-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Przyczepka Sam, czy nadal można?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <m2up5q$kee$1@dont-email.me>
Date: Fri, 31 Oct 2014 20:23:57 +0100
Message-ID: <18r1n9d6ysciz.8uz80dku5lu1$.dlg@40tude.net>
Lines: 32
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1414783439 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12627 89.77.179.152:56363
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548397
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 31 Oct 2014 01:38:02 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
> Cześć,
>
> Chciałbym zbudować przyczepkę typu SAM z części samochodu. Pytanie, czy
> to nadal jest możliwe z punktu widzenia naszego prawa? Pomijam zupełnie
> aspekt budowy czegoś takiego. Interesuje mnie aspekt prawny. Czy się da?
Oczywiście że się da :-)
> Jeśli tak, to jak wygląda procedura i ile kosztuje?
Badanie techniczne w jednej z kilku uprawnionych do tego instytucji to w
zależności od kateogrii i instytucji koszty od okołó 4000zł (ale już nie
pamiętam gdzie to było tak tanio) do 10000+zł.
Natomiast jak się dowiadywałem było to niedługo po reformie i być może te
podmioty jeszcze się nie przestawiły na jakikolwiek kontrakt z klientem
indywidualnym (wcześniej homologowali pewnie wyłącznie seryjne wyroby).
Do tego oczywiście przyczepę trzeba do nich zawieźć (wszystkie chyba były
gdzieś pod Warszawą i coś na Śląsku)
W sumie tu już przestałem analizować, ale potem dochodzi jeszcze trochę
kosztów biurokratycznych - jakieś zaświadczenia i różne kwitki, wszystko po
parę stów.
> Wiem, że są jakieś
> problemy z homologacją. Ile kosztuje jej wyrobienie?
Problemem może być jeszcze wymagana dokumentacja techniczna, w tym
obliczeniowa konstrukcji. Czyli to już nie tak że sobie coś pospawasz i
dostaniesz kwity. Jeszcze musisz udowodnić że jest tak jak myślisz.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.14 20:31 Tomasz Pyra
- 31.10.14 21:04 RadoslawF
- 01.11.14 00:09 Tomasz Pyra
- 01.11.14 21:28 BartekK
- 02.11.14 01:10 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie