 2-4 tygodnie samochody w wakacje i nie mam problemow z
    odpaleniem. A w jednym akumulator jest od nowosci, czyli ma ponad 6 lat.

    --
    Axel