  • 21. Data: 2010-06-09 21:30:37
    Temat: Re: Przygotowanie auta na wyjazd (będzie stało)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-09 17:46, Olek pisze:

    > ta jasne sraczka nie padaczka chyba...

    Nie wiem, sam wybierz. W sumie pewnie wychodzi na jedno...

    > jak będzie miał alarm, który ciągle pobiera kilkadziesiąt mA prądu to mu
    > spokojnie ten akumulator rozładuje w kilkanaście/dziesiąt dni (zależnie
    > od obciążenia)... tak - znam to z autopsji, ty pewnie o tym nie masz
    > pojęcia,

    To trzeba coś zrobić z tym 'alarmem', a nie biadolić o zdychających
    akumulatorach i sraczkach.

    > ale pobić pianę trzeba...

    Co też czynisz, a ja zostawiam od lat samochody na minimum dwa tygodnie
    (a zdarza się i dłużej np. miesiąc) i problemy były, owszem, przy
    zdrowo ujemnych temperaturach i właśnie postoju zdrowo ponad 2
    tygodnie. W jednym z takich akumulator padł był po 7 latach i to
    w czasie eksploatacji. Kilka razy rozładowany do zera właśnie w porach
    zimowych po postojach np. ~miesiąca, odpalenie z przewodów, kółko
    po mieście i znów postój na trochę. Pewnie mi zaraz napiszesz, że
    gdybym spał z tym akumulatorem to by starczył na 7 lat i 3 tygodnie.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 22. Data: 2010-06-09 21:44:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-09 20:03, Axel pisze:
    (...)
    > A jak tu bedzie przedszkole w przyszlosci?
    > Jak sie ma zbyt duzy pobor pradu przy wylaczonym silniku, to trzeba to
    > naprawic, a nie kombinowac.

    Mamy jakiś sezon ogórkowy ostatnio :)

    > Zostawiam na 2-4 tygodnie samochody w wakacje i nie mam problemow z
    > odpaleniem. A w jednym akumulator jest od nowosci, czyli ma ponad 6 lat.

    Ano właśnie - nie raz zostawiałem nawet na dłużej i najwyżej się
    kończyło odpaleniem z przewodów zimową porą.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 23. Data: 2010-06-09 21:49:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-09 15:44, DoQ pisze:

    > W sumie przy obecnym stanie wód i pogodzie warto przemyslec gdzie
    > zaparkować przed wyjazdem ;-)

    Fakt, niektórzy mają z tym nieprzyjemne doświadczenia, ale kto by się
    pochwalił 'topielcem' ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 24. Data: 2010-06-09 21:56:07
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Olek" napisał w wiadomości news:huod1e$j47$1@news.onet.pl...
    > jak będzie miał alarm, który ciągle pobiera kilkadziesiąt mA prądu to mu
    > spokojnie ten akumulator rozładuje w kilkanaście/dziesiąt dni (zależnie
    > od obciążenia)... tak - znam to z autopsji,

    zmień ten alarm.
    co za różnica, czy ci przestanie działać bo wydoi aku do zera,
    czy go wylączysz z obawy przed rozładowaniem akumulatora?
    Tak czy tak będziesz bez alarmu.
    Fabryczny immobilizer w yarisce jakiś prąd pobiera, przynajmniej dioda miga,
    a odpaliła bez problemu po 4 miesiącach stania w garażu.
    Nie pamietam czy nawet nie dłużej.

  • 25. Data: 2010-06-10 06:17:07
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > policji czy SM do porzuconego samochodu. A może masz jakiegoś znajomego
    > z podwórkiem, gdzie nie będzie przeszkadzało nikomu? Może parking
    > zaprzyjaźnionej firmy? Na moim osiedlu łebki bardzo szybko przyuważają
    > auto stojące kilka dni w tym samym miejscu; w 2007 przez ok. pół roku w
    > dwunasto-piętnastoletniej fieście na jednym z parkingów było coś w
    > rodzaju meliny - można było kupić flaszkę, zaliczyć panienkę (małolaty
    > cichodajki), kupic działkę itd. W końcu gliny zlikwidowały samochodowy
    > lupanar, a właściciel po powrocie z UK odbierał zasyfiałe i zdemolowne

    Dzięki wszystkim, nie wiem więc zwyczajnie spytałem. Odpięcie klem to 15
    sekund razem z otwarciem maski, więc żaden problem w stosunku do tego
    czy mam się zastanawiać czy potem odpali czy nie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2010-06-10 06:50:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl> napisał
    >
    > Tylko dowiedziec sie najpierw lub sprawdzic czy po odlaczeniu aku uda sie
    > tak latwo odpalic,
    > bo to immobilizer, alarm, centralny zamek itp.
    >
    > A moze ladowarka sloneczna ? Np
    > http://www.allegro.pl/item1063988345_ladowarka_slone
    cza_do_skutera_itp_zobacz_warto.html

    > Umiescic jakos dyskretnie zeby nie kusilo i zaparkowac w jasnym miejscu
    > :-)

    A gdzie ją podłączysz w aucie?? Bo gniazdo zapalniczki
    masz pewnie odłączone gdy auto stoi bez kluczyka w stacyjce.
    Będziesz ciągnął druty pod maskę, wprost do aku?

  • 27. Data: 2010-06-10 11:04:59
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-09 21:30, Artur Maśląg wrote:

    > To trzeba coś zrobić z tym 'alarmem', a nie biadolić o zdychających
    > akumulatorach i sraczkach.

    człowieku co Ty piszesz za bzdury - są autoalarmy pobierające <1mA, są
    takie które biorą i 50mA, ale o tym nie masz pojęcia. Akumulator może
    być zdrowy, a i tak się rozładuje - policz sobie, matematyka i fizyka
    nie bolą. Tak przy okazji to Ty biadolisz o akumlatorach padaczkach...

> [...]
    > po mieście i znów postój na trochę. Pewnie mi zaraz napiszesz, że
    > gdybym spał z tym akumulatorem to by starczył na 7 lat i 3 tygodnie.

    no bo masz sooper wypashoonee autooo z sooper akkumoolatoorem, a
    alternator z ruskiego czołgu.

    PS
    ile można wybić piany pieprząc o tym jak to akumulatory są be bo się
    rozładowują z włączonym bajkoopowiadaczem v2 - to wiesz tylko TY

  • 28. Data: 2010-06-10 11:07:50
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-10 06:17, Karol Y wrote:

    > Dzięki wszystkim, nie wiem więc zwyczajnie spytałem. Odpięcie klem to 15
    > sekund razem z otwarciem maski, więc żaden problem w stosunku do tego
    > czy mam się zastanawiać czy potem odpali czy nie.

    no właśnie, więc ta porada jest jedyna, którą powinieneś sobie wziąć do
    serca... Reszta to zwykła piana o akumulatorach i komu ile wytrzymał
    (wychodzi na to , że większość jeździ ruskimi czołgami ;) - szkoda czasu.

  • 29. Data: 2010-06-10 11:09:02
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-10 06:50, Pszemol wrote:

    > A gdzie ją podłączysz w aucie?? Bo gniazdo zapalniczki
    > masz pewnie odłączone gdy auto stoi bez kluczyka w stacyjce.
    > Będziesz ciągnął druty pod maskę, wprost do aku?

    to to nie problem - świetny patent tak btw.

  • 30. Data: 2010-06-10 11:17:14
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Olek pisze:
    (...)
    > człowieku co Ty piszesz za bzdury - są autoalarmy pobierające <1mA, są

    Widzę, że jakoś musisz zaistnieć - nie Ty pierwszy, nie ostatni.