  • Data: 2016-12-29 14:07:38
    Temat: Re: Przyciski dotykowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Parowac paruje, ale czy to bedzie na tyle istotne, zeby wypchnac
    > powietrze przez gumke ?

    Doświadczenie nabyte w czasie próby wyciągania zassanej gumki
    podpowiada, że tak.

    > Ale chyba podnosi temperature wrzenia. I w efekcie mamy cos
    > jakby wekowanie czystej wody w temperaturze np 80 C

    Dodanie cukru nie zmienia własności samej wody. Ona też mocno
    paruje, mimo że bąblowania nie widać. Poniekąd na tym zasadza
    się proces destylacji. Nie będziemy przecież godzić w podstawy
    bimbrownictwa.

    > A jesli dziala w 80, to powinno i w 50 dzialac, a nawet i w 30
    > - byle wiecej od otoczenia :-)

    Działa. Da się zamknąć słoik bez grzania na łaźni wodnej. Nawet
    jeśli wlejemy gorącą herbatę do twista i zakręcimy, to słoik się
    zassie.

    > zaraz .. a czemu wiecej ?

    Bo jak tyle samo, to obiekt jest zrównowżony. Na zewnątrz też
    coś paruje, może nawet bardziej, choćby gorąca zupa.

    > ale 0.3 atm razy 100cm^2 tez jest spora sila.

    Intuicja mi podpowiada, że w tych moich słoikach magdeburskich
    różnica ciśnień sięgała wyższych wartości.

    > Oceniam swoje mozliwosci warsztatowe.
    > Hm, a gdyby tak twista zamiast wecka ?

    Spokojnie można jakiś wentyl w pokrywkę wkręcić.

    --
    Jarek